;
coinex

شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14 در بنچمارک گیک‌بنچ

جدیدترین گزارش تحلیلی منتشرشده از مقایسه پرچمداران سامسونگ و اپل حاکی از شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14 است!

پرچمدار پرسروصدای سامسونگ چند روز پیش و با اسنپدراگون 8 نسل 2 اختصاصی و اورکلاک‌شده، دوربین 200 مگاپیکسلی و نمایشگر بهبودیافته روانه بازار شد. کره‌ای‌ها آنقدر حول قابلیت‌های جدید نسخه اولترا و کیفیت پردازش پرچمدارشان مانور دادند که تو گویی امسال دیگر سال گلکسی است و آیفون 14 به خاک و خون کشیده می‌شود، اما نتایج بررسی‌های فنی و بنچمارک‌ها حالا به مرور در حال انتشار است و چیزی برخلاف ادعای سامسونگ را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بنچمارک‌های گلکسی S23 اولترا منتشر شد؛ سامسونگ بالاخره اپل را شکست می‌دهد؟

شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14

گرچه گلکسی S23 تا امروز چند رکورد جزئی به نام خود ثبت کرده اما بعید است این گوشی در بخش سرعت و عملکرد بتواند به آیفون 14 پرو برسد!

در فاصله کوتاه باقی‌مانده به عرضه جهانی سری گوشی‌های گلکسی اس 23، انتشار نتایج تست گیک بنچ گلکسی اس 23 در قیاس با آیفون 14 حاکی از برتری چشمگیر پرچمدار اپل است.

مقایسه امتیاز بنچمارک گیک بنچ گلکسی S23 اولترا و آیفون 14

وبسایت معتبر CompareDial نتایج تست Geekbench تک هسته‌ای و چندهسته‌ای پرچمداران سامسونگ و اپل را با یکدیگر مقایسه کرده و نتیجه را در نمودار زیر منتشر کرده است:

شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14 در بنچمارک گیک‌بنچ

بررسی وضعیت این دو پرچمدار در تست تک هسته‌ای که در تصویر بعد به نمایش درآمده حاکی از این است که گلکسی اس 23 اولترا در تست تک‌هسته‌ای حدود 21.02 درصد ضعیفتر از مهمترین رقیب خود یعنی آیفون 14 پرو عمل کرده است. به طور خاص، گلکسی اس 23 اولترا در این تست موفق به کسب امتیاز 1480 شده و آیفون 14 پرو امتیاز 1874 کسب کرده است که به طرز قابل توجهی بالاتر از امتیاز سامسونگ است.

شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14 در بنچمارک گیک‌بنچ
نتایج تست تک‌ هسته‌ای

این آمار نکات عجیب دیگری هم دارد، از برتری گلکسی اس 23 پلاس بر نسخه اولترا در این تست گرفته تا برتری هر 8 مدل آیفون عرضه شده در دو سال اخیر بر گلکسی S23 اولترای پرسروصدا!

به‌طور مشابه، آیفون 14 پرو همچنین در تست چندهسته‌ای هم عملکردی 14.86 درصد بهتر از S23 اولترا داشته و توانسته با ثبت امتیاز 5384 در برابر 4585 امتیاز کسب شده توسط گلکسی اس 23 اولترا، قدرتمندترین گوشی حال حاضر جهان لقب بگیرد.

شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14 در بنچمارک گیک‌بنچ

باز هم نکته جالب توجه اینکه گلکسی اس 23 عادی و پلاس عملکردی به مراتب بهتر از نسخه اولترا داشته‌اند و بعد از آیفون 14 پرو و پرو مکس در جایگاه‌های سوم و چهارم تست چندهسته‌ای جای گرفته‌اند. بنابراین نتایج باید گفت نسخه اولترای گلکسی اس 23 از آیفون 13 پرو و پرو مکس و حتی آیفون 14 عادی و پلاس هم ضعیف‌تر است!

تردیدی نیست که موفقیت چشمگیر اپل در این زمینه مربوط به چیپ‌های اختصاصی A15 و A16 است که عملکردی چشمگیر در سرعت و عملکرد دارند.

در مجموع باید گفت با وجود تلاش قابل توجه سامسونگ در همکاری با کوالکام برای نزدیک‌تر شدن به اپل، بعید است به این زودی‌ها سامسونگ بتواند رقیب درخور توجهی در سرعت و عملکرد برای گوشی‌های اپل عرضه کند. خصوصا که اخیرا خبر رسیده اپل در حال کار بر روی تراشه‌های سه نانومتری A17 است که تا 35 درصد مصرف انرژی کمتری دارند و توان پردازشی آن‌ها نیز 15 درصد بالاتر از A16 است. این پردازنده‌ها احتمالا در سری گوشی‌های آیفون 15 که حدود 7 ماه دیگر معرفی می‌شوند به کار خواهند رفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شکست سنگین گلکسی S23 اولترا از آیفون 14 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: comparedial

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر