;
coinex

باهمتا: مخالفت با اینترنت طبقاتی مسئولیت اجتماعی است!

پرداختیار باهمتا ضمن مخالفت با اینترنت طبقاتی بیان داشت که در کنار مردم برای دسترسی عمومی به اینترنت خواهد ماند و تن به چنین طرحی نخواهد داد.

با آغاز محدودیت‌های اینترنتی در اواخر شهریور ماه سال جاری، ابتدا شایعاتی درباره راه‌اندازی اینترنت طبقاتی و ارائه اینترنت بدون‌ فیلتر برای برخی اصناف همچون اساتید دانشگاه، صاحبان کسب‌وکار، پزشکان، دانشجویان و … منتشر شد. پس از مدتی این شایعات با رنگ‌وبوی جدی‌تری دنبال شد.

در همین راستا، اتحادیه فناوران رایانه تهران به عنوان یکی از اولین مجموعه‌هایی محسوب شد که برای اعضای خود اینترنت بدون فیلتر فراهم کرد. پس از آن هم شاهد انتشار نامه‌هایی از مجموعه‌های دولتی و شبه دولتی دیگری بودیم که در آن‌ها درخواست رفع فیلتر آی‌پی‌های خود را طرح کردند.

بنابراین خیلی زود صداهای انتقاد بسیاری از سمت بخش خصوصی در راستای مخالفت با این پروژه به گوش رسید. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و انجمن تجارت الکترونیک تهران از جمله مجموعه‌های صنفی‌ به حساب می‌آیند که صراحتاً مخالفت خود را با اینترنت طبقاتی اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور: دسترسی آسان مردم به اینترنت ضروری است

مخالفت با اینترنت طبقاتی از سوی باهمتا

حالا به لیست مخالفین اینترنت طبقاتی، پرداخت‌یار با همتا را نیز باید اضافه کرد. این شرکت ضمن مخالفت با اینترنت طبقاتی  اعلام کرد که هیچ‌گاه از اینترنت بدون فیلتر استفاده نخواهد کرد. سایت باهمتا در همین زمینه بیانیه‌ای نیز منتشر کرده است: «دسترسی به اینترنت، یکی از حقوق اصلی در جامعه امروز است و همه در برخورداری از آن باید مساوی و برابر باشند. اینترنت در کشور نه تنها باید آزاد که باید به صورت برابر و مساوی بین تمامی مردم، فارغ از جایگاه و نقش اجتماعیشان در دسترس باشد. اگر روزگاری حق تحصیل، یکی از عوامل پیشرفت جامعه و اجزای آن به شمار می‌آمد، امروزه این نقش را اینترنت دارد».

مخالفت با اینترنت طبقاتی

این پرداخت‌یار در قسمت دیگری از بیانیه خود به‌طور صریح مخالفت خود با اینترنت طبقاتی را ابراز و گفته است: «اینترنت طبقاتی، فساد و آسیب‌های جدی را برای کل جامعه به همراه خواهد داشت که زیان آن متوجه همه مردم خواهد بود و ما در باهمتا مسئولیت و وظیفه خود می‌دانیم تا با اینترنت طبقاتی مخالفت کنیم. به همین جهت اعلام می‌کنیم مجموعه باهمتا هرگز برای استفاده از اینترنت طبقاتی اقدامی نخواهد کرد و در کنار مردم از اینترنتی که برای عموم جامعه در دسترس است، استفاده خواهد کرد».

همچنین باهمتا علت بزرگترین آسیب‌های خود در طول هشت سال فعالیتش را «سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات اشتباه در حاکمیت» قلمداد کرده و افزود: «در مقطع کنونی، با شرایطی که برای اینترنت بعد از شروع اعتراضات و با تصمیمات اشتباهِ مسئولین بوجود آمده، دیگر چیزی حتی از معنای اینترنت هم باقی نمانده است. برآیند این شرایط و عدم وجود امید به تغییر سیاست‌های مسئولین ما را به این جمع‌بندی رسانده که در حال حاضر فعالیت‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری بیشتر را در باهمتا متوقف کنیم».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابراز مخالفت با اینترنت طبقاتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر