;
coinex

تغییر زمان بندی چراغ قرمزهای تهران برای مهار ترافیک

تغییر زمان بندی چراغ قرمزهای تهران به‌منظور مهار ترافیک در دستور کار قرار گرفت. ظاهراً افزایش تعداد خودروهای شخصی منجر به این تصمیم شده است.

طبق اعلام حمید برادران مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران، تغییر زمان بندی چراغ قرمزهای تهران با هدف مهار ترافیک در دستور کار قرار گرفته است. آنطور که پیداست، افزایش تعداد خودروهای شخصی و همچنین کاهش استفاده مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی درنهایت باعث اجرایی شدن این تصمیم شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش 20 درصدی عوارض طرح ترافیک در سال 1402

تغییر زمان بندی چراغ قرمزهای تهران با هدف کاهش حجم ترافیک

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران در مورد بازنگری در زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: «۹۰۰۰ چراغ راهنمایی و رانندگی و چشمک زن در تهران فعالیت می‌کنند

حمید برادران در مورد بازنگری در زمان بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تهران با بیان این‌که پیش بینی حالت‌های مختلف برای سیستم‌های هوشمند براساس یک شبیه سازی در یک برهه زمانی رخ می‌دهد، افزود:

هر از چند گاهی باید با توجه به تغییر رفتار ترافیکی مردم این مطالعات مورد بازنگری قرار گیرد و از آنجایی که رفتار ترافیکی مردم تهران بعد از پاندمی کرونا تغییر محسوسی داشته و مردم به استفاده از خودروی شخصی به دلایل مختلف همچون افزایش ایمنی و غیره روی آوردند باید این مطالعات به روزرسانی شود.

تغییر زمان بندی چراغ قرمزهای تهران با هدف کاهش حجم ترافیک

وی ادامه داد: «تغییر رویکرد مردم از استفاده خودروی شخصی به جای حمل و نقل عمومی سبب شده که حجم تردد در تهران بیشتر شود، پس برای اینکه بهترین کارکرد را از سیستم‌های هوشمند بخواهیم باید بازنگری در زمان‌ دهی چراغ‌های راهنمایی داشته باشیم و در نظر داریم این بازنگری را در بازه زمانی کوتاه انجام دهیم که کار هم شروع شده است هرچند که ممکن است برخی از چراغ‌ها نیاز به تغییر در زمان دهی نداشته باشند؛ اما برای برنامه ریزی کلان باید این شبیه سازی انجام شود.»

به گفته مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران:

 در این راستا با حضور دانشگاهیان و به استناد تجربه‌های شرکت کنترل ترافیک، گروهی تشکیل شده است که مورد به مورد و منطقه به منطقه چراغ‌ها را بررسی می‌کنند که مناطق سه، شش و ۱۲ با اولویت اول بررسی می‌شوند و امید است که پس از اتمام این مطالعات، بتوانیم نسبت به بهینه کردن فعالیت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اقدام کنیم.

برادران در مورد میزان رشد ترافیک در تهران نیز اظهار کرد: «رشد ترافیک در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله میزان ورود خودروهای تولید شده و جدید به خیابان‌های تهران و همچنین تغییر رفتار ترافیکی مردم نسبت به قبل از کرونا، اما در یک مقایسه با قبل از کرونا باید بگویم که ترافیک در تهران در زمان پیک ۱۰ تا ۱۳ درصد رشد داشته است.» مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در مورد تعداد چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت:

بیش از ۴۰۰۰ چراغ راهنمایی و رانندگی و بالغ بر ۵۰۰۰ چراغ چشمک‌ زن در معابر تهران فعال هستند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص تغییر زمان بندی چراغ قرمزهای تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر