;
coinex

سهم سیستم عامل هارمونی در بازار جهانی سیستم عامل به 2 درصد رسید!

سهم سیستم عامل هارمونی در بازار جهانی درحال افزایش است. هارمونی به‌عنوان سیستم‌عامل اختصاصی گوشی‌های هوآوی شناخته شده است.

سهم سیستم عامل هارمونی در بازار جهانی به 2 درصد رسید. این یعنی سیستم‌عامل اختصاصی گوشی‌های هوآوی درحال رشد است و بااین رویه در آینده سهم بیشتری از بازار دریافت خواهد کرد. در لیست برترین سیستم‌عامل‌های گوشی موبایل از لحاظ سهم بازار، به‌ترتیب Android با 81 درصد، iOS با 18 درصد و Harmony OS با 2 درصد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل بومی هند با نام BharOS رسما معرفی شد

سهم سیستم عامل هارمونی در بازار جهانی به 2 درصد رسید

مدت‌هاست که بازار تلفن‌های همراه هوشمند در دست ۲ سیستم عامل قرار دارد. هر از چندگاهی شاید یک رقیب سوم بیاید اما موفق شدن در این بازار بی‌رحم، واقعا سخت است. مدتی هست که سیستم‌عامل هارمونی هواوی هم پا به میدان گذاشته و حالا برای خود سهمی قابل به عرض کسب می‌کند. طبق گزارش‌های جدید می‌بینیم که سهم سیستم عامل HarmonyOS هواوی به ۲ درصد از کل بازار رسیده است.

گزارش اخیر Strategy Analytics نشان می‌دهد که سیستم‌عامل هارمونی هواوی حدود ۲ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در حالی که این مقدار بسیار کمی است، اما HarmonyOS را در جایگاه سوم جهانی قرار می‌دهد. رتبه‌های اول و دوم به ترتیب به اندروید و iOS متعلق است.

اندروید همچنان رتبه اول پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل جهان است. سیستم‌عامل گوگل حدود ۸۱ درصد از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. این یعنی از هر ۱۰ کاربر موبایل ۸ نفر آن‌ها اندروید دارد.

این در حالی است که iOS اپل با ۱۸ درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار دارد. مجموع سهم این دو به ۹۹ درصد می‌رسد اما به هر دلیلی، در گزارش سهم بازار HarmonyOS در حال حاضر ۲ درصد عنوان شده است.

سهم سیستم عامل هارمونی در بازار جهانی به 2 درصد رسید

ژاپن یکی از کشورهایی است که نگران رفتار تقریباً انحصاری اندروید و iOS بوده و در این زمینه نمی‌تواند ساکت بماند. به گزارش کیودو نیوز، کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن گزارشی درباره نظرسنجی در زمینه صنعت سیستم عامل تلفن همراه را منتشر کرد. این بیانگر نگرانی در مورد انحصارطلبی اپل و گوگل، دو برند بزرگ فناوری امریکایی است.

با رشد سیستم عامل Harmony هواوی، اکنون یک برند غیر آمریکایی با سیستم عامل اختصاصی در بازار وجود دارد. قبل از ظهور HarmonyOS، اندروید و iOS سهم ۱۰۰ درصدی بازار را داشتند.

حتی هند نیز نگران این موضوع است. کل بازار هند در دست iOS و Android است و در واکنش به چنین شرایطی، این کشور قصد دارد سیستمی به نام IndOS را توسعه و ترویج دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سهم سیستم عامل هارمونی در بازار جهانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر