;
coinex

امکان استفاده از گوشی به عنوان وبکم به اندروید می‌آید

امکان استفاده از گوشی به عنوان وبکم توسط گوگل به‌زودی از راه می‌رسد. اما آیا پایان عمر وبکم‌های فیزیکی نزدیک است؟

گوگل امکان استفاده از گوشی به عنوان وبکم را در آینده نزدیک فراهم می‌کند. گوگل می‌خواهد این ویژگی را به اندروید اضافه کند تا بتواند مشکل کیفیت پایین وبکم‌های رایج و البته بزرگ و سنگین بودن آنها را حل و فصل کند. طبق شنیده‌ها ظاهراً برای استفاده از این ویژگی نیازی نیست اپلیکیشنی نصب و یا کار خاص دیگری انجام دهید. زیرا این ویژگی بوسیله یک آپدیت نرم‌افزاری به اندروید اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پذیرش شرایط هند توسط گوگل ؛ انحصار اندروید شکسته می‌شود!

امکان استفاده از گوشی به عنوان وبکم راهی اندروید می‌شود

گوگل ظاهرا قصد دارد قابلیت استفاده از گوشی اندرویدی به عنوان دوربین وبکم را به‌صورت رسمی در اندروید ارائه کند‌. از آن‌جا که این‌روزها وبکم لپ‌تاپ‌ها کیفیت مناسبی نداشته و برخی هم از رایانه‌های دسکتاپ استفاده می‌کنند، خیلی از کاربران ترجیج می‌دهند که از یک وبکم خارجی برای این منظور بهره ببرند.

حتی برخی کاربران از دوربین گوشی خود و با استفاده از اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث به‌عنوان وبکم‌ بهره می‌گیرند. گوشی‌های آیفون نیز در آخرین نسخه مک Ventura می‌توانند به عنوان وبکم استفاده شوند.

حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که گوگل نیز روی قابلیتی کار می‌کند که به شما اجازه استفاده از گوشی هوشمند به‌عنوان وبکم روی لپ‌تاپ را خواهد داد. این قابلیت ظاهرا تبدیل به یکی از قابلیت‌های پیش‌فرض اندروید خواهد شد و دیگر نیازی به اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث نخواهد بود.

امکان استفاده از گوشی به عنوان وبکم به اندروید می‌آید

یکی از توسعه‌دهندگان سرشناس اندروید، میشال رحمان امروز با انتشار توییتی فاش کرد که گوگل ممکن است قابلیت مذکور را به‌زودی عرضه کند و به کمک آن گوشی اندرویدی شما تبدیل به یک وبکم USB خواهد شد. رحمان گفته است که به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهند گوگل یک سرویس جدید به نام DeviceAsWebcam به نسخه اوپن سورس اندروید (AOSP) اضافه کرده است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید AOSP یک پروژه منبع باز است که اجازه وارد کردن کد و ایجاد تغییرات را در اندروید می‌دهد و هدف آن کمک به توسعه سیستم‌عامل اندروید است. در کدهای کشف شده از این پلتفرم، قابلیت DeviceAsWebcam به عنوان یک سرویس جدید برای تبدیل دستگاه‌های اندرویدی به وبکم‌ توضیح داده شده است. به‌گفته رحمان، این قابلیت احتمالا روی گوشی‌های اندرویدی که از استاندارد UVC پشتیبانی می‌کنند ارائه خواهد شد.

گفتنی است قابلیت استفاده از گوشی اندرویدی به عنوان وبکم چیز جدیدی نیست؛ اما برای اولین بار خواهد بود که بدون نیاز به اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث این کار انجام خواهد شد. هنوز معلوم نیست که گوگل این قابلیت را چه زمانی عرضه خواهد کرد. با این حال، رحمان می‌گوید برای امتحان کردن قابلیت جدید می‌توانید کد CONFIG USB CONFIGFS F UVC=y را در کرنل گوشی خود اجرا کنید، اما همچنان نیاز به یک اپلیکیشن یا سرویس جانبی برای عمل کردن آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره امکان استفاده از گوشی به عنوان وبکم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر