;
coinex

توقف فعالیت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ؛ واگذاری مسئولیت‌ها به اتحادیه فناوران رایانه

دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور خبر از توقف فعالیت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی داد.

توقف فعالیت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی طبق نامه دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور تأیید شد. بر طبق این نامه، زین‌پس تمامی مسئولیت‌های این اتحادیه، به اتحادیه فناوران رایانه واگذار شده است. اتحادیه فناوران رایانه همچنین این خبر را تأیید و به صورت مختصر هدف از اجرای این طرح توسط هیئت ذکر شده را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی: اوضاع دانش‌بنیان‌ها خوب نیست

توقف فعالیت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

طبق نامه دبیر هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، دو کد آیسیک ۵۲۱۱۲۳/۱ و ۵۲۱۱۲۴/۱ به ترتیب به رسته‌های «عرضه انواع کالا در فروشگاه‌های مجازی» و «عرضه انواع خدمات در فروشگاه‌های مجازی» اختصاص داده شده‌اند. اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده است:

به منظور ساماندهی فعالیت واحدهای صنفی فعال در این رسته‌ها، جلوگیری از بروز تخلفات صنفی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان؛ این رسته‌ها تحت پوشش اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران قرار گرفته و فعالیت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی متوقف گردیده است‌.

توقف فعالیت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

بنا بر اعلام اتحادیه فناوران رایانه، این تصمیم هیئت عالی نظارت که برای حفظ منافع کسب و کارهای آنلاین به دور از حواشی موجود اتخاذ گردیده، به کسب و کارهای استان تهران که در طی ماه‌های گذشته به دلیل کشمکش‌های درون‌سازمانی اتحادیه موصوف قادر به دریافت مجوز نبودند، امکان می‌دهد تا از امروز با در دست داشتن مدارک مورد نیاز برای دریافت پروانه کسب به اتحادیه فناوران رایانه تهران مراجعه نموده و ذیل قانون نظام صنفی به فعالیت مشروع بپردازند.

محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در این خصوص گفت: «فعالیت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی کشوری به قوت خود باقیست. دفاتر استان‌های بزرگ دیگر همچنان فعالند و کسب‌وکارهایی که به صورت کشوری فعالیت دارند باید از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی کشوری مجوز بگیرند.»

آذر ماه سال جاری، هیات عالی نظارت بر اصناف، اعضای هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی را عزل و هیات مدیره جدید را تا برگزاری انتخابات جدید منصوب کرد. به نظر می‌رسد اقدام جدید هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور در آینده برای استان‌های دیگر نیز تکرار شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره توقف فعالیت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر