;
coinex

رفع انحصار شرکت‌های پرداخت با تصمیم شورای رقابت

شورای رقابت تصمیم به رفع انحصار شرکت‌های پرداخت گرفت. با اعلام این خبر، وضعیت شرکت‌های پرداخت‌یاری چگونه خواهد شد؟

انحصار شرکت‌های پرداخت با تصمیم شورای رقابت برای همیشه برچیده شد. انجمن فین‌تک با اعلام این خبر گفت، اعتقاد شورای رقابت این‌ است که برای از بین بردن اخلال در بازار و انحصارطلبی شرکت‌های پرداختی، باید برای دیگر شرکت‌های پرداختی مجوز جدید صادر گردد. اما ماجرای شکایت انجمن فین‌تک از بانک مرکزی در پانصد‌وچهل‌ویکمین جلسه شورای رقابت چیست؟

بیشتر بخوانید:‌ توقف عرضه خودرو در بورس کالا با دستور شورای رقابت ؛ سامانه یکپارچه فروش بازمی‌گردد؟

رفع انحصار شرکت‌های پرداخت با تصمیم شورای رقابت

رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک اعلام کرد: «شورای رقابت به رفع انحصار مجوز شرکت‌های پرداخت رأی داده است. این شورا عدم صدور مجوز جدید برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت را مصداق بارز انحصار و اخلال در بازار تشخیص داده است.»

«مهدی فاطمیان»، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک، با انتشار توییتی از صدور رأی شکایت این انجمن از بانک مرکزی در شورای رقابت خبر داد و گفت:

پیرو شکایت انجمن فین‌تک از بانک مرکزی در شورای رقابت، این شورا رویه‌های ضدرقابتی و وجود انحصار در بازار پرداخت را احراز کرده و به رفع انحصار مجوز شرکت‌های پرداخت رأی صادر کرد.

رفع انحصار شرکت‌های پرداخت با تصمیم شورای رقابت

شکایت انجمن فین‌تک از بانک مرکزی در پانصد‌وچهل‌ویکمین جلسه شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفته است و حاضرین این جلسه به اتفاق آرا، اقدام بانک مرکزی را در رابطه با عدم صدور مجوز جدید برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و همچنین شرط 51 درصدی سهامداری بانک‌ها در اعطای مجوز جدید به شرکت‌های PSP، رویه‌ای غیررقابتی تشخیص دادند.

شورای رقابت همچنین بانک مرکزی را موظف کرده است که ظرف مدت دو ماه از تاریخ قطعیت این حکم، ماده 15 دستورالعمل ضوابط ناظر بر ترکیب سهامداری شرکت‌های پرداخت را اصلاح کند و شرط 51 درصدی سهامداری بانک‌ها را حذف نماید.

انجمن فین‌تک در بخشی از شکواییه خود اعلام کرده بود: «اقدام بانک مرکزی موجب شده است تا یک شرکت متقاضی با برخورداری از توان مالی و سطح فناوری بالا به‌دلیل آنکه وابسته به بانک نیست، نتواند وارد بازار شود» این انجمن همچنین عنوان کرد:

به‌ویژه اینکه کاهش کارمزد تراکنش‌ها، کاهش اشکالات و معضلات شبکه پرداخت الکترونیک، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با ارتقای مستمر فناوری‌های روزآمد مالی و توسعه رقابت بین بنگاه‌های فعال در این بازار و رفع انحصار دارد. ضمن اینکه با توسعه رقابت، پذیرندگان می‌توانند برای دریافت خدمات ارزش افزوده از شرکت‌های PSP، حق انتخاب داشته باشند.

گفتنی است تصمیم شورای رقابت ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ به ذی‌نفع، قابل تجدیدنظرخواهی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص رفع انحصار شرکت‌های پرداخت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر