;
coinex

آموزش طراحی وردپرس با ژاکت(مرجع قالب و افزونه وردپرسی)

با محبوبیت روزافزون دنیای دیجیتال، داشتن کسب و کار آنلاین و تولید محتوا برای آن، رشد قابل توجهی داشته است. همچنین برای کسب و کارها داشتن یک وب سایت سریع و ساده برای این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. در میان سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس محبوب‌ترین و پرکاربردترین پلتفرم را برای طراحی و مدیریت وب سایت شما فراهم کرده است و با وجود قالب‌ها و پلاگین‌های مختلفی که برای سفارشی کردن ظاهر و عملکرد وب سایت به شما ارائه می‌دهد، می‌تواند برای ایجاد انواع وب سایت‌ها از جمله وب سایت شخصی، سایت‌های تجاری و فروشگاه‌های آنلاین مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی که امروزه بیش از ۴۰ درصد از وب سایت‌های موجود در اینترنت از پلتفرم وردپرس استفاده می‌کنند،‌ ما در این مقاله قصد داریم تا نحوه طراحی سایت با وردپرس را به شما آموزش دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

استفاده از وردپرس برای طراحی وب سایت به دلیل مزایای متعددی که دارد یک گزینه عالی برای بسیاری از مشاغل و افراد محسوب می‌شود. مزایایی همچون :

مزایای طراحی سایت با وردپرس از نگاه ژاکت

●       کاربر پسند بودن

وردپرس یک رابط کاربر پسند دارد و کار کردن با آن بسیار آسان است؛‌ به همین خاطر حتی اگر مهارت و تجربه زیادی نداشته باشید،‌ می‌توانید به راحتی با استفاده از وردپرس وب سایت خود را طراحی و مدیریت کنید.

●       قابلیت سفارشی سازی (شخصی سازی)

وردپرس تم‌ها و افزونه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید یک وب سایت منحصر به فرد و حرفه‌ای را با توجه به پروژه شخصی‌تان طراحی کنید.

●       محیط سئو فرندلی

وردپرس محیطی سئو فرندلی دارد که منجر به بهبود کیفیت وب سایت شما می‌شود؛‌ در واقع این ویژگی وردپرس باعث می‌شود تا موتورهای جستجو راحت‌تر از وب سایت شما بازدید کنند.

●       طراحی واکنش گرا

بسیاری از قالب‌های وردپرس به صورتی طراحی شده‌اند که واکنش گرا باشند؛ به این معنا که وب سایت شما در هر دستگاهی، از کامپیوتر گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه، ظاهر خود را حفظ می‌کند و وردپرس به همان شکلی که وب سایت طراحی شده است، آن را نمایش می‌دهد.

●       امنیت بالا

با توجه به اینکه وردپرس به طور مداوم در حال به روز رسانی است و افزونه‌های زیادی برای حفظ امنیت آن طراحی شده‌اند، شما با خیال راحت و بدون نگرانی‌های امنیتی می‌توانید وب سایت خود را در محیط وردپرس طراحی و مدیریت کنید.

 

به طور کلی وردپرس یک بستر انعطاف پذیر، کاربر پسند و مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون هیچگونه نگرانی بتوانید وب سایت خود را طراحی و مدیریت کنید.

دلایل استفاده از وردپرس برای طراحی سایت

وردپرس بهترین و راحت‌ترین گزینه برای طراحی وب سایت است. چه برای طراحی وب سایت یا وبلاگ شخصی خود به دنبال پلتفرم مناسب باشید و چه بخواهید کسب و کار خود را در محیط اینترنت توسعه دهید، ۶ دلیل مهم وجود دارد که باید وردپرس را برای این کار انتخاب کنید:

۱- انعطاف پذیر بودن محیط وردپرس

وردپرس در ابتدا کار خود را به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی آغاز کرد، اما امروزه به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های مدیریت وب سایت در جهان تبدیل شده است. شما بعد از نصب وردپرس می‌توانید از بین هزاران قالب از پیش ساخته شده، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۲- صرفه جویی در زمان

شما با استفاده از وردپرس می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن وب سایت خود را به‌روز رسانی کنید؛ زیرا افزونه‌های وردپرس در عرض چند ثانیه نصب و فعال می‌شوند.

۳- صرفه جویی در هزینه‌ها

ممکن است خرید هاست، دامنه و احتمالاً یک قالب و افزونه نیاز به صرف هزینه داشته باشد ولی با توجه به رایگان بودن پلتفرم وردپرس، استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است و برای ارتقای آن نیز نیازی به پرداخت هزینه ندارید.

