;
coinex

پیش بینی دقیق زلزله ترکیه از سه روز قبل توسط یک محقق هلندی!

پیش بینی دقیق زلزله ترکیه توسط یک دانشمند هلندی در توییتر انجام شده بود. این دقت عمل او حالا خبرساز شده است.

پیش بینی دقیق زلزله ترکیه 3 روز پیش از وقوع آن توسط یک محقق هلندی عنوان شده بود که کسی نیز به آن توجه نکرد. روز گذشته زلزله‌ای به قدرت 7 ریشتر ترکیه و سوریه را لرزاند. تصاویر منتشر شده از این فاجعه بیانگر قدرت این زلزله است. اما چیزی که عجیب است پیش‌بینی درست این محقق هلندی است. ماجرا چیست؟

بیشتر بخوانید: چت بات Bard به عنوان رقیب ChatGPT توسط گوگل معرفی شد

پیش بینی دقیق زلزله ترکیه توسط محقق هلندی

فرانک هوگربیتس، یک محقق هلندی که در حوزه مطالعات ژئومتری منظومه شمسی (SSGEOS) و بررسی مباحث ژئوفیزیک فعالیت می‌کند، 3 روز قبل یعنی در تاریخ 14 بهمن ماه (3 فوریه) این اتفاق وحشتناک را پیش‌بینی کرده بود. وی در حساب کاربری خود در توییتر، از زلزله ترکیه و همچنین سوریه و دیگر کشورها خبر داده بود؛ محققی توییتری که پیش‌بینی‌های ترسناک‌اش درست از آب درآمد!

پیش بینی دقیق زلزله ترکیه توسط محقق هلندی

زلزله ۷.۸ ریشتری در کشور ترکیه و سوریه، تا به حال منجر به مرگ بیش از هزاران نفر شده و تمام دنیا را در حیرت و وحشت فرو برده است. هوگربیتس که تعدادی از کاربران توییتر به او لقب «دانشمندی جعلی و دروغین» داده‌اند، سه روز قبل پیش‌بینی کرده بود:

دیر یا زود، زلزله‌ای مهیب با قدرت ۷.۵ ریشتر در مناطق جنوبی و مرکزی ترکیه، سوریه، لبنان و اردن به‌وقوع خواهد پیوست.

با اینکه گمانه‌زنی‌های این محقق هلندی درست از آب درآمده، اما کماکان تعدادی از کاربران توییتر بر این باورند که پیش‌بینی‌های وی جعلی بوده و او دانشمند معتبر و قابل استنادی نیست.

یکی از کاربران توییتر در واکنش به پیش‌بینی هوگربیتس راجع‌به زلزله ترکیه نوشته است: «بسیاری از زمین‌شناسان، مطالعات و گفته‌های او را غیرعلمی و گمراه‌کننده می‌دانند و آن‌ها را رد می‌کنند؛ دلیل‌ و استدلال‌شان نیز مشخص است: هیچ روش دقیق و قابل اطمینانی برای پیش‌بینی زمین‌لرزه وجود ندارد.»

آقای هوگربیتس پس از وقوع زلزله ترکیه با شدت و اشتیاق بیشتری در توییتر فعالیت می‌کند و این هشدار را داده که زلزله‌های سنگین‌تر و مخرب‌تری نیز در راه است و علاوه‌بر این، باید برای پس‌لرزه‌ها که عمدتا بین ۴ تا ۵ ریشتر هم خواهند بود نیز آماده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیش بینی دقیق زلزله ترکیه توسط این محقق هلندی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر