;
coinex

طرح جامع ساماندهی رمزارزها در دست بررسی است

«محمدرضا پورابراهیمی»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از تهیه طرح جامع ساماندهی رمزارزها در نظام اقتصادی کشور با همکاری مجلس و دولت خبر داده است.

به گزارش سایت فردای اقتصاد، محمدرضا پورابراهیمی در مورد پدیده رمزارزها در کشور ایران بیان داشت: «رمزارزها پدیده‌ای نوین است که در طول یک دهه اخیر رخ داده و پیرامون فضای اقتصادی کشور ما هم شکل گرفته، لذا باید حتماً برای آن برنامه داشت و نمی‌توان بدون برنامه با این پدیده نوظهور روبه‌رو شد یا آن را حذف کرد».

بیشتر بخوانید: برترین هاب‌های ارز دیجیتال جهان در سال 2022 ؛ جایگاه تهران کجاست؟

جزئیاتی از طرح جامع ساماندهی رمزارزها

وی در مورد اولویت کشور در زمینه بازار رمزارزها گفت: «باید نگاه حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران به موضوع ارزهای دیجیتال، مدیریت آن باشد تا بتوان از ظرفیت آن در اقتصاد کشور استفاده کرد و در صورت وجود تهدیدات، آن را برطرف کند. لذا، کمیسیون اقتصادی در سال‌های گذشته به این موضوع ورود کرد، اما دولت گذشته به دلایل مختلف اعلام کرد که مایل به ورود به آن نیست و با مجلس برای ایجاد یک بستر قانونی همکاری نداشت».

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه متذکر شد:

«کمیسیون اقتصادی دوره دهم مجلس بعد از تمامی تاکیدات مبنی بر لزوم ساماندهی رمزارزها در کشور، طرحی با عنوان ساماندهی رمزارزها یا رمزارزش‌ها تدوین کرد و پیش‌نویس آن هم آماده شد. قرار بود این طرح به صحن علنی ارجاع شود، اما به خاطر نبود موافقت دولت، امکان ارائه آن در صحن علنی منتفی شد و گزارش آن در کمیسیون اقتصادی باقی ماند».

وی در ادامه افزود: «بعد از تشکیل دولت سیزدهم موضوع رمزارزها یکی از سرفصل‌هایی بود که با پیشنهاد مجلس و علاقه دولت در دستور کار قرار گرفت. این موضوع به آقای رضایی، معاون اقتصادی ریاست‌جمهوری، ابلاغ شد و ایشان مسئولیت کار را بر عهده گرفتند و قرار شد بر اساس یک برنامه زمان‌بندی، گزارش دولت در این باره به مجلس ارائه شود».

پورابراهیمی در مورد پیشینه طرح جامع ساماندهی رمزارزها در کشور اعلام داشت:

«همزمان در کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم طرحی با عنوان طرح رمزارزش‌ها یا طرح رمزارزها آماده کردیم و از سوی دیگر، حدود یک ماه و نیم قبل، معاونت اقتصادی ریاست‌جمهوری گزارش جمع‌بندی دولت درباره رمزارزها را به کمیسیون اقتصادی ارائه کرد که در آن، ضوابط قانونی دیده شده بود. ما در حال بررسی متن ارائه‌شده از سوی معاونت اقتصادی ریاست‌جمهوری هستیم که بخش‌هایی از آن را قبول داریم و بخش‌هایی هم نیاز به اصلاح دارد و تلاش می‌کنیم در چارچوب یک روش مشخص، ظرفیت لحاظ‌شده در این گزارش را در قالب کار مشترک جلو ببریم».

طرح جامع ساماندهی رمزارزها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان کرد: «بر این اساس، قرار شده طرحی با عنوان «ساماندهی رمزارزها در نظام اقتصادی کشور» با گزارش معاونت اقتصادی ریاست‌جمهوری تبدیل به کار جامعی شود و اگر دولت بتواند در قالب لایحه این موضوع را ارائه کند، مجلس به سرعت رسیدگی خواهد کرد. وگرنه در صورت پذیرش بار مالی، مجلس وارد بررسی طرح می‌شود».

پورابراهیمی در پایان اظهار داشت: «کمیسیون اقتصادی در حال بررسی این موضوع است که با دولت توافق شود که این موضوع به صورت طرح ارائه شود یا دولت لایحه‌ای دهد که در نهایت طی امسال، تعیین تکلیف می‌شود».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح جامع ساماندهی رمزارزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر