;
coinex

معافیت گیمرها از خدمت سربازی در صورت کسب عنوان جهانی

در جریان برگزاری آیین افتتاحیه نخستین جام بازی‌های الکترونیکی جایزه بزرگ شهر تهران، خبرهایی مبنی بر احتمال معافیت گیمرها از خدمت سربازی مطرح شد.

دیروز شاهد برگزاری افتتاحیه جشنواره جایزه بزرگ بازی‌های الکترونیک شهر تهران بودیم و بر این اساس رقابت هزاران شهروند تهرانی در 4 رشته مختلف شروع شد.

طی این جشنواره بانوان در دو رشته کلش رویال نسخه موبایل (Clash Royal) و تِرَک مانیا (Track Mania) و آقایان نیز در رشته‌های فیفا 23، E فوتبال 23 و کلش رویال (موبایلی) با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. این جشنواره در محل سوله‌های نمایشگاهی برج میلاد تهران آغاز و تا روز سی ام ماه جاری به طول خواهد انجامید و در پایان نیز جوایز بسیار نفیسی به برندگان داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بسته هدیه ایرانسل برای عید مبعث معرفی شد [+نحوه فعالسازی]

شرایط معافیت گیمرها از خدمت سربازی

در دقایق ابتدایی این مراسم، «حسین اوجاقی»، مدیرعامل سازمان ورزش اشاره‌ای به رسالت سازمان متبوع خود مبنی بر ارائه خدمات ورزشی به اقشار مختلف شهروندان و نیز نحوه تفکر مدیریت جدید شهری داشته و بیان کرد: «با رایزنی‌های انجام شده، از این ظرفیت برای شناسایی نفرات برتر و راهیابی آن‌ها به تیم ملی استفاده می‌شود که اقدام بسیار مبارکی است و می‌تواند پرچم مقدس کشورمان را در میادین بین المللی به اهتزاز درآورد».

از طرف دیگر «لقمان شاورانی»، رییس انجمن بازی‌های الکترونیکی، در خبری اعلام کرد که ضمن معرفی 4 نفر برتر این مسابقات به کمیته ملی المپیک جهت حضور در تیم ملی، در صورت کسب عناوین قهرمانی در میادین آسیایی و بین المللی امکان معافیت از خدمت سربازی نیز وجود دارد.

معافیت گیمرها از خدمت سربازی

شاورانی ضمن بیان تشکر از اوجاقی و همکارانش بابت برگزاری بازی‌های مذکور، اعلام داشت:

«در پایان این بازی‌ها، 4 نفر به کمیته ملی المپیک معرفی می‌شوند تا در تیم ملی حاضر شده و برای بازی‌های آسایی‌هانجو چین در رشته فیفا و مسابقات جهانی رومانی در رشته E فوتبال، به رقابت بپردازند».

همچنین او در پایان خاطرنشان کرد: «ورود این رشته‌ها به میادین المپیکی اتفاق مبارکی است و مقرر شده تا در کنار المپیک جهانی، المپیک ورزش‌های مجازی نیز تعریف شوند. این موضوع در واقع آینده ای روشن را به علاقمندان خود نوید می‌دهد. نکته قابل تأمل آن که، در این رشته‌ها نیز در صورت قهرمانی در میادین بین المللی، معافیت سربازی به نفرات اول، دوم و سوم تعلق می‌گیرد»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال معافیت گیمرها از خدمت سربازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر