;
coinex

اعتماد مردم به پیامرسان‌های ایرانی بیشتر از نمونه‌های خارجی است

اعتماد مردم به پیامرسان‌های ایرانی بیشتر از گزینه‌های خارجی است.

براساس صحبت‌های محسن غفاری مدیر عامل پیام‌رسان ایتا، اعتماد مردم به پیامرسان‌های ایرانی بیشتر از نمونه‌های خارجی است. وی این ادعا را در حاشیه نمایشگاه فناوری محتوای فضای مجازی از سوی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بیان کرده است. در ادامه می‌توانید صحبت‌های مدیرعامل بله و سروش‌پلاس را نیز در این‌ خصوص بخوانید.

بیشتر بخوانید: امکان استفاده از پیامرسان‌های ایرانی با شماره خارجی در دسترس قرار گرفت

اعتماد مردم به پیامرسان‌های ایرانی بیشتر است

محسن غفاری، مدیرعامل پیام‌رسان ایتا در نشستی که در حاشیه نمایشگاه فناوری محتوای فضای مجازی از سوی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد با اشاره به این که این پیام‌رسان از سال ۱۳۹۷ وارد بازار شده است گفت:

هدف ما این است که اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد باعث اختلال در ارتباطات مردم نشود. ما روزانه بیش از ۱۲ میلیون کاربر فعال داریم که روزانه بیش از ۲۰ میلیون محتوا ردوبدل می‌کنند. به طور روزانه بیش از یک میلیارد پیام در کانال‌های ایتا خوانده می‌شود.

او ادامه داد: «با همه اتفاقات تلخی که رخ داده اقبال مردم به پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شده و نشان داده شده است که اعتماد مردم به این پلتفرم‌ها بیش از پیام‌رسان‌ها‌ی خارجی است. وقتی کاربران می‌بینند که کسب‌وکاری در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند مطمئن می‌شوند این کسب‌وکارها احراز هویت شده‌اند.»

مدیر پیام‌‌رسان ایتا با بیان این که پنجاه درصد از کاربران پیام‌رسان‌ها اکنون در پیام‌رسان‌های داخلی حضور دارند، گفت:

در نظر داریم ارائه خدمات خود را به کشور‌های همسایه نیز گسترش دهیم.

اعتماد مردم به پیامرسان‌های ایرانی بیشتر است

غفاری در پاسخ به پرسشی درباره کسب‌وکارهایی که در این پلتفرم فعال هستند گفت: «آماری که ما داریم و البته شاید دقیق نباشد نشان می‌دهد ۳۲ هزار فروشگاه در ماه گذشته در ایتا حضور دارند. این آمار طی یک ماه به ۴۲ هزارتا رسید. فروشگاه‌هایی که از طریق وزارت صمت احراز هویت شدند به ۲۲ هزار عدد رسیده است.»

مدیرعامل ایتا در ادامه با تاکید بر این که این پیام‌رسان ایتا ۱۲.۵ میلیون کاربر دارد گفت:

احتمال دارد برخی این آمار را واقعی ندانند به هر حال ما رسانه‌های معارض داریم که باور نمی‌کنند، اما این اعداد و ارقام رسمی است. نتیجه را باید به افکارسنجی بسپاریم شکل‌گیری زیست این کاربران در فضای پیام‌رسان ایتا برای ما مهم است. ما روزانه صدهزار کاربر جدید داریم.

فرهاد مرادی، مدیر عامل سروش پلاس در نشستی که ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه فناوری محتوای فضای مجازی برگزار شد اعلام کرد: «که این برنامه ۳۱ میلیون و پانصد هزار نفر کاربر رجیستر‌شده دارد. به گفته او در سروش پلاس با توجه به امکانات این برنامه، نیاز روز کاربران برطرف می‌شود.»

در ادامه این نشست، امین تجملیان، قائم مقام پیام رسان بله با بیان این که اولین نسخه این برنامه سال ۱۳۹۵ به بازار عرضه شد و این اپلیکیشن در این سال‌ها یک رشد ارگانیک را تجربه کرده است گفت:

مهم‌ترین اصل برای ما احترام به کاربر است. اتفاقاتی که رخ داد باعث شد استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شود.

او ادامه داد: «۱۷.۵ میلیون کاربر رجیستر شده در بله داریم. امکان تماس با خارج از کشور در پیام‌رسان بله فراهم شده است. به دنبال پیمایشی که در ماه‌های اخیر انجام دادیم دریافتیم نیاز اصلی مردم تماس تصویری بوده که شرایط آن در بله فراهم شده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره اعتماد مردم به پیامرسان‌های ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    منظورشون از مردم احتمالا 1.2 میلیون نفر خاص هست

    پاسخ

    عجیبه که همچین حرفی میشنویم.
    (اعتماد مردم به پیامرسان‌های ایرانی بیشتر از نمونه‌های خارجی است)
    باشه شما راست میگی.
    اما یه سوال : اینکه تعداد کاربران پیام رسان های داخلی زیاد شده از روی جبر و اجباره یا به اختیار خوده کاربر ؟
    چطوری اسمتون رو کارشناس و کارآفرین میزارین ؟

    پاسخ