;
coinex

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مشخص شد؛ آخرین وضعیت سهام عدالت بازماندگان

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت تا پایان امسال اعلام شده است. سود سهام عدالت سال 1400 مبلغ 60 هزار میلیارد تومان بوده که نصف آن در مرحله اول واریز شده است.

به گزارش فارس، «حسین قربان‌زاده»، در واکنش به این پرسش که زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی است؟ بیان داشت: «سود مرحله دوم سهام عدالت تا پایان امسال واریز می‌شود، مجموع سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 به مبلغ حدود 60 هزار میلیارد تومان بود که در مرحله اول حدود 30 هزار میلیارد تومان سود به سهامداران عدالت در اوایل پاییز پرداخت شد و در مرحله دوم هم به همین میزان تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد».

وی در ادامه افزود: «مسؤولیت اصلی جمع‌آوری و توزیع سود، با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه است».

بیشتر بخوانید:‌ تخصیص سهام عدالت بهزیستی و کمیته امداد تا سال 1402

اعلام زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت و تعیین تکلیف بازماندگان

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مورد موضوع وضعیت سهام عدالت برای بازماندگان از دو دهک پایین درآمدی اعلام کرد: «بر اساس بند الف تبصره قانون بودجه سال جاری قرار بر این است سهام عدالت به جاماندگان مشمول تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اختصاص یابد که در فاز اول 3.5 میلیون نفر شناسایی شده و طی نامه‌ای در 22 خرداد سال جاری به دولت اعلام کردیم».

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

قربان‌زاده همچنین اعلام کرد: «دولت هم پیش‌نویسی تهیه کرده و در هیأت وزیران تصویب شد و این مصوبه رفت و برگشتی با معاونت حقوقی دولت داشت و در ماه‌های اخیر به تصویب رسید، اما هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، دو ایراد به این مصوبه گرفت که یکی قابل رفع بود».

وی در مورد مسئولیت تعیین تکلیف سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت گفت: «ایراد دوم هیأت تطبیق مقررات مهم بود، هیأت اعلام کرده بود که مصوبه دولت برای اختصاص سهام به دو دهک کم درآمد باید در شورای عالی سیاست‌های کلی اصل 44 مصوب شود که این شورا هم باید به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شود و ما تا آخر سال منتظر مانده‌ایم تا جلسه شورای عالی سیاست‌های اصل 44 برگزار شود و بعید است تا آخر سال جلسات این شورا تشکیل شود».

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پایان خاطرنشان کرد: «رئیس شورای اصل 44 رئیس‌جمهور است و اعضای سه قوه در این شورا حضور دارند و باید در مورد اختصاص سهام عدالت به افراد کم درآمد تصمیم‌گیری شود».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر