;
coinex

ضرر 100 میلیارد دلاری آلفابت به خاطر اشتباه هوش مصنوعی Bard

پاسخ اشتباه چت‌بات تازه معرفی شده گوگل بارد (Bard) به چند سوال عملی منجر به ضرر 100 میلیارد دلاری آلفابت شده است!

گوگل اخیرا و برای رقابت با مایکروسافت و ChatGPT از چت بات جدید خود با نام بارد رونمایی کرد که قرار است در هفته‌های آتی در دسترس عموم قرار گیرد و برخی قابلیت‌هایش به سرویس‌های گوگل از جمله موتور جستجوی پیشرفته‌ آن افزوده شوند. البته که به نظر می‌رسد تعجیل گوگل در عرضه این چت بات سبب شده تا این محصول شروع خیلی موفقی در این آغاز کار نداشته باشد چراکه اولین نسخه پیش نمایش آن در ارائه پاسخ‌های عملی چندین خطا داشته است.

بیشتر بخوانید: چت بات Bard به عنوان رقیب ChatGPT توسط گوگل معرفی شد

ضرر 100 میلیارد دلاری آلفابت به خاطر گوگل Bard

گوگل برای نمایش قدرت چت بات جدید Bard در رویداد خود برخی سوالات عملی از آن پرسید که ظاهرا این هوش مصنوعی پاسخ یکی از آن‌ها را به اشتباه ارائه داد. همین مسئله کافی بود تا ارزش بازار غول جستجوی اینترنت در یک شب حدود 100 میلیارد دلار کاهش یابد.

ضرر 100 میلیارد دلاری آلفابت به خاطر اشتباه هوش مصنوعی Bard

ظاهرا حالا سرمایه‌گذاران نگران هستند که هوش مصنوعی بارد از نظر عملکرد در سطحی پایین‌تر از بینگ جدید مبتنی بر ChatGPT مایکروسافت قرار بگیرد.

این روزها گوگل و مایکروسافت رقابت تنگاتنگی در حوزه هوش مصنوعی آغاز کرده و هر یک می‌کوشند از این فناوری در محصولات و سرویس‌های خود به خصوص موتورهای جستجو استفاده کنند. حال باید دید این نبرد در آینده به کچا ختم می‌شود و کدام یک می‌توانند پیروز این جدال باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ضرر 100 میلیارد دلاری آلفابت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر