;
coinex

افزایش مبلغ وام ازدواج به 200 میلیون برای این زوج‌های جوان تصویب شد [+شرایط و جزئیات]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خبر از افزایش مبلغ وام ازدواج به 200 میلیون تومان داده که البته تعلق این میزان وام ازدواج دارای شرایطی خواهد بود.

«حسین گودرزی»، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، طی اظهاراتی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن تشریح پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون متبوع خود در مورد لایحه بودجه سال 1402، اعلام کرد: «اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسات بررسی جزئیات لایحه بودجه پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج داشتند».

سال جاری نیز به هریک از زوجین مبلغ 120 میلیون تومان تسهیلات ازدواج ارائه می‌شد، همچنین برای متقاضیانی که شرایط سن ازدواج آن‌ها در زوج‌ها زیر 25 سال و در زوجه‌ها زیر 23 سال بود، مبلغ 150 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج درنظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: وام 100 میلیون تومانی اتاقک برای صاحبان اقامتگاه‌ها [+شرایط و نحوه دریافت]

شرایط افزایش مبلغ وام ازدواج به 200 میلیون

نماینده مردم درود و ازنا در مورد مبالغ و شرایط جدید وام ازدواج گفت: «با مصوبه اعضا وام زوجه تا 23 سال و زوج تا 25 سال به‌مبلغ 200 میلیون تومان (در مجموع 400 میلیون تومان) و وام ازدواج سایر افراد نیز برای هرکدام از زوجین به‌مبلغ 150 میلیون تومان (در مجموع 300 میلیون تومان) تصویب شد».

افزایش مبلغ وام ازدواج به 200 میلیون

گودرزی در مورد علت افزایش وام ازدواج گفت: «با توجه به افزایش تورم و گران شدن کالاها باید وام ازدواج در سال آینده افزایش یابد تا تورم و همچنین بخشی از هزینه‌ها برای زوجین جبران شود».

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «این پیشنهاد و سایر پیشنهادات و مصوبات اعضای کمیسیون اجتماعی در حوزه تخصصی این کمیسیون در ارتباط با بودجه سال 1402 به کمیسیون تلفیق ارائه می‌شود که برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب در تلفیق و نمایندگان در جلسه علنی و همچنین تأیید از سوی شورای نگهبان دارد».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش مبلغ وام ازدواج به 200 میلیون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر