;
coinex

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به 57 درصد رسید

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به میزان 57 درصد خبر داده است.

همواره پیشرفت شبکه ملی اطلاعات یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم قلمداد شده و لذا از سوی وزارت ارتباطات نیز منابع عظیمی جهت تحقق این اولویت اختصاص یافته است.

حال طبق اعلام «امیر خوراکیان»، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، طبق بررسی‌های فنی و کارشناسی در ابتدای دولت سیزدهم این شبکه 23 درصد پیشرفت را به ثبت رسانده بود. پیش‌تر هم در آذر ماه سال جاری وزیر ارتباطات از دستیابی شبکه ملی اطلاعات به پیشرفت 60 درصدی در طول یک سال دولت سیزدهم خبر داده بود.

اما در همان موقع خوراکیان در اظهاراتی از بررسی گزارش پیشرفت خبر داده و حالا هم میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات را 57 درصد اعلام کرده است.

مطابق آخرین گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، خوراکیان ضمن تاکید بر وظیفه ذاتی مرکز ملی فضای مجازی جهت پیگیری مصوبات شورای عالی نظارت بر میزان تحقق آن به همکاری کامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ماه‌های اخیر در موضوع فرایند و چگونگی تعیین میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و ارزیابی شاخص‌های کمی و کیفی اشاره داشته است.

وی همچنین بر حملات وسیع به منظور ایجاد اختلال سرویس شبکه ملی اطلاعات با منشاء خارجی در ماه‌های اخیر تاکید داشته و اعلام کرد که این شبکه موفق به ارائه نسبتاً پایدار خدمات‌ مناسب با وجود تمامی این حملات شده است.

بیشتر بخوانید: مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با احداث صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات با پیگیری‌های دولت سیزدهم

خوراکیان ضمن اشاره به تاثیر شکل‌گیری و استقرار مدل و شاخص‌های ارزیابی شبکه ملی اطلاعات در بهبود فرایند برنامه‌ریزی و طراحی پروژه‌ها و طرح‌ها بیان داشت:

«از این‌ پس می‌توانیم به‌صورت مداوم و بر اساس شاخص‌های توافق‌شده و گزارش‌های دقیق و به‌روز میزان پیشرفت این شبکه را نظارت و ارزیابی کنیم که این مهم، دستاورد بزرگی است».

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با ارئه توضیحات بیشتر افزود: «تاکنون برای 86 درصد از اهداف عملیاتی شبکه ملی اطلاعات بیش از یکصد شاخص ارزیابی تدوین و مورد توافق قرار گرفته است که این شاخص‌ها و ارزیابی‌ شبکه بر مبنای آن‌ها با همکاری و مشارکت همه‌جانبه مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیش از 500 ساعت جلسات متمرکز صورت گرفته است و علاوه بر بخش‌های فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به‌صورت مستقل و مستقیم در خصوص اپراتورها، دیتاسنترها و خدمات ابری و پیام‌رسان‌ها نیز انجام‌شده است».

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در ادامه بر شاخص‌های کیفی تاکید داشته و مهم‌ترین آن‌ها را میزان رضایت کاربران قلمداد کرده و اعلام کرد که این موضوع بیشتر به سرعت و کیفیت خدمات و سرویس‌ها ارتباط خواهد داشت:

«در نتیجه انتظار می‌رود همگام با توسعه شبکه ملی اطلاعات سرعت و کیفیت دسترسی به سرویس‌ها به‌گونه‌ای باشد که همواره میزان بهره‌مندی عموم کاربران و به‌خصوص کسب‌وکارها به صورت مستمر ارتقا پیدا کند».

طبق اعلام وی قطعاً در آینده وضعیت شبکه با شرایط بهتری روبرو خواهد بود: «طی ماه‌های اخیر عملیات گسترده برای شناسایی ضعف‌ها و اشکالات و نارسایی‌ها در لایه دسترسی و تجمیع صورت گرفته و نقاط اشباع و عوامل ناپایداری به‌خوبی شناسایی‌شده و هماهنگی‌های لازم برای تهیه طرح‌های عملیاتی و اقدامات لازم انجام‌شده است که با رفع این اشکالات به طور قطع وضعیت شبکه بهبود خواهد یافت».

او در پایان از سرمایه‌گذاری مناسب برای سال 1402 در حوزه فیبر، خدمات TD-LTE حوزه نسل پنجم شبکه سیار خبر داد و گفت: «این سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات وضعیت شبکه و کیفیت و سرعت خدمات و سرویس‌ها را در سال ۱۴۰۲ به‌شدت متحول خواهد کرد و به‌مراتب وضعیت بهتری خواهیم داشت».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پیشرفت شبکه ملی اطلاعات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر