;
coinex

معاون رئیس جمهور از جذب 5 هزار نخبه در بدنه دولت خبر داد!

معاون علمی و فناوری خبر از جذب 5 هزار نخبه در بدنه دولت تا پایان سال آینده را داده و مفهوم بازگشت نخبگان به کشور به معنای استفاده از تمام آن‌ها می‌داند.

«روح الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در خبری از جذب 5 هزار نخبه در بدنه دولت تا پایان سال آینده جذب صحبت کرده است. طبق اعلام دهقانی، جهت جذب نخبگان پیشنهاد‌ها و اقدامات خوبی در دستگاه‌های دولتی طرح شده و مرحله اجرا نیز رسیده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام ارائه پیشنهادات مناسب جهت جذب نخبگان بیان کرد: «ما در دوره اول به‌صورت آزمایشی با 35 نفر کار خود را آغاز کردیم که اتفاق خوبی بود و موفق عمل کردیم. آماری که اکنون از دستگاه‌های دولتی درخواست داده شده، بالغ بر 5 هزار نفر را در این زمینه شامل شده است». طبق اظهارات او، به‌احتمال زیاد تا پایان سال آینده، حداقل 5 هزار نفر از نخبگان را در دولت جذب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: معاون علمی رئیس جمهور از تغییر سازوکار شناسایی سرباز نخبه خبر داد

جذب 5 هزار نخبه در بدنه دولت تا پایان سال آینده

دهقانی همچنین از برنامه‌های درون‌کشوری جهت ارائه دو نوع حمایت از نخبگان خبر داد و اعلام کرد: «ما هم از نخبگانی که علاقه‌مند هستند به کشور بازگردند و کسب‌وکار خود را آغاز کنند، حمایت می‌کنیم و هم حمایت‌های برون‌کشوری را مدنظر قرار داده‌ایم. این بدان معناست که بچه‌های خارج از کشور که علاقه‌مند هستند به حل مسائل کشور کمک کنند، در نظامی که درحال طراحی است، از آن‌ها استفاده کنیم».

جذب 5 هزار نخبه در بدنه دولت

وی که پیش‌تر هم معنی و مفهوم نخبه را از دیدگاه خود بیان کرده بود، در خصوص بازگشت نخبگان به کشور نیز بیان داشت: «مفهوم بازگشت نخبگان را عام‌تر از آن می‌دانیم که به عنوان مثال یک نخبه که در کشور دیگری درحال کار است، به کشور بازگردد. البته آن‌هایی که باز می‌گردند، بسیار برای ما مهم و حیاتی هستند، اما نگاه ما به بازگشت نخبگان آن است که از همه نخبگان که در جا‌های مختلف زندگی می‌کنند، برای توسعه کشور استفاده کنیم».

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مدتی قبل نیز در جلسه هم‌اندیشی مدیران شتاب‌دهنده‌ها بیان کرد که ایران بهشت کارآفرینان بوده، البته به‌شرطی که نخبگان واقعی باشند و نه اسمی. نخبه واقعی نیز طبق تعریف او، فردی بوده که «نه شنیدن» و «جواب نگرفتن» از مسئولان و وزارتخانه‌ها، منجر به ناامیدی از هدفش و خروج از کشور نشود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جذب 5 هزار نخبه در بدنه دولت تا پایان سال آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر