;
coinex

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان [مهر 1402]

اگر برای خرید یک گوشی 7 میلیونی برنامه‌ریزی کرده‌اید، فهرست بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان را از دست ندهید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی درباره بهترین گوشی های میان رده شیائومی تا 7 میلیون تومان را در اختیار شما قرار دهیم.

در مقاله‌های قبلی، بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی تا 3 میلیون، 4 میلیون، 5 میلیون و 6 میلیون تومان را معرفی کردیم. در این مقاله نیز برخی از بهترین گوشی های 7 میلیون تومانی شیائومی را معرفی می‌کنیم تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

به نقل از Techtrends.news، شیائومی یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده گوشی است که سهم زیادی از بازار گوشی‌های هوشمند جهان را در اختیار دارد. این کمپانی هر ساله، محصولات متنوعی را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همین دلیل هم توانسته افراد بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. تنوع در گوشی‌های شیائومی بسیار زیاد است، بنابراین بهتر است بدانید که با کمتر از 7 میلیون تومان هم می‌توانید گوشی خوبی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان

اولین کاری که قبل از خرید گوشی شیائومی یا هر گوشی دیگری باید انجام دهید، این است که بودجه خود را تعیین نمایید. با انجام این کار، می‌توانید انتخاب را برای خود محدودتر کنید و در نتیجه، این امکان را خواهید داشت که گوشی بهتری را بسته به نیاز خود خریداری کنید. پس اگر قصد خرید یک گوشی با قیمت بین 6 تا 7 میلیون تومان را دارید، مطلب زیر را به‌دقت مطالعه کنید تا بدانید که کدام محصول برای شما مناسب‌تر است.

پوکو M5

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان
بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان
  • نمایشگر: 6.58 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل، 90 هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT8781 Helio G99
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 50+2+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

در قلب گوشی Poco M5 یکی از جدیدترین تراشه‌های مدیاتک یعنی Helio G99 استفاده شده که عملکرد دستگاه را تا حد نسبتاً بالایی بهبود می‌بخشد.

ماژول دوربین در عرض پنل پشتی امتداد یافته و ترکیب آن با بافت چرمی این پنل باعث شده پوکو ام ۵ شبیه به گوشی‌های گران قیمت‌تر به نظر برسد. اگرچه ماژول دوربین فضای زیادی از پنل پشتی را اشغال کرده، اما طراحی جالبی دارد که حتی برخی از کاربران برای عکس گرفتن جلوی آینه از آن استقبال می‌کنند. اگرچه ممکن است ظاهر چرم گوشی Poco M5 شما را وسوسه به استفاده از آن بدون قاب کند، اما پیشنهاد ما این است که حتماً برای محافظت بهتر از قاب محافظ بهره ببرید.

رزولوشن نمایشگر Poco M5 برابر 1080 × 2408 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 401 پیکسل در هر اینچ است که وضوح بسیار خوبی را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش 500 نیت است. با این که این مقدار چندان زیاد نیست، اما در فضای داخلی نور مناسبی دارد، ولی در محیط بیرون تا اندازه‌ای شما را با چالش مواجه می‌کند.

گوشی پوکو ام فایو از یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره برده که به لطف آن می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، ساعت‌ها به تماشای فیلم، شنیدن آهنگ، بازی کردن بنشینید. این حجم باتری برای استفاده‌های روزانه کاملاً مناسب است و اگر میزان استفاده‌یتان از گوشی معمولی باشد باتری پوکو ام 5 تادو روز هم دوام می‌آورد. به همین علت می‌توان این گوشی منحصر به فرد را در لیست بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های شیائومی 2023

شیائومی ردمی 12C

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.71 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1650 پیکسل، 60 هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT6769Z Helio G85
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 50+0.08 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی از جدیدترین گوشی‌های شیائومی ردمی 12C بوده که عملکرد بسیار خوبی دارد. شیائومی با بکارگیری تراشه Helio G85 از شرکت مدیاتک سعی کرده تا با وجود پایین نگه داشتن برچسب قیمتی، بهترین بازدهی را به کاربران خود هدیه دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ردمی 12C سبک وزنی آن است. این گوشی با وزن 192 گرم و نوع طراحی که دارد به خوبی در دست قرار گرفته و کاربر کوچک‌ترین نگرانی از این بابت نخواهد داشت و ارگونومی بسیار خوبی دارد.

نکته جالب دیگری که شاید گوشی Redmi 12C را از بسیاری از مدل‌های موجود در بازار متمایز می‌کند طراحی سنسور اثر انگشت آن است.  به نظر می‌رسد که این شرکت در اقدامی عجیب آن را در کنار ماژول دوربین‌ها قرار داده که در واقع مزایا و معایب خود را دارد.

یکی از معایب بزرگ این محصول اینست که گوشی‌های این کلاس برای عکاسی حرفه‌ای ساخته نشده‌اند و اگر عکاسی مد نظر شماست بهترست که کلاس‌های بالاتر این گوشی را مد نظر قرار دهید.

لنز اصلی ردمی 12 سی 50 مگاپیکسلی که در گوشی‌های میان‌رده رو به بالا هم استفاده شده نیز تا حدودی تضمین کننده کیفیت دوربین آنست. در کنار این لنز یک سنسور عمق نیز وجود دارد که در ایجاد اثر بوکه نرم‌افزاری کمک کننده است، اما نباید انتظار زیادی از آن داشت.

دوربین سلفی آن نیز 5 مگاپیکسلی است و تنها می‌توان گفت که برای ویدئو کال مفید خواهد بود. در کل در کلاس خودش شیائومی سعی کرده که بهترین عملکرد را ارائه دهد، اما نباید از نظر دوربین زیاد روی این گوشی حسابی باز کرد.

پوکو M5s

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.43 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: MediaTek Helio G95
  • رم: 4، 6 و 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64، 128 و 256 گیگابایت
  • دوربین: 64+8+2+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت

یکی دیگر از بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان ، پوکو M5s است. در قلب این محصول چیپست مدیاتک هلیو G95 است که با 4 یا 6 گیگابایت رم جفت شده و با کانفیگ‌های حافظه 64 و 128 گیگابایتی همراه است. این گوشی می‌تواند بازی‌های گرافیکی را اجرا کند و حتی در اجرای عملکردهای چندوظیفه‌ای نیز مشکلی بوجود نمی‌آید و خیلی راحت می‌توانید از برنامه‌ها استفاده کنید.

پردازنده گرافیکی این محصول که Mali G76 نام دارد نیز از حداکثر فرکانس 900 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند که برای این رده کلاسی عملکرد کاملاً مناسبی ارائه می‌دهد.

پوکو M5s با یک صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی، وضوح 409 پیکسل در هر اینچ و یک هول-پانچ برای دوربین جلو عرضه می‌شود. متأسفانه، برخلاف مدل استاندارد، نرخ تازه‌سازی 90 هرتز یا 120 هرتز در دستگاه وجود ندارد و پوکو به همان 60 هرتز معمولی بسنده کرده، اما به لطف پنل آمولد، رنگ‌ها شادابی و کنتراست بهتری دارند و همچنین روشنایی این نمایشگر حدود 2 برابر نسخه‌ی استاندارد است. با وجود اینکه نرخ نوسازی این گوشی بالا نیست، اما استفاده از آن به اندازه کافی روان به نظر می‌رسد.

این گوشی داری ماژول دوربین 4 لنز بوده که این چهار لنز شامل لنز اصلی واید 64 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و  لنز سلفی 13 مگاپیکسلی است. از این محصول نمی‌توان انتظار دوربین فوق العاده‌ای داشت اما با توجه به قیمت این محصول کفیت قابل قبولی دارند.

تامین انرژی پوکو ام ۵اس بر عهده یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده که برای دوام یک روز کامل گوشی کافی به نظر می‌رسد. بدیهی است که عملکردهای سنگین مثل بازی باعث می‌شود خیلی زودتر از حد معمول به شارژر که خوشبختانه در جعبه موجود است، نیاز پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو 2023

بهترین گوشی های گیمینگ 2023 

ردمی نوت 10 لایت

بهترین گوشی های 7 میلیون تومانی شیائومی

  • نمایشگر: 6.67 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل
  • پردازنده: کوالکام SM7125 اسنپدراگون 720G
  • رم: 4 و 6 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت
  • دوربین: 48 + 8 + 5 + 2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپر ساعت

یکی از نکات مثبت این تلفن همراه این است که علاوه بر جلوی شیشه‌ای، پشت آن نیز از شیشه ساخته شده است. بخش‌های شیشه‌ای ردمی نوت 10 لایت با استفاده از کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شوند و مقاومت نسبتاً خوبی دارند. تنها فریم این گوشی پلاستیکی است و همچنین به لطف پوشش دافع آب، می‌تواند برای مکان‌های مختلف مناسب باشد.

گوشی ردمی نوت 10 لایت یکی دیگر از بهترین گوشی های 7 میلیون تومانی شیائومی بوده که با استفاده از تراشه قدرتمند میان رده‌ی کوالکام اسنپدراگون 720G قدرت می‌گیرد و عملکرد  خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. این چیپست 8 نانومتری برای گیم نیز عملکرد خوبی دارد. به همین دلیل هم ما آن را در میان بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان آورده‌ایم.

پردازنده مرکزی ردمی نوت 10 لایت هشت هسته‌ای بوده که شامل دو هسته 2.3 گیگاهرتزی Kryo 465 Gold و شش هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 465 Silver می‌شوند. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هم بر عهده Adreno 618 است که عملکرد پردازشی خیلی خوبی دارد.

شما می‌توانید گوشی ردمی نوت 10 لایت را با نسخه‌های رم 4 یا 6 گیگابایتی خریداری کنید که رم 6 گیگابایتی عملکرد و سرعت خیلی بهتری دارد. این در حالی است که اگر قیمت گوشی برای شما مهم است، رم 4 گیگابایتی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری عرضه می‌شود. حافظه داخلی این تلفن همراه بین 64 یا 128 گیگابایت متغیر است و می‌توانید با استفاده از کارت حافظه، فضای ذخیره گوشی خود را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید.

این گوشی هم مانند مورد قبلی دارای چهار لنز دوربین بوده که کیفیت آن پایین‌تر از ردمی نوت 10 پرو است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 1.9 است. این لنز واید 26 میلی‌متری از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و عکس‌های قابل‌قبولی در اختیار شما قرار می‌دهد.

سایر لنزهای دوربین خانواده ردمی نوت 10 لایت شامل لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌شوند که نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، کیفیت خوبی دارند.

پوکو C31

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان

  • نمایشگر: 6.53 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، 60 هرتز
  • پردازنده: MediaTek MT6765G Helio G35
  • رم: 4 و 3 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 64 و 32 گیگابایت
  • دوربین: 13+2+2 مگاپیکسل/ دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

پوکو C31 یکی از بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان که از یک پردازنده 12 نانومتری جهت تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند. این پردازنده از کمپانی تایوانی MediaTek با نام Helio G35  وظیفه پردازش داده‌ها را در این گوشی برعهده خواهد داشت که با فرکانس 2.3 گیگاهرتز، یک گوشی ارزان قیمت پرسرعت را در اختیار شما قرار خواهد داد . پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 نیز به کمک تراشه اصلی آمده است تا بهترین عملکرد پردازشی را برای پوکو سی ۳۱ فراهم کند.

پوکو C31 از یک ماژول سه گانه که ترکیبی از یک لنز 13 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار و 2 سنسور عمق و ماکرو 2 مگاپیکسلی جهت عکاسی استفاده می‌کند. با توجه به اینکه Poco C31 قیمت ارزانی دارد، نباید انتظار یک دوربین قدرتمند را داشته باشید، اما در مجموع عملکرد مناسبی خواهد داشت. همچنین دوربین اصلی توانایی رکورد فیلم با کیفیت 1080 و سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد که کیفیت قابل قبولی ارائه می‌دهد.

گوشی شیائومی پوکو C31 از یک نمایشگر 6.53 اینچی با کیفیت +HD جهت نمایش محتوا استفاده کرده است که با رزولوشن 1600×720 و اندازه تصویر 20:9 برای تماشای فیلم و سایر محتوا‌های تصویری عملکرد خوبی دارد. این کمپانی با در نظر گرفتن اینکه پوکو سی 31 قیمت یک گوشی اقتصادی را دارد از پنل Ips-LCD جهت ساخت نمایشگر استفاده کرده است تا رقم نهایی گوشی را کاهش دهد.

سؤالات متداول

بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان کدام‌اند؟

از بهترین گوشی‌های شیائومی در رنج قیمت 7 میلیون می‌توان به شیائومی ردمی 12C، پوکو M5s و پوکو M5 اشاره کرد.

هنگام خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا 7 میلیون تومان باید نوع نیاز و الگوی استفاده خود را مد نظر قرار دهید. اگر قصد دارید با تلفن همراه خود مدت طولانی به تماشای محتوای ویدیویی بپردازید بهتر است به قابلیت‌های نمایشگر و باتری توجه کنید.

اگر به حافظه زیادی احتیاج دارید، بهتر است به تنوع نسخه حافظه و پشتیبانی دستگاه از نصب کارت حافظه توجه کنید. در مجموع، گوشی‌هایی که تراشه بهتری دارند، به عملکرد بهینه مصرف باتری نیز کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی تا 10 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 12 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 20 میلیون تومان

بهترین گوشی های شیائومی تا 30 میلیون تومان

منبع: TECHRATO

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    این مقایسه از اساس مشکل داره چون redmo 12c چهارونیم ملیونی و poco c31 چهارتومنی رو اورده کنار گوشی 7تومنی.بگذریم… یه توصیه:حتمااا گوشی بخرید که نوع حافظه ش ufs باشه.حتی اگر مجبور شید بجای ۱۲۸گیگ نسخه ۶۴ بخرید.من الان نصب برنامه هام ۳تا۵ثانیه طول میکشه حداکثر.ولی گوشیای همقیمت ۲۰ثانیه.سرعت بازکردن برنامه ها هم خیلی سریعتره.

    پاسخ

    بهتر نبود گوشی های جدیدتر شیائومی رو توی این رنج معرفی میکردید..؟!

    پاسخ

    پس چرا نوت ۱۱ تو لیست نیست نوت ۱۱ عادی!

    پاسخ