;
coinex

نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی اس 23 سریع‌ترین تراشه ساخته شده در تاریخ کوالکام است

پس از رونمایی از سری جدید گلکسی اس 23 ، سامسونگ مدعی شد نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 سریع‌ترین تراشه در بین گوشی‌های اندرویدی است.

سامسونگ به تازگی سری جدید گلکسی S23 خود را معرفی کرد. اگرچه گلکسی اس 23، اس 23 پلاس و اس 23 اولترا تقریباً مشابه مدل‌های قبلی خود هستند، اما به طور قابل توجهی از لحاظ سخت افزاری دچار تحول شده‌اند. به عنوان مثال، گلکسی اس 23 اولترا با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی عرضه می‌شود که باید عکس‌های بهتری نسبت به دوربین 108 مگاپیکسلی S22 Ultra بگیرد. اما احتمالاً بزرگترین ارتقاء سری جدید S23 چیپست آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی S23 اولترا (Galaxy S23 Ultra) با دوربین 200 مگاپیکسلی و تراشه‌ای قدرتمند و اختصاصی رونمایی شد

نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

به گفته کوالکام، تمامی گوشی‌های سری گلکسی اس 23 مجهز به نسخه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 هستند که نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بوده و سریع‌ترین تراشه اسنپدراگون تاکنون است.

اما نسخه اختصاصی شده Snapdragon 8 Gen 2 چقدر بهتر از نسخه معمولی است؟ خوب باید بگوییم که تراشه ساخته شده برای سامسونگ دارای هسته CPU و GPU اصلی ارتقا یافته است. همچنین، کوالکام ادعا می‌کند که این نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 2 کارآمدتر است.

نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی اس 23 سریع‌ترین تراشه ساخته شده در تاریخ کوالکام است

 

GPU Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy Snapdragon 8 Gen 2

prime CPU core

با فرکانس 3.36 گیگاهرتز

با فرکانس 3.2 گیگاهرتز

Adreno 740 GPU با فرکانس 719 مگاهرتز

با فرکانس 680 مگاهرتز

گلکسی اس 23 واقعاً شبیه به موبایلی است که اگر از بازی‌های موبایلی لذت می‌برید عاشق در دست گرفتن آن خواهید شد. به لطف پردازنده گرافیکی ارتقا یافته، چیپست S23 از ردیابی پرتوهای شتاب‌دار سخت‌افزاری یا همان Ray Tracing پشتیبانی می‌کند، که نور، انعکاس‌ها و روشنایی‌های درون بازی را در بازی‌های پشتیبانی‌شده مانند Wreckfest، حقیقی‌تر می‌کند.

سری جدید S23 سامسونگ همچنین دارای شتاب دهنده پردازش است که عملکرد را بهبود می‌بخشد و جلوه‌هایی مانند شکوفایی، عمق میدان و motion blur را اضافه می‌کند. S23 همچنین از چارچوب Unreal Engine 5 Metahumans پشتیبانی می‌کند که شخصیت‌های بازی را واقعی‌تر می‌کند.

علاوه بر تجربه بازی پیشرفته، نسخه سفارشی اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکرد دوربین گلکسی اس 23 را نیز بهبود می‌بخشد. سری جدید گلکسی اس 23 اولین گوشی هوشمند جهان است که از پردازشگر سیگنال تصویر شناختی اسنپدراگون برای فعال کردن بخش بندی معنایی بلادرنگ استفاده می‌کند. این فناوری به دوربین گلکسی S23 اجازه می‌دهد تا عناصر تکی را در یک قاب تشخیص دهد و سپس در حین استفاده از دوربین، آنها را به طور جداگانه بهبود بخشد.

نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در سری گلکسی اس 23 سریع‌ترین تراشه ساخته شده در تاریخ کوالکام است

به عنوان مثال، با استفاده از فناوری Semantic Segmentation، دوربین می‌تواند پوست را صاف کند یا خوانایی متن یک کتاب را افزایش دهد. به لطف چیپست ارتقا یافته، سری گلکسی اس 23 از فیلم برداری فوق العاده کم نور و کاهش نویز چند فریمی نیز بهره می‌برد.

Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy حتی هوشمندتر از Snapdragon 8 Gen 2 معمولی است. Galaxy S23 شامل جدیدترین موتور هوش مصنوعی Qualcomm و Sensing Hub است و دارای دو پردازنده هوش مصنوعی است که تجربه هوش مصنوعی روی دستگاه مانند لغو اکو و حذف نویز را در طول تماس‌ها فراهم می‌کند.

نسخه اختصاصی اسنپدراگون 8 نسل 2 با سیستم مودم-RF 5G Snapdragon X70 و پردازنده هوش مصنوعی 5G کوالکام ارائه می‌شود و از هوش مصنوعی برای ارائه اتصال 5G سریعتر و مطمئن‌تر استفاده می‌کند. سری S23 همچنین می‌تواند از دو سیم کارت 5G به طور همزمان پشتیبانی کند. تمامی گوشی‌های S23 دارای سیستم‌های FastConnect 6900 و 7800 کوالکام هستند که سرعت وای‌فای سریعی را با تأخیر کم ارائه می‌کنند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 اختصاصی کوالکام قطعاً عملکردش چشمگیر به نظر می‌رسد و بهترین خبر این است که امسال، در هر کجای دنیا که هستید، می‌توانید گلکسی S23 S23+ یا S23 Ultra را با چیپست اسنپدراگون تهیه کنید. در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید گوشی هوشمند جدید Galaxy S23 خود را تهیه کنید، سامسونگ اعلام کرد که سری S23 در تاریخ 17 فوریه در ایالات متحده عرضه می‌شود. قیمت‌ها از 799.99 دلار برای اس 23 ، 999.99 دلار برای اس 23 پلاس و 1199.99 دلار برای اس 23 اولترا شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسخه سفارشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام. من گوشی poco m3 اندرویدشو از10 آوردم 13 دارم رث بالا آوردنش برا 14 کار میکنم شما با امکانات ما دست خالی.

    پاسخ