;
coinex

شرایط و نحوه خرید ارز دولتی اعلام شد [+فهرست بانک‌ها]

نحوه خرید ارز دولتی و بانک‌های مجاز برای این عملیات، توسط بانک مرکزی ایران اعلام شد. کدام بانک‌ها قرار است ارز دولتی به مشتریان ارائه دهند؟

بانک مرکزی شرایط و نحوه خرید ارز دولتی را اعلام کرد. طبق اعلام بانک مرکزی به‌ غیر از صرافی‌های مجاز، 5 بانک ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات نیز امکان ارائه ارز به مشتریان را خواهند داشت. ارائه ارز دولتی از تاریخ 8 بهمن‌ماه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بانک‌های ذکر شده و یا صرافی‌های ذکر شده اقدام به تهیه ارز دولتی کنند.

بیشتر بخوانید: آزادسازی واردات ارز بدون مالیات و پیگیری حقوقی!

شرایط و نحوه خرید ارز دولتی اعلام شد

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که علاوه بر صرافی‌های مجاز، پنج بانک ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات از تاریخ هشتم بهمن ماه اقدام به ارائه ارز به متقاضیان می‌کنند. طبق اعلام بانک مرکزی، این ارز که با عنوان ارز تامین نیاز ضروری نیز خوانده می‌شود از هشتم بهمن ماه توسط بانک‌های نام‌برده ارائه شده است. بانک مرکزی در بخشنامه اخیر خود اعلام کرده بود:

شعب منتخب پنج بانک ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات در سراسر کشور به اشخاص حقیقی و حقوقی، که شرایط تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی را داشته باشند، ارز می‌دهند.

برخی از بانک‌ها براساس اطلاعیه‌های صادرشده در سایت رسمی خود و پاسخ کارشناسان شعب منتخب آن‌ها، اعلام کرده‌اند ۵ هزار دلار به متقاضیان می‌دهند. این در حالی است که یکی از بانک‌های منتخب اعلام‌شده نیز معادل ۵ هزار یورو یعنی ۵ هزار و ۴۰۰ دلار به متقاضیان عرضه می‌کند.

شرایط و نحوه خرید ارز دولتی اعلام شد

دریافت ارز از بانک‌ها شامل چه شرایطی می‌شود؟

شرایط ابلاغ‌شده از سوی بانک مرکزی برای اشخاص حقیقی متقاضی این است که فرد بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و برای خرید و دریافت ارز کارت ملی ارائه دهد. علاوه بر این، سیم‌کارت تلفن همراه اشخاص حقیقی متقاضی ارز باید به نام خودشان باشد و پیش از این، در سال جاری، از سهمیه ارز ۲۰۰۰ یورویی، که قبلاً ابلاغ و اعلام شده بود، استفاده نکرده باشند.

داشتن ۱۸ سال کامل برای اشخاص حقیقی، ارائه نسخه اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه نسخه کپی از آن‌ها جزء شرایط ضروری است. در کنار این‌ها در اکثر پنج بانک اعلام‌شده لازم است که اشخاص حقیقی متقاضی دریافت ارز دولتی در بانک مورد نظر حساب داشته باشند و برای دریافت سهمیه ارزی خود نیز به صورت حضوری به شعبه مورد نظر مراجعه کنند.

در بعضی از بانک‌های منتخب به جز داشتن یا افتتاح حساب برای دریافت ارز تامین نیاز ضروری شرط دیگر این است که متقاضی باید فرم مخصوص درخواست خود را که توسط بانک به مشتری ارائه می‌شود تکمیل کند.

شرایط و نحوه خرید ارز دولتی اعلام شد

بانک‌های اعلام‌شده و شعب منتخب آن که عمدتاً شعبه‌های ارزی و ممتاز آن‌ها محسوب می‌شوند، خرید و فروش ارز را به نرخ بازار متشکل ارزی انجام می‌دهند.

با این شرایط متقاضیان می‌توانند در صورتی که نتوانند از صرافی‌ها ارز تهیه کنند، نیازشان را از طریق بانک‌ها تامین کنند. این تصمیم از این رو اتخاذ شده که بانک مرکزی اعلام کرده است پس از بررسی‌های انجام‌شده توسط بازرسان این بانک، محرز شده که بعضی از شرکت‌های صرافی بدون دلیل موجه و بدون تأیید این بانک، عملیات ارزی خود را متوقف کرده و از خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نحوه خرید ارز دولتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر