;
coinex

حمله مدیر واتساپ به تلگرام : دولت روسیه به اطلاعات کاربران دسترسی دارد

حمله مدیر واتساپ به تلگرام اعتماد مردم نسبت‌به این پیام‌رسان را از بین می‌برد؟ مدیران دو پیامرسان پیشتر هم با هم بحث‌هایی داشته‌اند.

حمله مدیر واتساپ به تلگرام بر سر امنیت این شبکه اجتماعی جنجال‌ساز شد. ویل کت‌کارت مدیر واتس‌اپ معتقداست که پیام‌رسان تلگرام اصلاً امن نیست و دولت روسیه توانسته به‌صورت مخفیانه به چت‌های تلگرام دسترسی پیدا کند. صحبت‌های وی در ادامه نقل‌قول مارک زاکربرگ آمده است که ادعا کرده بود، “واتس‌اپ امن‌تر از آی‌مسیج اپل است”.

بیشتر بخوانید: قابلیت تبدیل ویس به متن در واتساپ ؛ کپی از روی دست تلگرام ادامه دارد!

حمله مدیر واتساپ به تلگرام علنی شد

متا و واتساپ همچنان موضعی انتقادی علیه تلگرام و سایر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان دارند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، چند ماه پیش ادعا کرد که واتساپ امن‌تر از آی‌مسیج اپل است و اکنون ویل کت‌کارت، مدیر واتساپ، از تلگرام انتقاد کرده است.

به‌گزارش GSMArena، کت‌کارت لینک مقاله‌ای از مجله‌ی وایرد را در توییتر منتشر کرد تا از نبود سیستم رمزنگاری سرتاسری در تمامی چت‌های تلگرام انتقاد کند.

  حمله مدیر واتساپ به تلگرام علنی شد

کت‌کارت می‌گوید:

سیستم رمزنگاری تلگرام به‌طور‌مستقل تأیید نشده است و نقص‌هایی نظیر فعال‌نبودن پیش‌فرض دارد. همچنین، تلگرام در چت‌های گروهی قابلیت رمزنگاری سرتاسری را ارائه نمی‌دهد.

تلگرام می‌گوید: «وجود رمزنگاری سرتاسری در چت‌های گروهی، هنگام تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبانی از داده‌ها مشکل‌ساز می‌شود.»

کت‌کارت بخش مهمی از مقاله‌ی وایرد را بازنشر کرده است:

تلگرام ظرفیت لازم را دارد تا به درخواست دولت‌ها، تقریباً هر اطلاعات محرمانه‌ای را ارائه دهد.

مقاله‌ی وایرد ادعا می‌کند که تعدادی از مقام‌های روسیه به بخش سیکرت‌چت تلگرام دسترسی دارند. همچنین به‌ادعای وایرد، API لوکیشن تلگرام معیوب است و احتمالاً موقعیت مکانی کاربران را در محدوده‌ای به گستره‌ی سه کیلومتر فاش می‌کند.

این نخستین‌باری نیست که واتساپ و تلگرام انگشت انتقاد را سمت یکدیگر می‌گیرند. تلگرام می‌گوید واتساپ در آن حدی که مدیرانش ادعا می‌کنند، امن نیست. ذخیره‌ی نسخه‌ پشتیبان پیام‌های واتساپ در گوگل درایو باعث حذف رمزنگاری می‌شود. این یعنی دولت‌ها می‌توانند برای دسترسی به جزئیات چت‌ها، سراغ گوگل بروند و حتی با واتساپ مکاتبه‌ نکنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره حمله مدیر واتساپ به تلگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر