;
coinex

امکان خرید اقساطی با سفته الکترونیکی در دیجی پی میسر شد

خرید اقساطی با سفته الکترونیکی در دیجی‌پی فعال شد. نحوه دریافت سفته دیجیتالی و خرید اقساطی در دیجی‌پی به چه شکل است؟

امکان خرید اقساطی با سفته الکترونیکی در اپلیکیشن دیجی‌پی فعال شد. دیجی‌پی اپلیکیشن پرداخت شرکت دیجی‌کالاست که می‌توانید علی‌رغم استفاده از امکانات سایر اپلیکیشن‌های پرداخت، بوسیله آن از دیجی‌کالا اقساطی خرید کنید. طبق اعلام معاون عملیات پشتیبانی دیجی‌پی، متقاضیان خرید اقساطی می‌توانند تا سقف 30 میلیون تومان از دیجی‌کالا خرید کنند.

بیشتر بخوانید: کشف حجاب در دیجی کالا برای این شرکت دردسرساز شد!

خرید اقساطی با سفته الکترونیکی در دیجی‌پی میسر شد

محمد رشیدی معاون عملیات پشتیبانی دیجی‌پی، در گفت‌وگویی اعلام کرد:

تا پیش از این درخواست‌کنندگان وام خرید کالا تنها در صورت داشتن چک صیادی به نام خود، می‌توانستند اعتبار دریافت کنند و فروش اقساطی کالاها روی پذیرندگان دیجی‌پی مثل دیجی‌کالا با چک فیزیکی انجام می‌شد؛ اما بسیاری از کاربران چک نداشتند و به طور کل فرآیند توثیق چک، فرآیندی زمان‌بر و پیچیده بود. برخی از تسهیلات نیازمند خود ضامنی است و هر فرد باید به نام خودش دسته چک می‌داشت و نمی‌توانست ضامن دیگری معرفی کند. مثلا همین محدودیت‌ها باعث شد، بیش از میان ۷ هزار میلیارد درخواست تسهیلات، بخش عمده‌ای از آنها شرایط مورد نظر برای دریافت تسهیلات را نداشتند.

رشیدی در ادامه می‌گوید: «به محض این‌که سفته الکترونیکی را در فاز آزمایشی رونمایی کردیم. نزدیک به ۱۰۰میلیارد تومان درخواست تسهیلات داده‌ شد و ما توانستیم با استفاده از سفته الکترونیکی، زمان ارائه تسهیلات را به زیر یک ساعت برسانیم.»

خرید اقساطی با سفته الکترونیکی در دیجی‌پی میسر شد

در واقع با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، تورم و نیاز کاربران، تصمیم گرفتیم در زمینه ارائه تسهیلات به کاربران چابک‌تر عمل کنیم و به کمک زیرساخت‌های وزارت اقتصاد در زمینه سفته الکترونیکی، این امکان را در دیجی‌پی فراهم کردیم که کاربران بتوانند خریدهای خود را تا سقف ۳۰ میلیون تومان با سفته الکترونیک و کاملا آنلاین انجام دهند.

به گفته رشیدی، زمان ارائه تسهیلات خرید کالا با سفته بسیار کمتر از چک است. او در این باره می‌گوید:

فرآیند اعطای تسهیلات با چک را که زمانی تقریبا ۲۰ روز طول می‌کشید را با استفاده از فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و پردازش تصویر به پنج و نیم روز کاهش دادیم که البته بخش عمده این زمان هم صرف دریافت اصل چک از طریق پست یا عملیات پشتیبانی دیجی‌‌پی می‌شد. در فرآیند اعطای تسهیلات از طریق سفته الکترونیک، این مدت زمان به شرط پایدار بودن سرویس‌دهنده‌های بیرونی از قبیل سرویس‌های احراز هویت، امضای دیجیتال، صدور سفته و غیره کم‌تر از یک ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

پویان عطا آبادی معاون بازاریابی و فروش دیجی‌پی هم در این باره می‌گوید: «سفته الکترونیکی به تازگی در ایران آغاز به کار کرده است و ما هم اخیرا استفاده از آن را شروع کرده‌ایم، اما در همین زمان کوتاه متوجه شدیم، اگر زیرساخت‌های صدور سفته آنلاین، مثل امضای دیجیتال در ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال و پایدار باشند به طور حتم اتفاق خوبی برای ما و توسعه همه لندتک‌ها رخ می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: تکذیب هک شدن دیجی کالا ؛ مدرک موثقی برای اثبات هک دیجی کالا وجود دارد؟

به گفته عطاآبادی فاز آزمایشی خرید اقساطی با سفته آنلاین طی شده است و رفته رفته به تعداد کاربرانی که می‌توانند از این خدمات استفاده کنند افزوده خواهد شد. او معتقد است در شرایط سخت اقتصادی فعلی یکی از رسالت‌های اصلی دیجی‌پی کمک به فراگیری مالی برای عموم جامعه است و دیجی‌پی امکان دریافت تسهیلات در اقساطی دوازده تا ۲۴ ماهه را برای کاربران فراهم کرده است.

خرید اقساطی با سفته الکترونیکی در دیجی‌پی میسر شد
خرید اقساطی با سفته الکترونیکی

او در این باره می‌گوید:

کاربران می‌توانند از طریق سایت و اپلیکیشن دیجی‌پی برای دریافت تسهیلات خرید اقساطی اقدام و بدون محدودیت در نوع کالا (حتی کالاهای سوپرمارکتی)، از دیجی‌کالا خرید کنند.

عطاآبادی با اشاره به این‌که برخی از کاربران دسترسی پایداری به اینترنت ندارند یا برای دریافت خدمات عجله دارند، گفت: «ما در دو مرکز نیز آماده ارائه خدمات حضوری به درخواست‌کنندگان هستیم. به این ترتیب که متقاضی با همراه داشتن همه مدارک مورد نیاز به مراکز حضوری مراجعه می‌کند و مراحل دریافت تسهیلات را به سرعت و با همراهی کارشناسان دیجی‌پی طی می‌کند.»

ارائه تسهیلات به کاربران سازمانی نیز وجود دارد

پویان عطاآبادی با اشاره به سختی‌هایی که همیشه پروسه‌های سنتی اعطای وام و تسهیلات برای دریافت‌کنندگان آن‌ها به همراه داشته است، ادامه داد:

یکی از راه‌های ساده‌تر کردن فرآیند دریافت تسهیلات در دیجی‌پی، اعطای وام به کارکنان سازمان‌هاست. این سرویس به راحتی و تنها با یک قرارداد در کوتا‌ه‌ترین مدت برای استفاده‌ی کارکنان سازمان‌ها اجرایی می‌شود و علاوه بر مزیت‌هایی که برای دسترسی کارکنان سازمان‌ها به تسهیلات خرد فراهم می‌کند، مزایای بسیاری هم برای نظام بانکی و مالی کشور در پی دارد.

دسترس‌پذیری اعتبار با هزینه‌های عملیاتی کمتر و ریسک نکول پایین‌تر برای تعداد بیشتری از افراد جامعه نمونه‌ای از اینها است. کارمندان سازمان‌ها نیز می‌توانند با استفاده از طرح‌های دیجی‌پی سازمانی از طرح‌های ساده‌تر خرید دیجی‌پی با مراجعه به سایت استفاده کنند.

در نهایت عطاآبادی بر این باور است که رگولاتوری می‌تواند کمک بیشتری به لندتک‌ها کند تا فضای عملکردی این حوزه از فعالیت‌های مالی در ایران باز‌تر شود و با این کار مدیریت پول و مدیریت مالی در کشور بهبود یابد. او در این باره می‌گوید: «بخش اعظم زیرساخت‌ها مربوط به تصمیمات کلان وزارت اقتصاد و زیرساخت‌های کشور است اما دیجی‌پی در حد توان، خود را مسئول تسهیل در فرآیندهای خرید می‌داند و کارمندان سازمان‌ها نیز می‌توانند با استفاده از دیجی‌پی سازمانی از طرح‌های کلان‌تر خرید اقساطی دیجی‌پی استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره خرید اقساطی با سفته الکترونیکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر