;
coinex

موتورسیکلت‌های پرنده به زودی روانه بازارها می‌شوند

با گستردگی روزافزون فعالیت‌های معروف‌ترین شرکت سازنده‌ موتورسیکلت‌های پرنده به‌نظر به‌زودی شاهد عرضه این محصولات در بازارهای مصرفی خواهیم بود.

مطابق گزارشی جدید، شرکت ژاپنی سازنده‌ی موتورسیکلت پرنده که طراحی چنین محصول جالبی را از جنگ ستارگان الهام گرفته است، از روز جمعه در فهرست معاملات شاخص نزدک قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش بلومبرگ شرکت ALI Technologies، سازنده‌ موتور پرنده‌ Xturismo درحال ادغام با Pono Capital Corp بوده تا شاهد عرضه عمومی سهام این شرکت باشیم؛ این امر از آن جهت اهمیت دارد که می‌تواند منجر به جذب سرمایه بیشتر و ترویج موتورهای پرنده شود.

بیشتر بخوانید: خودرو پرنده خودران دورونی H1 رویای سفرهای شخصی هوایی را عملی می‌کند

عرضه موتورسیکلت‌های پرنده

در مورد موتورسیکلت پرنده Xturismo لازم به ذکر است که دارای وزنی معادل 300 کیلوگرم بوده و طول آن نیز 3.66 متر است. این وسیله‌ نقلیه عجیب‌وغریب توانایی حمل مسافری با وزن 100 کیلوگرم را خواهد داشت. حداکثر سرعت این موتور پرنده 80 کیلومتر برساعت بوده و با هربار شارژ مسافتی در حدود 65 کیلومتر را می‌پیماید. لازم به ذکر است که نخستین مدل این محصول در دسامبر سال گذشته با قیمت هنگفت 555 هزار دلار در ژاپن فروخته شده است.

موتورسیکلت‌های پرنده

ای‌ال‌آی درواقع مشهورترین استارتاپ در حال کار بر روی موتورهای پرنده بوده و درحال‌حاضر نیز عرضه عمومی سهام آن، حاکی از قصد این شرکت برای گسترش فعالیت‌هایش بوده و احتمالاً هدف بعدی‌اش، تولید انبوه و عرضه موتورهای پرنده در بازار مصرفی خواهد بود.

البته نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه بود که موانع بسیاری هم جهت تولید انبوه موتور و خودروهای پرنده وجود دارد و به علت ممنوعیت استفاده از وسایل نقلیه مذکور، رانندگان تاکنون موفق به استفاده از آن‌ها برای دورزدن ترافیک شهرهای شلوغ نشده‌اند.

شرکت ALI Technologies توسط تاجری به‌نام «مریل لینچ شوهی کوماستو» در سال 2016 تأسیس شد که در ابتدا مشغول به فعالیت در حوزه ساخت پهپاد بوده است. این شرکت سپس اقدام به گسترش کسب‌وکار خود کرد و با الهام از فیلم‌های جنگ ستارگان، موتور پرنده را طراحی کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ساخت و عرضه موتورسیکلت‌های پرنده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر