;
coinex

رکوردشکنی هکرها با انجام بزرگترین حمله DDoS تاریخ

بزرگترین حمله DDoS تاریخ ثبت شد. هکرها در این حمله از بیش‌از 30 هزار IP استفاده کردند.

بزرگترین حمله DDoS تاریخ با بیش از 71 میلیون درخواست در هر ثانیه روانه سایت‌ها شده و این خود یک رکورد جدید در این زمینه شده است. این هکرها برای رسیدن به این رکورد، از بیش‌ از 30 هزار IP استفاده کرده‌اند. این عدد نشان می‌دهد که حملات هکری از ابتدای سال 2023 تا به الان رشد بسیار وحشتناکی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: ممانعت گروه هکری روس از کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه!

بزرگترین حمله DDoS تاریخ با 71 میلیون درخواست رکوردشکنی کرد

هکرها در بزرگ‌ترین حمله DDoS یا «منع سرویس» تاریخ از بیش از 30 هزار IP استفاده کردند تا با ارسال حداکثر 71 میلیون درخواست در هر ثانیه، مجموعه‌ای از وب‌سایت گیمینگ، رمزارزی، میزبانی وب و رایانش ابری را از دسترس خارج کنند. شرکت کلاودفلر می‌گوید:

هکرها در ابتدای هفته جاری در حمله‌ای با حداکثر 71 میلیون درخواست در هر ثانیه، رکورد بزرگ‌ترین حمله قبلی را با 46 میلیون درخواست در ثانیه در ماه ژوئن 2022 زدند. حمله سال گذشته میلادی بیش از یک ساعت طول کشیده و گوگل توانسته بود بالغ بر 5000 آدرس IP از 132 کشور را شناسایی کند.

وب‌سایت‌های هدف این حمله دقیقاً مشخص نیست، اما در گزارش حاضر گفته شده است که سایت‌های گیمینگ، هاستینگ، رایانش ابری و مرتبط با حوزه رمزارزها ازجمله آن‌ها بوده‌اند. این حملات بر پایه HTTP/2 انجام شده‌اند و منبع اجرای آن‌ها به چندین سرویس‌دهنده ابری برمی‌گردد. کلاودفلر می‌گوید حالا در تلاش است تا این بات‌نت‌ها را شناسایی کند و آن‌ها را از کار بیندازد.

بزرگترین حمله DDoS تاریخ با 71 میلیون درخواست رکوردشکنی کرد

این شرکت مدعی است که به‌خاطر افزایش حملات، از سرویس‌دهنده‌های ابری خدمت جدیدی را برای این سرویس‌دهنده‌ها ارائه می‌کند تا بتواند کنترل بیشتری روی رنج آی‌پی‌های خود داشته باشند. کلاودفلر همچنین ادعا می‌کند که این حمله ارتباطی به حمله منع سرویس Killnet که حدود دو هفته پیش رخ داده بود، ندارد. علاوه‌براین، بعید به‌نظر می‌رسد که هکرها با درنظرگرفتن رویداد ورزشی «سوپربول» آمریکا این حمله را ترتیب داده باشند.

حملات DDoS با هدف از کار انداختن سرویس‌های اینترنتی انجام می‌شوند. در این حملات مجموعه گسترده‌ای از درخواست‌های HTTP به‌سمت وب‌سایت‌ها روانه می‌شود تا این وب‌سایت‌ها ظرفیت پاسخ‌گویی به کاربران خود را نداشته باشند. هزینه انجام حملات منع سرویس در سال‌های اخیر بسیار پایین آمده است و هکرها با پرداخت هزینه‌های اندک می‌توانند این حملات را به‌راحتی خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره بزرگترین حمله DDoS تاریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر