;
coinex

آغاز پروژه پل عظیم خلیج فارس برای اتصال قشم به سرزمین اصلی!

حجت الله عبدالملکی از ساخت پل عظیم خلیج فارس و اجرای این پروژه عظیم به منظور تامین اهداف راهبردی جهانی‌سازی مناطق آزاد کشور خبر داده است.

«حجت الله عبدالملکی»، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، در زمینه اجرای پروژه پل عظیم خلیج فارس بیان داشت: «عملیات اجرایی پروژه عظیم پل خلیج فارس با توجه ویژه آیت الله رییسی، رییس جمهوری و در راستای عملیاتی کردن راهبرد جهانی کردن مناطق آزاد کشور، امروز و پس از سال‌ها وقفه مجددا آغاز شد».

عبدالملکی در آیین آغاز به کار مجدد اجرای پروژه عظیم پل خلیج فارس اعلام کرد: «مناطق آزاد کشور در دولت سیزدهم، دو راهبرد مردمی کردن و جهانی کردن را در دستور کار دارند و احداث پل خلیج فارس نیز در راستای عملیاتی کردن این راهبردهاست».

وی در ادامه افزود: «اجرای کامل چهار رکن طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، شامل احداث پل، توسعه بندر کاوه، احداث بزرگراه و راه آهن در این منطقه برای تکمیل کریدور شمال جنوب دارای اهمیت بالایی است».

طبق اعلام عبدالملکی؛ عملیات عمرانی پل خلیج فارس و اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی به‌وسیله این پل، با اخذ مجوز‌های لازم و رعایت تمامی الزامات زیست محیطی به اجرا خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: انتشار شیوه نامه عرضه خودروهای داخلی توسط مجلس ؛ لغو مصوبه شورای رقابت و تداوم عرضه در بورس!

اجرای پروژه پل عظیم خلیج فارس

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور ضمن تاکید بر پتانسیل‌های بندر کاوه جهت پهلوگیری کشتی‌های تجاری بین المللی اضافه کرد:

«پس از احداث پل خلیج فارس و توسعه بندر کاوه، بهره مندی از توانمندی این بندر برای تکمیل ظرفیت‌های تجاری بندر شهید رجایی نیز در دستور کار خواهد بود».

وی در ادامه شرح داد: «از مسئولان دولت قبل بابت توقف پروژه پل خلیج فارس گلایه داریم و ناراحت هستیم و آن‌ها باید نسبت به عملکرد خود جوابگوی مردم باشند».

دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور ضمن اشاره به انجام مراحل تامین مالی ساخت پل خلیج فارس در سه بخش طبق برنامه ریزی صورت گرفته، اضافه کرد: «یک بخشی را دولت، بخش دیگری را سازمان منطقه آزاد قشم و قسمت سوم منابع مالی از طریق فاینانس و سرمایه‌گذار خارجی تامین خواهد شد».

پل عظیم خلیج فارس

عبدالملکی در ادامه با تاکید بر جایگاه مناطق آزاد کشور در بحث اقتصاد کشور، بیان کرد: «مناطق آزاد مولد انقلاب هستند و این مسئله در بند 11 سیاست‌های کلی نظام مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است». وی در قسمت دیگری از سخنان خود، تصریح کرد:

«سال 1357 نقطه عطفی در تاریخ ایران و جهان بود در حالی که بشریت به سرعت به سمت اضمحلال می‌رفت این مسیر متوقف و تاریخ جدیدی باز شد».

مشاور رییس جمهور ضمن تاکید بر نقش پیروزی انقلاب اسلامی در قرار دادن مسیر و جایگاه انسان و بشریت به سوی عزت و افتخار اعلام داشت: «در بخش زیرساخت‌ها طی 44 سال اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم و ایرانی‌ها در بحث امید به زندگی بالاترین رشد را در دنیا داشته‌اند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت پل عظیم خلیج فارس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر