;
coinex

قدرت یادگیری مغز انسان در فرکانس‌های خاص افزایش می‌یابد

ظاهراً برخی فرکانس‌های خاص توانایی افزایش قدرت یادگیری مغز انسان تا 3 برابر را داشته و به‌نظر مغز انسان امکان عملکرد بهتری در فرآیند یادگیری را دارد.

یکی از شگفتی‌هایی خلقت انسان مسلماً قابلیت‌های مغز او است. ما همواره کلیه تصمیم‌های سخت و آسان زندگی خود را به‌وسیله این عضو خلاق و اعجاب‌انگیز می‌گیریم.

حالا براساس گزارشی از یک منبع آگاه، تحقیقات علمی جدید نشانی از امکان تاثیر پالس‌های نوری و الگوهای تصویری خاص روی قدرت یادگیری مغز انسان دارد و حتی آن را تا 3 برابر حالت عادی افزایش خواهد داد. لذا می‌توان نتیجه گرفت که قدرت مغز انسان بیش از پیش شناسایی شده است.

تیم محققان دانشگاه کمبریج با ثبت نوار مغزی از 80 داوطلب بین 18 تا 35 سال موفق به شبیه‌سازی سناریوهای مختلف شده و با این فرایند فرکانس اصلی مغز هر فرد را تعیین کردند. آن‌ها دریافتند مغز هر انسان در این فرکانس‌ها به بالاترین عملکرد خود خواهد رسید. در نتیجه ضمن ایجاد مربع‌های چشمک زن اختصاصی 1.5 ثانیه‌ای، موفق به ثبت نتایج حیرت‌آوری شدند. در همین راستا، پالس‌های نوری مذکور توانایی تحت تاثیر قرار دادن قدرت یادگیری مغز را خواهند داشت. این آزمایشات 800 بار صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: چرا مغز انسان بزرگ است و روده‌اش کوچک؛ پژوهشگران توانستند پرده از راز آن بردارند!

افزایش قدرت یادگیری مغز انسان با فرکانس‌های خاص

به‌منظور بهبود سلامت مغز روش‌های گوناگونی وجود دارد؛ اما جهت افزایش قدرت یادگیری مغز چه فرایند‌هایی را می‌‌توان طی کرد؟ محققان دانشگاه کمبریج بررسی‌ها و تحقیقاتی را روی این امر صورت دادند. آن‌ها متوجه شدند که مغز در حالت استراحت فرکانسی بین 8 تا 12 هرتز در طیف موج آلفا دارد.

همان‌طور که پروفسور «زوئی کورتزی» اعلام می‌دارد، مغز هر فرد فرکانس خاص خودش را در اختیار دارد؛ اما اگر بخواهید سرعت یادگیری مغز خود را بیشتر کنید، باید الگوهای تصویری با فرکانس خاص را مورد استفاده قرار دهید. این امر باعث تسریع بیشتر یادگیری در شما خواهد شد.

قدرت یادگیری مغز انسان

پروفسور کورتزی و تیمش به همین منظور اقدام به شبیه‌سازی فرکانس‌های سازگار با مغز کردند، آن‌ها در همین راستا موفق به بهبود انعطاف پذیری و قدرت یادگیری مغز به‌طور چشمگیری شدند. استفاده از این پالس‌های نوری (از جمله نوعی مربع سفید چشمک‌زن با پس‌زمینه سیاه) امکان تحقق یادگیری بهتر از دوران کودکی تا بزرگسالی را فراهم خواهد ساخت. البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که این فرکانس‌ها برای هر فرد منحصر به فرد بوده و فرکانس سازگار با مغز دو نفر به هیچ عنوان یکی نخواهد بود.

از طرفی این آزمایش بر روی کلیه داوطلبان تاثیرگذار نبوده و کارآیی یادگیری تعدادی از داوطلبان در واقع هم تراز با پیش از شروع آزمایش بوده است. با این حال گروهی که تحت تاثیر آزمایش قرار گرفتند موفق به بهبود سرعت یادگیری خود شده و حتی توانستند این سرعت را در پروسه‌های بعدی هم حفظ کنند. در نتیجه بحث باید اشاره داشت که این آزمایش امیدواری بسیاری جهت بهبود قدرت یادگیری در افراد کم تمرکز را ایجاد کرده و با تعیین فرکانس مناسب مغزی، به این امر هدف دست خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره افزایش قدرت یادگیری مغز انسان با برخی فرکانس‌های خاص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر