;
coinex

سامانه 403 برای دسترسی برنامه‌نویسان به سایت‌های تحریمی معرفی شد

وزارت ارتباطات بالخره به وعده پیشین عمل کرد و از سامانه 403 برای دسترسی برنامه‌نویسان به سایت‌های تحریمی رسما رونمایی کرد.

وزیر ارتباطات امروز 19 بهمن ماه 1401 در جریان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه دور زدن تحریم‌های برخی سرویس‌های بین‌المللی مرتبط با کار برنامه‌نویسی خبر داد. این سرویس به برنامه‌نویسان کمک می‌کند که بدون نیاز به استفاده از فیلترشکن به سرویس‌های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: سطوح متفاوت دسترسی به اینترنت با اینترنت طبقاتی فرق دارد!

سامانه 403 برای دسترسی برنامه‌نویسان به سایت‌های تحریمی

اوایل دی ماه سال جاری بود که وزیر ارتباطات وعده ارائه ابزار دور زدن تحریم‌ها برای برنامه‌نویسان را داد و حال این سرویس در سایت 403 در دسترس کاربران حوزه برنامه‌نویسی قرار گرفته است. وزیر ارتباطات در خصوص نیاز برخی اقشار از جمله برنامه‌نویسان به سرویس‌های مخصوص دور زدن تحریم‌ها گفت:

هزار سایت و سرویس مردم ما را تحریم و فیلتر کرده‌‎اند. بسیاری از این ابزار و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه‌نویسان، محققین و دانش‌پژوهان است. این افراد در شرایط فعلی برای دسترسی به این‌ سرویس‌ها از فیلترشکن استفاده می‌کنند که هم امنیت سامانه‌هایشان را به خطر می‌اندازد و هم سرعت دسترسی را کند می‌کند.

سامانه 403 برای دسترسی برنامه‌نویسان به سایت‌های تحریمی معرفی شد

به گفته وزیر ارتباطات دولت سیزدهم، این سرویس با حداکثر سرعت امکان دسترسی به عموم سایت‌های تحریم‌شده از خارج از کشور را فراهم می‌کند: «از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان سرویسی راه‌اندازی شده که امکان دسترسی به تمام این سایت‌ها را با حداکثر سرعت برای اقشاری که از آن‌ها استفاده می‌کنند، فراهم کرده است. این سایت به آدرس 403.online از همین الان در دسترس قرار دارد».

او علت نام‌گذاری این سرویس به 403 را نیز این طور توضیح داد: «وقتی کاربران می‌خواهند به سایت‌هایی که ما را تحریم کرده‌اند وارد شوند، خطای 403 می‌دهد و به همین خاطر هم این نام برای این سرویس انتخاب شده است».

در پنج ماه اخیر، فیلترینگ و محدودیت‌های اعمال شده روی اینترنت، خصوصا کندی سرعت و از دسترس خارج شدن فیلترشکن‌ها، به مشکل تحریم از سوی سرویس‌های بین‌المللی اضافه شده و کار را بیش از پیش برای برنامه‌نویسان دشوار کرده بود. حال وزارت ارتباطات با هدف تسهیل کار این گروه سرویس جدیدی را برای دور زدن محدودیت‌های اینترنتی ابداع کرده است.

سرویس‌های مختلفی در این سایت به کاربران و به طور ویژه برنامه‌نویسان ارائه شده است تا آن‌ها بتوانند به نیازهای ضروری برای انجام کارهایشان پاسخ دهند. بخشی از این سرویس‌ها در تصویر زیر آمده است:

سامانه 403 برای دسترسی برنامه‌نویسان به سایت‌های تحریمی معرفی شد

گفتنی است که اواخر دی ماه نیز سرویس رادارگیم توسط وزارت ارتباطات برای حل مشکل گیمرها در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی رونمایی شد. بنابر اعلام وزیر ارتباطات، این سایت سه سرویس مختلف ارائه می‌کند:

 DN برای ارائه فایل‌های مرتبط با برخی از بازی‌ها، ابزار سنجش تأخیر و پینگ اینترنت کاربر و DNS رایگان برای کاهش پینگ بازی‌ها.

در پنج ماه اخیر که محدودیت‌های اینترنت مشکلات فراوانی را برای دسترسی به اینترنت برای اقشار مختلف به وجود آورده بود، وزارت ارتباطات طرح‌هایی را برای کاهش مشکلات آن‌ها دنبال و راه‌اندازی کرد. هرچند هنوز برای قضاوت درباره میزان کارایی این طرح‌ها زود است اما این سرویس‌ها و خدمات در حالی به برخی مشاغل و اقشار اختصاص داده می‌شود که عموم مردم همچنان برای اتصال به شبکه جهانی اینترنت با سختی‌های بسیاری روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سامانه 403 برای دسترسی برنامه‌نویسان به سایت‌های تحریمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    فقط خودشون رو بیشتر به نابودی نزدیک میکنن ، کار هم نمیکنه

    پاسخ

    اینم چرت بود، امتحان کردم کار نکرد.

    پاسخ

    مضحک ترین راه حل!
    با دی ان اس و سی دی ان سایت ها رو کش می کنند داخل! خوب با یه اپدیت اون سرور می تونه این رو هم بفهمه! ای پی هایی رو هم که استفاده می کنند تو آمریکا رجیستر شده که در نتیجه راحت قابل بلاک هست. همه این بودجه هدر دادن یک طرف و اینکه حالا امنیت اتصالی رو که وی پی ان ایجاد می کنه رو چکار می کنید؟

    پاسخ