;
coinex

واکنش سازمان حج و زیارت به افشای پرونده رانت خودرویی ؛ کاملا رایج و عادی است!

واکنش سازمان حج و زیارت به افشای پرونده رانت خودرویی نه تنها انکار، بلکه تایید و توجیه این موضوع به عنوان یک امر رایج و عادی بوده است!

سازمان حج و زیارت در نتیجه افشای ماجرای اعطای امتیاز خارج از نوبت خودرو توسط کرمان موتور به کارکنان این سازمان، با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده که دریافت تعداد محدودی خودرو از یک شرکت خودروساز خصوصی، برای پرسنل یک نهاد دولتی امری کاملا رایج و عادی است!

بیشتر بخوانید: افشای رانت کرمان موتور برای سازمان حج و زیارت ؛ بدون نوبت، ارزان‌تر و با سود 400 میلیون تومانی! [+سند]

واکنش سازمان حج و زیارت به افشای پرونده رانت خودرویی

سازمان حج و زیارت در واکنش به این ماجرا، بیانیه‌ای منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است:

این سازمان با هدف ارائه تسهیلات رفاهی به کارکنان خدوم خود که در طول ۴۰ سال گذشته هیچگونه خدمات رفاهی از قبیل زمین، خودرو، مسکن مهر و غیره دریافت نکرده‌اند، برای نخستین بار با یک شرکت خودرو ساز خصوصی (شرکت محترم کرمان موتور) مذاکراتی را جهت خرید نقد و اقساط تعدادی خودرو برای پرسنل خود به عمل آورد.

بر اساس قوانین موجود، این شرکت خصوصی حق دارد تا خودروهای خود را بصورت نقدی و یا اقساطی به مشتریان خود عرضه نماید، همانگونه که به دیگر نهادها و ارگانها با شرایط نقد و اقساط (کوتاه مدت و یا دراز مدت) واگذار کرده است.

واکنش سازمان حج و زیارت به افشای پرونده رانت خودرویی ؛ کاملا رایج و عادی است!

سازمان حج و زیارت تاکنون از شرکت‌های خودروساز «دولتی» همچون ایران خودرو و سایپا که ملزم هستند تا خودروهای خود را در بورس عرضه کنند، هیچگونه خودرویی را دریافت نکرده، بلکه از شرکتی خصوصی که از لحاظ حقوقی و قانونی مجاز است تا طبق میل خود تسهیلات متنوعی را به مشتریان خود ارائه نماید، درخواست خرید نقد و اقساط تعدادی خودرو برای پرسنل خود نموده است. این اقدام نه غیر عرفی بوده و نه غیر قانونی، بلکه مطابق با رویه جاری در فروش به سایر نهادها و ارگانها بوده است.

ضمن آنکه اولاً سند این خودروها تا پایان پرداخت وجه خودرو در گرو شرکت خودرو ساز باقی می‌ماند. ثانیاً حاشیه سود ذکر شده در خبر، عیناً در خودروهای خرید شده از بورس نیز (با درجات متفاوت) وجود دارد. عمده تفاوت در اعطای خودروهای یاد شده، عدم دریافت سود در اقساط می‌باشد، که از شرکت محترم کرمان موتور در این خصوص تشکر و قدردانی می‌نماییم.

با توضیح فوق روشن می‌گردد که دریافت تعداد محدودی خودرو از یک شرکت خودروساز خصوصی، جهت پرسنل یک نهاد دولتی امری متعارف و معهود می‌باشد که در همه سال‌های گذشته به بسیاری از مجموعه‌ها و ارگان‌ها واگذار شده است، و سازمان حج و زیارت نیز یکی از آنها است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واکنش سازمان حج و زیارت به افشای پرونده رانت خودرویی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    عجب !
    چپاول و غارت و جیب بری رانت و اختلاس انری عادیست ؛ اخذ وجه دوباره برای کارت سوخت در هنگام تحویل پاکت مرسوله حاوی کارت سوخت با توجه به اینکه هزینه شدور و ارسال و حتی مالیات و عوارض صدور و ارسال نه در هنگام قرار داد با خودروساز از مشتری اخذ و به حساب شرکت پخش فراورده های سوختی توسط تودروساز واریز گردیده یا واریز نگردیده و در حساب خودروساز صرف و هزینه گردیده است هم امری عادیست ؛ دلار ۵۰ هم امری عادیست ؛ تحریم هم نعمت است ؛ تا انقلاب مهدی …

    پاسخ