;
coinex

جریمه مالی بهمن موتور به علت گرانفروشی ؛ اولتیماتوم دولت به خودروسازان خصوصی!

رأی جدید سازمان تعزیرات حکومتی به جریمه مالی بهمن موتور به علت گرانفروشی که مبلغ بسیار سنگینی است، می‌تواند برای این شرکت مشکلات زیادی ایجاد کند.

براساس گزارشی از تسنیم، طبق رأی جدید سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت بهمن‌موتور به علت گرانفروشی محکوم به پرداخت جریمه‌ای در حدود 14 هزار میلیارد تومان شده است.

بیشتر بخوانید: مخالفت بهمن موتور با دستورالعمل شورای رقابت

جزئیاتی از جریمه مالی بهمن موتور به علت گرانفروشی

حکم مذکور که در شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی سازمان تعزیرات حکومتی صادر شده است، شرکت بهمن‌موتور را به علت گرانفروشی ملزم به پرداخت مبلغ 13 هزار و 860 میلیارد تومان کرده است.

جریمه مالی بهمن موتور به علت گرانفروشی

طی این حکم تخلف گران‌فروشی شرکت بهمن‌موتور احراز شده و این شرکت براساس ارزش ریالی تخلف که معادل 9 هزار و 240 میلیارد ریال است؛ به 3 برابر ارزش ریالی تخلف به‌میزان 27 هزار و 721 میلیارد ریال محکوم شده است. با این حال با توجه به ماده 1 مصوبه جلسه شصت و نهم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 17 اردیبهشت ماه امسال از سران قوا، کلیه جریمه‌های مندرج در قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی در هر مرتبه به پنج برابر افزایش یافته، لذا شرکت بهمن‌موتور باید جریمه 138 هزار و 606 میلیارد ریال را پرداخت کند.

از طرفی براساس این حکم شرکت بهمن‌موتور ملزم به استرداد مبالغ اضافی اخذشده در حق خریداران در طول زمانی تخلف (سال 1400) خواهد بود. رأی صادره حضوری و در مدت 10 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در شعبه تجدیدنظر خواهد بود. بنابراین حکم مذکور از نظر مالی فشار مضاعفی بر شرکت بهمن موتور وارد خواهد آورد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جریمه مالی بهمن موتور به علت گرانفروشی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر