;
coinex

عبور قیمت آیفون از 100 میلیون در بازار ایران ؛ واکنش‌ها به ممنوعیت جدید

واکنش بازار به ممنوعیت واردات آیفون 14 و آیفون‌های بعدی به کشور، عبور قیمت آیفون از 100 میلیون در بسیاری از فروشگاه‌ها بوده است.

روز گذشته در خبری گفتیم که وزارت صمت، واردات گوشی آیفون 14 و نسل‌های بعدی این گوشی را ممنوع اعلام کرد. همچنین زین‌پس اگر این گوشی‌ها چه به‌صورت مسافری و چه پستی نیز وارد کشور شوند، به هیچ‌وجه رجیستر نخواهند شد. اما حالا این خبر باعث شده است تا قیمت آیفون‌های موجود در بازار ایران، به خصوص آخرین نسل قابل رجیستری یعنی آیفون 13 سر به فلک کشد!

بیشتر بخوانید:‌ تاکید مجدد وزارت صمت بر عدم رجیستری آیفون 14 ؛ فریب نخورید!

عبور قیمت آیفون از 100 میلیون در بازار ایران

به تازگی مدیرکل دفتر واردات گمرک بخشنامه‌ای را منتشر کرد که طبق آن واردات تمام مدل‌های گوشی های سری آیفون ۱۴ اپل از ۱ اسفند ۱۴۰۱ به ایران از رویه مسافری و پستی ممنوع خواهد بود. در همین راستا انتشار چنین خبری باعث شد تا قیمت گوشی های آیفون از جمله آیفون ۱۴ نسبت به روزهای قبل به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند.

بررسی‌ها در بازار موبایل ایران و آگهی‌های تبلیغاتی در فضای مجازی نشان می‌دهد برخی از فروشندگان سعی دارند گوشی های آیفون ۱۴ خود را طی این مدت با به هر روشی که شده به مشتریان عرضه کنند. در همین راستا آنها برای آیفون ۱۴ رجیستر نشده با حافظه ۱۲۸ گیگابایت قیمت ۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و برای مدل ۲۵۶ گیگابایت آن قیمت ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در نظر گرفتند.

عبور قیمت آیفون از 100 میلیون در بازار ایران

برخی از فروشندگان آیفون ۱۴ پلاس رجیستر نشده را نیز با نرخ بیش از ۴۴ میلیون تومان به فروش گذاشتند. آیفون ۱۴ پرو بدون کد رجیستری نیز بسته به میزان ظرفیت حافظه دستگاه با قیمت بین ۶۳ میلیون تومان تا ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. مشتریان برای خرید آیفون ۱۴ پرو مکس رجیستر نشده نیز باید بسته به میزان حافظه ۷۱ تا ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

گفتنی است هیچکدام از مدل‌های آیفون ۱۴ رجیستری نشده و باید مراقب وعده‌های غیر واقعی فروشندگان مبنی بر رجیستری آنها باشید. علاوه بر آیفون ۱۴، قیمت سایر مدل‌های گوشی های آیفون نیز تحت تاثیر خبر ممنوعیت واردات به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد؛ به‌گونه‌ای که قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس در نسخه یک ترابایت به ۱۰۲ میلیون تومان رسیده است.

آیفون 13 مینی در رنگ مشکی با حافظه 128 گیگابایت با نرخ 47 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. فروشندگان برای آیفون SE مدل 2020 نیز در نسخه 128 گیگابایت قیمت 16 میلیون و 700 هزار تومان و در نسخه 256 گیگابایت قیمت 18 میلیون تومان را در نظر گرفتند. آیفون SE مدل 2022 نیز با قیمت 24 تا 27 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. مشتریان برای خرید آیفون 11 هم باید حداقل 25 میلیون تومان بپردازند.

عبور قیمت آیفون از 100 میلیون در بازار ایران

آیفون ۱۲ پرو مکس با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت با نرخ ۵۱ میلیون تومان، نسخه ۲۵۶ گیگابایت آن با قیمت ۴۴ میلیون تومان و نسخه ۱۲۸ گیگابایت آن نیز با نرخ ۴۳ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. آیفون ۱۲ پرو در نسخه ۱۲۸ گیگبایت حدود ۳۴ میلیون تومان، در نسخه ۲۵۶ گیگابایت ۴۲ میلیون تومان و در نسخه ۵۱۲ گیگابایت ۴۷ میلیون تومان در بازار ایران قیمت دارد. برخی فروشندگان، آیفون ۱۲ مینی را نیز با نرخ حدود ۳۰ میلیون تومان عرضه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره عبور قیمت آیفون از 100 میلیون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر