;
coinex

ورود ایران به باشگاه خودروسازان میلیونی ؛ ایران یازدهمین خودروساز بزرگ 2022!

ایران به باشگاه خودروسازان میلیونی پیوست. طبق این خبر ایران جایگاه یازدهمین خودروساز بزرگ سال 2022 میلادی را ازآن خود کرده است.

ورود ایران به باشگاه خودروسازان میلیونی یک پیشرفت است یا پس‌رفت؟ ایران در سال 2022 به‌عنوان یازدهمین خودروساز بزرگ جهان دست یافته است. این موضوع بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد. زیرا باوجود کیفیت بسیار پایین خودروهای داخلی؛ قرار گرفتن ایران در این جایگاه ارزش خود را از دست می‌دهد. اما از سوی دیگر بهای بسیار گزاف همین خودروهای بی‌کیفیت می‌تواند این شرکت‌های خودروساز ایرانی را به این جایگاه رسانده باشد.

بیشتر بخوانید: پژو 207i تیپ 5 رسما معرفی شد [+زمان عرضه، قیمت و تصاویر]

ورود ایران به باشگاه خودروسازان میلیونی

انجمن تولیدکنندگان خودروی اروپا از صعود ایران به جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری جهان در سال ۲۰۲۲، بالاتر از فرانسه و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو خبر داد. این انجمن با اعلام خبر افزایش 7.9 درصدی تولید خودروهای سواری در جهان طی سال ۲۰۲۲، عنوان کرد:

کل خودروهای سواری تولیدی در دنیا در ۱۲ماهه سال ۲۰۲۲ به ۶۸میلیون و ۱۶۱هزار دستگاه رسیده است.

در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۶۳ میلیون و ۱۹۶ هزار دستگاه خودروی سواری در دنیا تولید شده بود. این انجمن تخصصی اروپایی همچنین از رشد قابل توجه تولید خودروهای سواری در ایران طی سال میلادی گذشته خبر داده است. تولید خودروهای سواری در ایران برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا وارد کانال یک‌میلیونی شده و در سال ۲۰۲۲ به یک‌میلیون و ۸۵ هزار و ۸۵۹ دستگاه رسیده است. ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۹۷۹ هزار و ۹۶۹ دستگاه خودروی سواری تولید کرده بود.

ورود ایران به باشگاه خودروسازان میلیونی

تولید خودروهای سواری در ایران طی سال ۲۰۲۲ با رشد 10.8 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. رشد دورقمی تولید خودروهای سواری در ایران طی سال ۲۰۲۲ و ورود دوباره ایران به باشگاه تولیدکنندگان میلیونی خودرو با وجود تداوم تحریم‌های آمریکا محقق شده است.

بر اساس این گزارش، ایران سهم 1.6 درصدی از کل تولید خودروهای سواری دنیا در ۱۲ ماهه ۲۰۲۲ داشته است. به همین ترتیب، رتبه ایران در میان تولیدکنندگان بزرگ خودرو نیز ارتقا یافته و ایران در جایگاه یازدهمین تولیدکننده بزرگ خودروهای سواری دنیا در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ورود ایران به باشگاه خودروسازان میلیونی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر