;
coinex

مدیرعامل انویدیا: ChatGPT مانند آیفون دنیای هوش مصنوعی است

مدیرعامل انویدیا اخیراً طی یک سخنرانی چت‌بات ChatGPT را آیفون دنیای هوش مصنوعی نامیده و ساخت آن را به اختراع آیفون در حوزه گوشی‌های هوشمند مقایسه کرده است.

«Jensen Huang»، به عنوان مدیرعامل انویدیا اخیراً در یک سخنرانی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا ارائه چت‌بات ChatGPT را به عنوان اختراعی تحت عنوان آیفون دنیای هوش مصنوعی تشبیه کرده و آن را فرصتی بزرگ برای عرصه هوش مصنوعی قلمداد کرده است. از هنگام عرضه ChatGPT، این تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین جنجال‌های فراوانی را ایجاد کرده و توانسته محبوبیت زیادی نیز در دنیا برای خود کسب کند.

همه این سروصداها در حالی است که تحلیلگران بیان داشتند که موفقیت ChatGPT در گرو نفع انویدیا نیز هست و براساس گزارش‌ها، OpenAI و توسعه دهندگان ChatGPT به‌منظور تامین نیازهای سخت‌افزاری این تکنولوژی جدید نزدیک به 25000 پردازنده گرافیکی انویدیا مورد استفاده قرار داده‌اند. همین امر حاکی از توانایی‌های سخت‌افزاری انویدیا جهت محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی در مقیاس بالا خواهد بود و در آینده محصولات این شرکت در این حوزه امکان استقبال بیشتر را نیز دارند.

بیشتر بخوانید: سرچ بات نیوا (Neeva) معرفی شد؛ گوگل بارد را فراموش کنید، رقیب اصلی ChatGPT اینجاست!

تشبیه ChatGPT به آیفون دنیای هوش مصنوعی

بنابراین انویدیا همین حالا نیز به عنوان یکی از شرکت‌های قدرتمند در بخش تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی به حساب می‌آید و این شرکت در واقع نرم‌افزار و سخت‌افزار حوزه هوش مصنوعی (AI) را ارائه می‌کند. مدیرعامل انویدیا اخیراً نیز در دانشگاه برکلی کالیفرنیا سخنانی را مطرح کرده، و هنگامی که یکی از دانشجویان در خصوص ChatGPT پرسشی را مطرح کرد، او اظهارات طولانی و جالبی را در این باره بیان داشت.

آیفون دنیای هوش مصنوعی

«جن سون هوانگ» درباره همین موضوع بیان داشت که ابزار کاربری توسعه یافته توسط شرکت OpenAI در مدت زمان کوتاهی موفق به کسب محبوبیت بسیاری شده و این تازه شروع این تحول خواهد بود! او حتی در واکنش به این امر، عرضه ChatGPT را مثل معرفی اولین نسخه آیفون در 2007 دانسته و گفت که اساساً چت جی پی تی محاسبات کامپیوتری را به‌صورت دموکراتیک دنبال کرده و عرضه این تکنولوژی بزرگ‌ترین اتفاقی بوده که تاکنون برای هوش مصنوعی و صنعت محاسبات کامپیوتری اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نامگذاری ChatGPT به عنوان آیفون دنیای هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر