;
coinex

هوش مصنوعی Bard به موتور جستجوی گوگل اضافه می‌شود؛ آلفابت عقب نمی‌افتد!

طبق اعلام گوگل، هوش مصنوعی Bard به موتور جست‌وجوی این شرکت اضافه خواهد شد. این‌بار گوگل برای حریفش شاخ‌وشانه کشید.

کنفرانس اختصاصی مایکروسافت دو روز پیش با محوریت ادغام هوش مصنوعی با موتور جست‌وجوی Bing برگزار شد تا جوابی باشد بلندپروازی‌های گوگل؛ اما گوگل نیز بیکار ننشست و طی برگزاری یک کنفرانس، اعلام کرد که موتور جست‌وجوی خود را به چت‌بات Bard مجهز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: چت بات Bard به عنوان رقیب ChatGPT توسط گوگل معرفی شد

هوش مصنوعی Bard با موتور جستجوی گوگل ادغام می‌شود

مراسم ویژه گوگل برای نمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات مختلف این شرکت برگزار شد. اهالی ماونتین ویو امشب دمویی از عملکرد هوش مصنوعی «بارد» (Bard) را برای موتور جستجوی خود به نمایش گذاشتند که پاسخی به ChatGPT و ادغام نسخه پیشرفته‌تر آن در موتور جستجوی بینگ مایکروسافت است.

گوگل امشب به‌صورت زنده از پاریس جزئیات جدیدی را از فناوری جدید هوش مصنوعی Bard به‌اشتراک گذاشت که در هفته‌های آینده به موتور جستجوی این شرکت اضافه خواهد شد. این هوش مصنوعی چت‌باتی شبیه ChatGPT است که پیش از مراسم مایکروسافت معرفی شده بود و امشب دمویی از عملکرد آن را مشاهده کردیم.

«پراباکار رغوان»، معاون ارشد گوگل در دموی امشب نشان داد که این هوش مصنوعی چگونه می‌تواند در پاسخ به سؤالی درباره بهترین صورت‌های فلکی در آسمان، یک پاسخ مکالمه‌ای را در صفحه جستجو ارائه کند. رغوان گفت قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی زایا می‌تواند اطلاعات پیچیده و دیدگاه‌های مختلف را مدیریت و سامان‌دهی کند. گوگل مدعی است که با این روش، کاربر می‌تواند با کمک بارد به‌سرعت تصویر کلی را ببیند و بعد اگر تمایل داشت، جزئیات مسئله را از زاویه‌های مختلف بررسی کند.

هوش مصنوعی Bard با موتور جست‌وجوی گوگل ادغام می‌شود

گوگل می‌گوید بعضی از سؤال‌ها مثل سؤال بهترین صورت فلکی پاسخ درستی ندارند و این شرکت از آن‌ها با عنوان سؤالات NORA یا No One Right Answer یاد می‌کند. اما هوش مصنوعی گوگل با رویکرد خاص خود بهتر از نمونه‌های رقیب عمل می‌کند و صرفاً یکی از پاسخ‌ها را به‌عنوان جواب درست به کاربر ارائه نمی‌کند، بلکه تصویر کلی و جزئیات لازم را در کنار هم به نمایش درمی‌آورد.

هوش مصنوعی Bard با موتور جست‌وجوی گوگل ادغام می‌شود

گوگل یادآور شد که بارد نسخه سبک‌تری از هوش مصنوعی LaMDA است که در دسترس کاربران قرار می‌گیرد تا با دریافت بازخوردها بهتر و بهتر شود. این هوش مصنوعی در حال حاضر صرفاً در اختیار گروه محدودی از کاربران قرار دارد، اما از هفته‌های آینده قرار است به دست کاربران بیشتری برسد.

این شرکت همچنین از ماه آینده API جدیدی را برای زبان‌های زایا در اختیار توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها قرار می‌دهد تا بتوانند با هوش مصنوعی این شرکت تعامل داشته باشند و آن را آزمایش کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ادغام هوش مصنوعی Bard با موتور جستجوی گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر