;
coinex

راه‌اندازی سامانه تشخیص چهره سازمان ثبت احوال کشور

به گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور، مراحل راه‌اندازی سامانه تشخیص چهره سازمان ثبت احوال کشور به پایان رسیده و این سامانه حال در دسترس است.

سامانه تشخیص چهره سازمان ثبت احوال کشور به بهره‌برداری رسید. این سامانه با پردازش تصویر و تشخیص چهره امکان ورود افراد به سامانه ثبت احوال را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از فناوری تشخیص چهره برای تشخیص بدحجابی ؛ امر به معروف با تکنولوژی!

سامانه تشخیص چهره سازمان ثبت احوال کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با ایسنا از رونمایی سیستم تشخیص چهره ثبت احوال برای بهبود خدمت‌رسانی به مردن خبر داد. این سامانه امکان پردازش تصویر و تشخیص چهره به عنوان ورودی سامانه از میان تصاویر موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را فراهم می‌کند. هاشم کارگر در خصوص برنامه‌های این سازمان جهت بهبود کیفیت خدمات به شهروندان چنین گفت:

«سازمان ثبت احوال کشور در نظر دارد برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان در خصوص استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین احراز هویت، تولید بدنه و تراشه کارت هوشمند ملی، ارتقاء و هوشمندسازی تجهیزات صدور شناسنامه، تولید اسکنرهای اثر انگشت و عنبیه، ابزارهای تصویربرداری و پردازش تصویر برای شناسایی و کشف جعل، تجهیزات امنیتی و ذخیره‌ساز و تولید کلید و گواهی الکترونیک، از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده کند.»

راه‌اندازی سامانه تشخیص چهره سازمان ثبت احوال کشور

کارگر همچنین بر لزوم بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرده است که انجام مطالعه در این خصوص به منظور افزایش سطح اتقان اسناد و مدارک هویتی صورت پذیرفته است. در این رابطه تولید برخی نرم‌افزارهای مورد نیاز سازمان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌پذیرد. همچنین، در تجهیز فناورانه مرکز داده و ادارات تابعه، از توان تولیدی شرکت دانش‌بنیان استفاده می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال از تلاش این سازمان برای استفاده از ظرفیت‌های فناورانه خبر داده و اعلام کرد: «در سازمان ثبت احوال ایجاد اداره کل امنیت فناوری و فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته بود که با هدف ارتقای امنیت فناوری اطلاعات به‌عنوان بازوی اجرایی موضوع در معاونت فناوری اطلاعات ایجاد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی سامانه تشخیص چهره سازمان ثبت احوال کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر