;
coinex

کنترل بی‌حجابی با ابزارهای هوشمند ؛ از مسدودسازی کارت ملی تا لغو خدمات اجتماعی و دسترسی‌ها!

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرح کنترل بی‌حجابی با ابزارهای هوشمند و لغو خدمات اجتماعی برای بدحجابان خبر داد!

به نظر می‌رسد با وجود همه چالش‌ها و محدودیت‌های پیش آمده در نتیجه ماجرای حجاب در جامعه و آشوب‌هایی که برای مدتی کشور را از حالت عادی خارج کرد، مسئولین همچنان در موضوع حجاب بر موضع پیشین پافشاری می‌کنند. اخیرا، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در این خصوص گفته: «به زودی برای افرادی که کشف حجاب می‌کنند، پیامکی ارسال شود و در مرحله بعد و در صورت اصرار فرد بر بی‌حجابی، او را با جریمه روبرو خواهیم کرد. در این طرح با کشف حجاب، کارت ملی شخص مسدود می‌شود و تا زمانی که فرد بی‌حجاب، جریمه بی‌حجابی‌اش را پرداخت نکند، همه خدمات اجتماعی او را می‌گیریم».

بیشتر بخوانید: کشف حجاب در دیجی کالا برای این شرکت دردسرساز شد!

کنترل بی‌حجابی با ابزارهای هوشمند

موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص روش‌های جدید کنترل بدحجابی در سطح جامعه می‌گوید: «در حال حاضر طرح ناظر فعال بر بی‌حجابی در خودروها، مثل سابق در دستور کار است و مجدد برای بی‌حجابان پیامک ارسال می‌شود. علاوه بر این و به زودی نیز، طرح و برنامه‌ای داریم که کسانی که در معابر و مکان‌های دیگر کشف حجاب می‌کنند را از طریق سیستم شناسایی کنیم تا برایشان تخلف ثبت شود و در نهایت، این افراد از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد». وی می‌گوید:

در این رویکرد، در ابتدا برای فرد خاطی، پیامک ارسال می‌شود و به او اخطار می‌دهیم و در مرحله بعد و در صورت اصرار فرد بر بی‌حجابی، او را با جریمه روبرو خواهیم کرد. در این طرح با کشف حجاب، کارت ملی شخص مسدود می‌شود و تا زمانی که فرد بی‌حجاب، جریمه بی‌حجابی‌اش را پرداخت نکند، همه خدمات اجتماعی او مثل امکان بهره‌بردن از سیستم بانکی کشور و… را از او می‌گیریم.

کنترل بی‌حجابی با ابزارهای هوشمند ؛ از مسدودسازی کارت ملی تا لغو خدمات اجتماعی و دسترسی‌ها!
لغو خدمات اجتماعی برای بی حجاب ها

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: «نمی‌دانم این طرح قرار است در کدام کمیسیون نهایی شود، ولی فعلاً و در ابتدا در کمیسیون قضایی و حقوقی مورد بررسی قرار می‌گیرد. عمده این طرح، رعایت شئون اسلامی است که یکی از این موضوعات، کشف حجاب است».

غضنفرآبادی می‌گوید:

ما مصمم به تعقیب، بررسی و نهایی‌کردن این طرح هستیم. فعلاً طرح خام است و باید اول، طرحی آماده شود و بحث و بررسی‌ها و کار‌های کارشناسی بر روی آن انجام و در آخر تبدیل به قانون شود.

وی در واکنش به اینکه این قانون می‌تواند با مقابله بیشتر طرف‌هایی که شما خاطی می‌نامید، روبرو شود؟ گفت: «در رابطه با بستن کمربند در خودرو، سرپیچی اتفاق نیفتاد و احتمالاً برای این موضوع هم به همین صورت باشد. وقتی طرحی تبدیل به قانون می‌شود، باید اجرا شود. ولی باید بگویم در این رویکرد، برخورد فیزیکی را نخواهیم دید. در مورد اینکه رهبر معظم انقلاب هم گفتند افراد کم‌حجاب نیز فرزندان ما هستند، باید بگویم پیگیری این طرح، هیچ منافاتی با فرمایش ایشان ندارد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کنترل بی‌حجابی با ابزارهای هوشمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    با کلی زحمت ایران صاحب مجلس شورای اسلامی شد حالا شماها با مخالفت های پی در پی کاری کنین مجلس بشه مخالفت مردم

    پاسخ

    ما مومنین از شما عمربن خطابی های شیعه علوی نما اعلام برائت میکنیم. حساب ما و شما جداست.

    پاسخ