;
coinex

راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد به رمزارز ؛ کریپتو با ذهن ما چه می‌کند؟

مراکز ترک اعتیاد به رمزارز راه‌اندازی خواهد شد. هدف از راه‌اندازی این‌گونه مراکز چیست و چرا باید فعالیت در بازار ارز دیجیتال را ترک کنیم؟

آنطور که پیداست، مراکز ترک اعتیاد به رمزارز در سراسر جهان درحال راه‌اندازی است. بازار ارزهای دیجیتال در چندسال اخیر آنقدر پیشرفت کرده است که بسیاری از افراد سرمایه خود را به این بازار منتقل کرده و انتظار سودهای کلان و بی‌شماری را می‌کشند. بازار رمزارز اگرچه می‌تواند سودآور باشد اما اعتیاد به‌آن نیز یک نوع بیماری قلمداد می‌شود. با ما باشید تا از اهداف راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد به ارز دیجیتال مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: برترین هاب‌های ارز دیجیتال جهان در سال 2022 ؛ جایگاه تهران کجاست؟

راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد به رمزارز اجرایی شد

با رشد ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین و اتریوم، افراد بیشتری به سرمایه‌گذاری و معامله در این بازار روی آورده‌اند. همچنین، به دلیل نوسانات قیمتی بالای این کلاس دارایی و امکان کسب سود فراوان، افراد زیادی به این دارایی‌ها اعتیاد پیدا کرده‌اند.

براساس گزارش منتشرشده از بی‌بی‌سی، در سراسر جهان، مراکز توانبخشی لوکسی برای ترک اعتیاد به کریپتو راه‌اندازی شده‌اند. این مراکز برای انواع دیگر اعتیادها همچون اعتیاد به الکل، موادمخدر و … نیز خدمات‌رسانی دارند. اغلب این مراکز درمانی، از مشاوران سلامت روان معتبر که سابقه درمان انواع اعتیاد را دارند، استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید که این مراکز طی دو سال اخیر درخواست‌های زیادی مبنی بر درمان اعتیاد به دارایی‌های دیجیتال داشته‌اند. نوسانات قیمتی بازار در این مدت نیز بر این موضوع بی‌تاثیر نبوده است.

راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد به رمزارز اجرایی شد

نکته قابل توجه این که این مراکز هزینه‌های درمانی بالایی دارند. به عنوان مثال، یکی از مراکز توانبخشی لوکس به نام The balance، که در شهرهای اروپایی مختلف از جمله لندن شعبه دارد خدمات درمانی خود را که شامل درمان، ماساژ، یوگا و دوچرخه‌سواری است، با قیمت 75000 دلار ارائه می‌دهد.
مرکز دیگری در سوئیس وجود دارد که طول درمان اعتیاد به دارایی‌های دیجیتال آن بین 4 تا 6 هفته زمان می‌برد و در این مدت فرد موظف است به صورت هفتگی 104000 دلار پرداخت نماید. خدمات این مرکز شامل آزمایش خون، برنامه‌های غذایی، یوگا و در صورت لزوم تجویز دارو است.

علی‌رغم هزینه‌های بالای درمان اعتیاد به کریپتو، مراحل درمان آن تقریبا مشابه با دیگر انواع اعتیاد است که شامل استفاده از دارو (در صورت لزوم) و فعالیت‌های جایگزین سالم است.

این مراکز از ناامیدی افراد درآمدزایی دارند. لیا نوور (Lia Nower)، مدیر مرکز مطالعات قمار در دانشکده مددکاری اجتماعی راتگرز می‌گوید:

فرقی نمی‌کند معتاد به تجارت رمزارزی، شرط‌بندی روی ورزش یا بازی در لاتاری باشید؛ علائم و درمان شما تا حدود زیادی یکسان خواهد بود.

کارشناسان با پرهیز و کنترل علائم ناشی از ترک همچون اضطراب، تحریک‌پذیری و بی‌خوابی کار خود را آغاز می‌کنند و رفته رفته روش‌های سرمایه‌گذاری سالم‌تری را به عنوان جایگزین معرفی می‌کنند.

البته برخی از مراکز درمانی معتقدند که اعتیاد به کریپتو شبیه به اعتیاد به قمار نیست و نباید از روش درمان مشابهی استفاده کرد. آنها معتقدند که معامله رمزارزها مشروع است، اما قمار به طور بالقوه مشکل‌ساز خواهد بود. نکته مهم دیگر، ماهیت غیرقابل تنظیم دارایی‌های دیجیتال بوده که درمان معتادان به این دارایی را چالش‌برانگیز کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد به رمزارز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تنها روش ترک اعتیاد: انجمن قمار بازان گمنام (GA)

    پاسخ