;
coinex

پیشنهاد اعدام فروشندگان فیلترشکن توسط رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور! [+ویدیو]

روح‌الله مومن نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در اظهار نظری عجیب اعلام کرده که اعدام فروشندگان فیلترشکن می‌تواند مانع از ترویج وی‌پی‌ان در کشور شود!

در بیش از 4 ماه گذشته، با توجه به اختلالات شدید اینترنتی و مسدوسازی شمار قابل توجهی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های کاربردی، استفاده از انواع ابزارهای دور زدن فیلترینگ بیش از همیشه رواج یافته و حتی بعضا تصاویری از استفاده مستقیم مسئولین از این ابزارها فاش شده است که به نوبه خود جنجال آفرین است. در این بین و با وجود معترف بودن عموم مسئولین به استفاده روزافزون از فیلترشکن‌ها، اخیرا یک پیشنهاد عجیب برای مقابله با این شرایط مطرح شده است؛ اعدام!

بیشتر بخوانید: درآمد چشمگیر فیلترشکن‌ها از جاسوسی اطلاعات کاربران ایرانی ؛ فیلترینگ چه بلایی بر سر امنیت کاربران آورده است؟

پیشنهاد اعدام فروشندگان فیلترشکن

ویدیویی از «روح‌الله مومن نسب» از طرفداران سفت‌ و سخت طرح موسوم به «صیانت» منتشر شده که می‌گوید پیشنهاد کرده کسانیکه وی‌پی‌ان می‌فروشند تا بقیه بتوانند فیلم پورن ببینند را به‌عنوان مفسد فی‌الارض اعدام کنید، بقیه دست‌وپایشان را جمع می‌کنند! در ادامه این ویدیو را ببینید.

با دیدن این ویدیو شاید از خود بپرسید این روح‌الله مومن نسب کیست که چنین با قاطعیت از اعدام سخن‌ می‌راند؟ در پاسخ باید گفت؛ روح الله مومن نسب رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور است که به گفته سایت بسیج نیوز، «بیش از ۱۶ سال در سمت‌ها و مراکز معتبر مسئولیت‌ها و خدمات زیادی در زمینه فضای مجازی و مقابله با آسیب‌های آن داشته و چندسالی است در همین زمینه روشنگری می‌کند.»

مومن نسب همچنین دبیرکلی مجموعه‌ای را برعهده دارد که با عنوان «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» از سال ۹۳ مشغول فعالیت است. همچنین روح‌الله مومن‌نسب در دوران احمدی‌نژاد مدیر واحد اینترنت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد بود و از مدافعان اصلی فیلترینگ به شمار می‌رفت.

از جمله مسائلی که به شهرت مومن نسب کمک کرد، ادعای او درباره کمک مالی لیونل مسی به اسرائیل، عدم تعویض لباس کریستین رونالدو با بازیکن اسرائیلی، تاثیر تماشای فیلم‌های غیر اخلاقی بر طلاق و موارد مشابه بوده که به مرور مومن نسب را همانند افرادی همچون رائفی پور، سید بشیر حسینی، حسن عباسی و… تبدیل به سلبریتی جریان تندروی ارزشی کرده است.

پیشنهاد اعدام فروشندگان فیلترشکن توسط رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور! [+ویدیو]
پیشنهاد اعدام فروشندگان فیلترشکن توسط روح الله مومن نسب
اوج شهرت مومن نسب طرح موضوع حاملگی با دو گیگ اینترنت بود که در تلویزیون ایران پخش شد. وی دراین برنامه ماجرای اینترنت رایگانی را تعریف کرد که منجر به آشنا شدن یک دختر نوجوان با پسری و باردار شدن او می‌شود. گویا پدر این دختر که یک کارگر هم بوده برای دختر مدرسه‌ای‌اش یک گوشی موبایل می‌خرد، اما به او می‌گوید که حق ندارد از اینترنت استفاده کند. دختر هم به‌واسطه ۲ گیگ اینترنت رایگانی که دریافت کرده با پسری دوست شده و مابقی ماجرا اتفاق می‌افتد. در آن زمان این بخش از صحبت‌های این کارشناس فضای مجازی به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و اغلب با واکنش‌های طنز آمیزی همراه شد.