۴- کاربر پسند بودن

برای استفاده از وردپرس نیازی نیست که حتماً یک متخصص برنامه نویسی باشید و با کمی اطلاعات راجع‌به کامپیوتر و اینترنت می‌توانید به راحتی وب سایت خود را طراحی کنید.

۵- جامعه بزرگ کاربری

با توجه به اینکه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند، اگر در طراحی یا مدیریت وب سایت خود با مشکلی مواجه شدید می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت مشکل خود را رفع کنید.

۶- حفظ امنیت وب سایت

در صورت استفاده از وردپرس، دیگر نگران حفظ امنیت وب سایت خود نباشید؛ زیرا وردپرس با به‌روز رسانی‌های مداوم و همیشگی، امنیت وب سایت شما را تضمین می‌کند. شما همچنین می‌توانید افزونه‌های رایگانی که وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد را نصب کنید.

مراحل طراحی سایت

اکنون که با مزایای مهم و ارزشمند طراحی سایت با وردپرس آشنا شدید، می‌خواهیم نحوه راه اندازی و مدیریت وب سایت با استفاده از این پلتفرم محبوب را به شما آموزش دهیم:

گام اول : خرید هاست و دامنه

اولین قدم برای طراحی وب سایت، خرید هاست است. هاست یا میزبان، بستری امن را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید وب سایت خود را روی آن بارگذاری کنید. در واقع یک سرویس میزبان (هاست)، فایل‌های مربوط به وب سایت شما را ذخیره می‌کند و آن‌ها را از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. انواع مختلفی از هاست وجود دارد: هاست مشترک، هاست اختصاصی اختصاصی و هاست مدیریت شده.

قدم بعدی، خرید دامنه است؛ دامنه در واقع همان آدرس وب سایت شما (URL) است که کاربران برای دسترسی به وب سایت شما از آن استفاده می‌کنند. دامنه مربوط به هر وب سایت، آدرسی یکتا و منحصر به فرد دارد و از آنجایی که نشان دهنده هویت منحصر به فرد وب سایت شما در اینترنت است، انتخاب یک دامنه به یاد ماندنی و قابل تایپ به محبوبیت وب سایت شما کمک زیادی می‌کند.

مرحله دوم : انتخاب قالب و افزونه

هنگامی که وردپرس را بر روی هاست خود نصب کردید، یک قالب وردپرس که با هدف و سبک وب سایت شما مطابقت داشته باشد را انتخاب کنید. سپس با استفاده از گزینه‌های سفارشی سازی آن، طرح، رنگ و نوع فونت را مطابق با برند خود شخصی سازی کنید. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که برای هر یک از صفحات وب سایت به طور مجدد تنظیمات را انجام دهید. قالب وردپرس، انواع مختلفی دارند که بنابر ملاک‌هایی نظیر قیمت و کاربرد، دسته‌بندی می‌شوند. قالب‌های چندمنظوره و قالب‌های فروشگاهی، رایج‌ترین دسته‌بندی را به خود اختصاص می‌دهند. انتخاب هر یک از آن‌ها، به نوع استفاده‌ی مصرف‌کننده بستگی دارد.

بعد از انتخاب قالب، افزونه وردپرس مورد نیاز خود را نصب و فعال کنید؛ انجام این کار به شما کمک می‌کند تا قابلیت‌های مختلفی را به وب سایت وردپرسی خود اضافه کنید.

آموزش وردپرس با ژاکت

آموزش وردپرس با ژاکت

با توجه به گستردگی دنیای وردپرس و اهمیت آگاهی از جزئیات بخش‌های مختلف آن برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای، ما در گروه آموزشی ژاکت یک مقاله آموزشی کامل را برای شما تهیه کرده‌ایم تا با مشاهده آن بتوانید وب سایت خود را به شکلی حرفه‌ای و جذاب طراحی کنید. از آنجایی که این مقاله حاصل بیش از ۱۰ سال تجربه و مهارت متخصصین ژاکت است، شما با دیدن آن و اشراف بر بخش‌های مختلف و مهم پلتفرم وردپرس می‌توانید به عنوان یک طراح وب سایت متخصص در بازار کار مشغول شوید و از تخصص خود برای سفارشی سازی وب سایت‌های شخصی و تجاری استفاده کنید. برای مشاهده مقاله آموزش وردپرس کلیک کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر