;
coinex

ساخت نخستین هواپیمای بدون سرنشین افغانستان توسط گروهی از جوانان افغانستانی [+ویدیو]

نخستین هواپیمای بدون سرنشین افغانستان بدست جوانان این کشور ساخته شده است. اما از این پهپاد افغانستانی چه می‌دانیم؟

نخستین هواپیمای بدون سرنشین افغانستان توسط جوانان سخت‌کوش این کشور در مرکز نوآوری وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان ساخته شد. جالب است بدانید این جوانان افغان موفقیت بدست آمده را بدون هیچ امکانات و کمک مالی به دست آورده‌اند. این هواپیما از قابلیت کنترل الکترونیکی از راه دور بهره می‌برد و مشخصات جالبی دارد.

بیشتر بخوانید: نخستین خودرو سوپراسپرت افغانستان رونمایی شد؛ از ابرخودرو مادا 9 چه می‌دانیم؟ [+عکس و فیلم]

نخستین هواپیمای بدون سرنشین افغانستان ساخته شد

جوانان با استعداد کشور افغانستان با دست خالی و بدون هیچ‌گونه امکانات موفق به اختراع و ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین شدند. تیمی از جوانان افغانستان موفق شدند با دست خالی و بدون هیچ‌گونه امکانات هواپیما‌های بدون سرنشین بسازند.

این هواپیما‌های بدون سرنشین در مرکز نوآوری وابسته به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای حمایت از جوانان مبتکر طراحی شده و به دست تیمی از جوانان افغانستان ساخته شده‌اند. در ویدئوی منتشر شده در حساب توییتری مولوی غلام حیدر شهامت سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افغانستان، می‌بینیم که یکی از این هواپیما‌های بدون سرنشین اولین پرواز خود با موفقیت انجام داده است.

یکی از جوانان تیمی که این هواپیما‌ها را ساخته‌اند می‌گوید که این هواپیما توانایی پرواز دارد و می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر پرواز کند. وی توضیح داد:

این از این هواپیما بدون سرنشین می‌توان برای تصویربرداری هوایی استفاده کرد.

به گفته وی این هواپیمایی که از راه دور کنترل می‌شود، دارای یک کنترل کننده الکترونیکی از راه دور (مانند ریموت کنترل) است که حرکت آن را کنترل می‌کند. جزئیات بیشتری درباره این هواپیما منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد این هواپیما از جمله هواپیما‌هایی که می‌تواند در صنایع نظامی – امنیتی کاربرد فراوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نخستین هواپیمای بدون سرنشین افغانستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    امکان نداره تا 30 کیلومترم بتونه بدون رادیو کنترل حرکت کنه (البته اگه تا اون موقع شارژش تموم نشده باشه) چه برسه 300 کیلومتر ، کشورهای به مراتب پیشرفته تری مثل عراق و عربستان هم هنوز چنین ادعایی ندارن که سازمان فنی حرفه ای افغانستان ادعا میکنه.

    پاسخ

    دیگه طالبانه دیگه! پس فردا ادعای فرستادن اورانوس نورد به فضا هم میکنن! از قدیم گفته اند دروغ که مالیات نداره کنتور هم نمیندازه

    پاسخ