گفته می‌شود در ابتدای راه اندازی امکان برقراری تماس تصویری، روح‌الله مومن نسب با حضور در دفاتر مراجع تقلید و پخش فیلم بالای ۱۸ سال موجب شد تا جلوی تماس تصویری رایتل با اینترنت ۳‌G گرفته شود. مومن نسب پیشتر هم درباره پیام رسان تلگرام گفته بود:

«تلگرام از نظربرنامه‌نویسی عقب‌افتاده، کپی‌کار و ضعیف است. پیام‌رسان‌های ایرانی بیش از ۱۴ برابر امن‌تر از تلگرام هستند.»

اظهارات عجیب او بعد از حادثه تروریستی اهواز نیز به بیشتر شناخته شدن او کمک کرد. در آن زمان گفته می‌شد گروه‌های تروریستی از تلگرام برای ارتباط استفاده کرده بودند و افرادی از خانواده قربانیان قصد شکایت از آذری جهرمی را دارند. گفته می‌شد مومن نسب در تهیه طومار شکایت نقش اصلی را بر عهده داشته است.

مومن نسب می‌گوید بررسی طرح صیانت از فضای مجازی از ۷ سال پیش طی سلسله نشست‌هایی، با حضور نهاد‌های مختلف کلید خورد که خود او تقریبا در ۴۰ جلسه و بقیه همفکرانش در اغلب این جلسات حضور داشته‌اند. مومن نسب طرح نهایی اعمال محدودیت بر اینرنت و فیلترینگ را نتیجه یک تلاش همگانی با صرف حدود ۱۲۰۰ ساعت جلسه کارشناسی می‌داند.

یادداشت‌های مومن نسب در رسانه‌ها می‌تواند به خوبی بیانگر پشت پرده افکاری باشد که دست به طراحی و تدوین طرح صیانت زده‌اند. وی در بخشی از یادداشت خود با عنوان طرح حمایت، برای صیانت از فضای مجازی ایران که در خبرگزاری فارس منتشر شده، تدوین سیاست‌های فناورانه و ارتباطات در ایران را نتیجه کار اسرائیل می‌داند و می‌نویسد: طرح حمایت، برای صیانت از فضای مجازی ایران؛ میراث متخصصان گمنام است. ان‌شاءالله مجلس انقلابی با تصویب طرحی که می‌تواند در مسیر جهانی شدن ایران، گامی باشد برای ملی شدن صنعت اینترنت و فضای مجازی، کار نیمه تمام‌شان را تمام کند و این قانون باقیات‌الصالحاتی شود برای همه موافقان و پیگیری‌کنندگان و تکمیل‌کنندگان‌ش در هفت سال گذشته.

پیشنهاد اعدام فروشندگان فیلترشکن توسط رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور! [+ویدیو]
پیشنهاد اعدام فروشندگان فیلترشکن
مومن نسب در بخشی از سخنانش با روزنامه همشهری درباره طرح صیانت از فضای مجازی می‌گوید: ما جایگزین‌های بسیار مناسب داخلی برای سرویس‌های خارجی (اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، سرویس‌های گوگل و…) داریم به عنوان مثال روبینو به‌عنوان جایگزین اینستاگرام گزینه خوبی است. مومن نسب که در این گفتگو عنوان کارشناس فضای مجازی را یدک می‌کشد با اشاره به اینکه ما کار خود را به‌صورت مردمی و آتش به اختیار پیش برده‌ایم، تأکید می‌کند: «از زمانی که فعالیت خود را شروع کرده‌ایم، هیچ کمک مادی از هیچ نهادی دریافت نکرده‌ایم و خود من هم یک ریال، حتی بابت هزینه ایاب‌وذهاب حضور در جلسات تدوین طرح دریافت نکرده‌ام.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره طرح پیشنهاد اعدام فروشندگان فیلترشکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    آخ توکه عقل به هیچ نمیده چه به این حرف خودتون میونید هرچه بیشتر دنبالشان بگیرید بیشتر گندش میزنه بالا چرا برنامه علام نمی کنید ما از ابن بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم اگر فیلتر مکنید پس چرا نمایند مجلس خودش با فیلتر شکن در صحن مجلس داره ور میره اول از خودتون شروع کنید سپاس

    پاسخ

    به هر حال اینم حرفیه. درست گفته بود سروش رفیعی که کشورمون خیلی آزاده و بعضی ها آزادن هرچقدر می تونن بی شعور باشند.
    فقط امیدوارم حضرت مهدی هرچه زودتر ظهور کنه ببینیم با این جماعت چه برخوردی میکنه!

    پاسخ

    امام‌زمان(عج)ازاین‌حکومت‌بیزاز‌ومتنفر‌هست

    پاسخ