;
coinex

شبیه‌سازی نسل جدید گاوها در چین با قابلیت تولید سالانه 18 تن شیر!

اخیراً چین ادعای شبیه‌سازی نسل جدید گاوها را داشته که توانایی تولید سالانه 18 تن شیر را دارند. این سه «اَبَرگاو» از نژاد هلندی متولد شده‌اند.

براساس گزارش گلوبال‌تایمز و طبق ادعای کشور چین، سه اَبَرگاو شبیه‌سازی‌شده در این کشور به‌تازگی متولد شده‌اند که این نسل جدید گاوها توانایی تولید 100 تن شیر در طول حیات خود را دارند. هدف اصلی چین از شبیه‌سازی این گاوها، کاهش وابستگی به نژادهای وارداتی بوده و البته نفع تجاری این ابرگاوها هم که میزان بالای تولید شیر در سال بوده، تاثیر زیادی در این تصمیم گذاشته است.

فرایند پرورش این سه گوساله توسط پژوهشگران دانشگاه علوم و فناوری کشاورزی و جنگل‌داری نورث‌وست چین در منطقه نینگ‌شیای چین صورت گرفته است. این حیوانات از نژاد گاوهای بسیار پربار «هلشتاین فریزن» از هلند بوده که امکان تولید سالانه 18 تن شیر یا به‌طور در طول عمر خود 100 تن شیر را دارند.

این نخستین باری نبوده که دانشمندان چینی اقدام به شبیه‌سازی حیوانات می‌کنند. آن‌ها در چند ماه گذشته نیز برای اولین‌بار در جهان با هوش مصنوعی توانستند خوک‌هایی را شبیه‌سازی کنند. پژوهشگران چینی همچنین در سابقه خود، شبیه‌سازی گرگ قطبی را هم به ثبت رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: هشدار هوش مصنوعی درباره نتایج ترسناک گرمایش جهانی

شبیه‌سازی نسل جدید گاوها با قابلیت شیردهی بالا

دانشمندان به‌منظور شبیه‌سازی این سه گوساله، مجبور به کلون کردن 120 رویان از سلول‌های گوش گاوهای پربازده شدند همچنین رویان‌ها در گاوهای جایگزین قرار گرفتند که سه مورد از آن‌ها به تولد گوساله‌های جدید انجامید. نخستین گوساله در تاریخ 30 دسامبر متولد شد و به علت جثه عظیم این گوساله با وزن 56.7 کیلوگرمی، باید با عمل سزارین تولد این گوساله صورت می‌گرفت.

نسل جدید گاوها

طبق اعلام «جین یاپینگ»، دانشمند ارشد این پروژه در حال حاضر برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای این فناوری جدید پیش‌رو قرار دارد:

«ما می‌خواهیم طی دو تا سه سال، یک گله متشکل از بیش از 1000 ابرگاو تشکیل دهیم تا از آن به‌عنوان پایه‌ای محکم برای مقابله با وابستگی چین به گاوهای شیری خارجی و جلوگیری از مشکلات زنجیره تأمین استفاده کنیم».

طبق تخمین‌های صورت گرفته، از هر 10 هزار گاو در چین، تنها 5 گاو امکان شیردهی 100 تنی در طول عمر خود را دارد که البته این میزان شیردهی معمولاً در پایان عمر گاوها تعیین می‌شود. لذا پرورش این گاوها و دستیابی به ژن آن‌ها از جمله فرایندهای سخت است. هم‌اکنون نیز کشور چین 70 درصد گاوهای شیری خود را وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پرورش نسل جدید گاوها با قابلیت شیردهی بالا در کشور چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر