;
coinex

آزادسازی واردات ارز بدون مالیات و پیگیری حقوقی!

آزادسازی واردات ارز بدون مالیات و پیگیری حقوقی ممکن شد. در این‌ خصوص بخشنامه‌ای ابلاغ شده است که مفاد آن را در ادامه می‌خوانید.

بخشنامه آزادسازی واردات ارز بدون مالیات و پیگیری حقوقی توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد. این بخشنامه شامل تمام افراد حقیقی و حقوقی می‌شود و بر اساس آن افراد می‌توانند هرنوع ارز، از اسکناس گرفته تا حواله را به طور آزاد و بدون پیگیری منشا آن وارد کشور کنند.

بیشتر بخوانید: گزارش بانک مرکزی از گردش مالی حوزه رمزارز در سه ماهه دوم سال 1401

آزادسازی واردات ارز بدون مالیات و پیگیری حقوقی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه‌ای، مصوبه قانونی مراجع ذیربط در خصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز اعم از اسکناس و حواله را جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

آزادسازی واردات ارز بدون مالیات و پیگیری حقوقی

داوود منظور رییس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ذکر کرده است که :

پیرو بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۴ مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۷ و با عنایت به مصوبه قانونی مراجع ذی ربط ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله معاف از مالیات) است. هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد نماید و هیچ یک از دستگاه ‏های امنیتی انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد.

در ادامه بخشنامه مذکور قید شده است: «بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‏‌های مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز، تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشا سرمایه نشوند.» در این بخشنامه تاکید شده است: اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آزادسازی واردات ارز بدون مالیات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر