;
coinex

سرچ بات نیوا (Neeva) معرفی شد؛ گوگل بارد را فراموش کنید، رقیب اصلی ChatGPT اینجاست!

استارتاپ نیوا اخیرا از سرچ بات نیوا به عنوان یک ابزار قدرتمند جستجو با هوش مصنوعی رونمایی کرده که شاید مهمترین رقیب ChatGPT باشد.

در میان اخبار و هیاهوی حاصل از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان روشی نوین برای دسترسی به اطلاعات در اینترنت، یک استارتاپ نوپا در این حوزه،محصول جدیدی را در چند کشور عرضه کرده است. این موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی که ربات سرچ نیوا نام دارد، طی ژانویه سال جاری در آمریکا راه‌اندازی شد و هم اکنون در برخی دیگر از کشورها از جمله کانادا، بریتانیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا نیز در دسترس است.

بیشتر بخوانید: انتصاب ChatGPT به مدیرعاملی یک شرکت هندی!

سرچ بات نیوا (Neeva)؛ رقیبی قدرتمند برای ChatGPT

این ربات یک افزونه جستجوی هوشمند است که برای تمامی مرورگرهای معروف از جمله مایکروسافت اج، گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس و حتی سافاری در پلتفرم iOS عرضه می‌شود. ربات جستجوی هوشمند نیوا دارای یک کادر است که با تایپ عبارت مدنظر خود در آن می‌توانید به جستجو بپردازید.

سرچ بات نیوا (Neeva) معرفی شد؛ گوگل بارد را فراموش کنید، رقیب اصلی ChatGPT اینجاست!

جالب است بدانید با محصولی حرفه‌ای مواجهیم و قرار نیست به این سادگی گول بخورد. برای مثال نیوا در پاسخ به این سوال که بوریس جانسون در چه دوره‌ای پادشاه انگلستان بود نوشت که او هرگز پادشاه نبوده، بلکه نخست وزیر بریتانیا بوده است.

گرچه نسخه رایگان ربات جستجوی نیوا هم اکنون در دسترس است، این شرکت امیدوار است با اشتراک 5.99 دلار در ماه یا 49.99 لار در سال از طریق ارائه نسخه پریمیوم درآمدزایی کند.

این نسخه ویژگی‌هایی شامل جستجوی نامحدود بدون تبلیغات، مدیریت رمز عبور، VPN و امکان اتصال به چند دستگاه را از طریق یک حساب کاربری ارائه می‌دهد. راه‌اندازی جهانی Neeva پس از آن انجام می‌شود که گوگل با چت‌بات موسوم به Bard و هم‌چنین مایکروسافت با ادغام موتور جستجوی بینگ و ربات چت ChatGPT در این حوزه با یکدیگر در حال رقابت هستند.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما در قیاس با چت‌بات‌های هوشمند غول‌های ثروتمند تکنولوژی یعنی گوگل بارد و چت جی بی تی، سرچ بات نیوا حرفی برای گفتن دارد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به نظر میاد ناشناخته هست، اگر تبلیغات خوبی داشته باشه و از لحاظ تکنولوژی هم حداقل مثل رقبا باشه، چرا که نه!

    پاسخ