;
coinex

چت بات ارنی بات به عنوان رقیب چینی ChatGPT و Bard گوگل معرفی شد

چت بات ارنی بات رقیب چینی ChatGPT و Bard معرفی شد. ظاهراً دور، دور چت‌بات‌هاست و شرکت‌های بزرگ فناوری نسخه اختصاصی چت‌بات‌های خود را یکی‌ پس‌ از دیگری رونمایی می‌کنند.

چت بات ارنی بات که توسط چینی‌ها ساخته شده است، به‌عنوان رقیب ChatGPT و Bard معرفی شد. چین تقریباً از هر چیزی در دنیای تکنولوژی کپی می‌کند. از گوشی گرفته تا چت‌بات‌ها و حال چشم‌بادامی‌ها بعد از معرفی و بکارگیری چت‌بات ChatGPT بیکار ننشسته و از نسخه کپی شده این چت‌بات نیز رونمایی کرده‌اند. شرکت “بایدو” به‌ عنوان یکی از غول‌های تکنولوژی چین کار طراحی و توسعه “ارنی بات” را به‌عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: نسخه جدید موتور جستجوی بینگ با هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT رونمایی شد

چت بات ارنی بات رقیب چینی ChatGPT و Bard از راه رسید

با گذر از دوران خرید توییتر توسط ایلان ماسک، حالا نوبت به بازار داغ ربات‌های چت مبتنی بر هوش مصنوعی رسیده تا تیتر اول رسانه‌های تکنولوژی را از آن خود کنند. مایکروسافت به تازگی بینگ جدید با پشتیبانی از چت جی پی تی را معرفی کرد. گوگل نیز اعلام کرد پروژه بلندپروازانه Bard به زودی کارش را آغاز خواهد کرد. حالا نوبت به چینی‌ها و شرکت بایدو رسیده تا با معرفی ارنی بات، جدیدترین رقیب چت جی پی تی را وارد دنیای تکنولوژی کند.

شاید بایدو در غرب و حتی کشور ما خیلی شناخته شده نباشد اما در بخش‌های زیادی از قاره آسیا، یک پلتفرم کاملا شناخته شده است. این پلتفرم که بیش از ۵۷ قابلیت متفاوت دارد، یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی چینی است که به تازگی پروژه ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی‌اش را معرفی کرده است.

چت بات ارنی بات رقیب چینی ChatGPT و Bard از راه رسید

پیش از هر چیز بهتر است بدانید هنوز تا معرفی کامل ارنی بات مسیر طولانی‌ای باقی مانده و از ماه آینده میلادی، پروسه تست‌های داخلی این ربات هوشمند چت آغاز خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که با توجه به سرعت بیشتر شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل در توسعه ربات چت مبتنی بر هوش مصنوعی‌شان، زودتر شاهد معرفی چت بات ارنی بات باشیم.

اطلاعات خیلی زیادی از این چت بات رسانه‌ای نشده اما ظاهرا در کشور چین بیشتر تمرکز در پروسه توسعه چت بات‌ها بر روی قابلیت‌های تعاملی آن‌ها معطوف شده است. با این حال ربات‌های معروف‌تری مانند چت جی پی تی، چندان به جنبه تعاملی ماجرا نگاه نمی‌کنند و کاربردی بودن را مدنظر قرار می‌دهند.

با توجه به این مورد، احتمالا ارنی چندان کاربردی نباشد اما بتواند به خوبی (و شاید بهتر از چت جی پی تی) با کاربرانش ارتباط برقرار کند. همچنین در کنار ویژگی‌های تعاملی چت بات بایدو، این شرکت از رباتش در نمایش نتایج جستجو به کاربران استفاده خواهد کرد.

چت بات ارنی بات رقیب چینی ChatGPT و Bard از راه رسید

خوب است بدانید شرکت بایدو در زمینه هوش مصنوعی خیلی تازه‌کار نیست و از سال گذشته برنامه‌های بلندپروازانه‌اش برای حضور پررنگ‌تر در دنیای هوش مصنوعی را اعلام کرده بود. البته به نظر می‌رسد معرفی ارنی بات، کمی شتاب‌زده بوده و بایدو می‌خواسته هر طور شده، از رقابت و بازار در حال رشد هوش مصنوعی و چت بات‌ها عقب نماند.

هر چند بایدو به اندازه Open AI شهرت ندارد اما منابع زیادی دارد که می‌تواند به تبدیل شدن آن‌ها به یک غول غیرقابل توقف در دنیای هوش مصنوعی کمک کند؛ با این حال احتمال استفاده از چت بات ارنی بایدو توسط کاربرانی خارج از چین، کمی بعید به نظر می‌رسد.

چت جی پی تی همین حالا عملکردی پایدار و فوق‌العاده دارد و به زودی با معرفی Bard گوگل، رقابت برای چینی‌ها و حتی چت جی پی تی بسیار سخت‌تر خواهد شد. باید دید در ماه‌های آینده، سرویس Chat GPT و رقبایش چه عملکردی از خود نشان خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره چت بات ارنی بات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر