;
coinex

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 معرفی شد

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 معرفی شد. این چیپست مخصوص بازی و عکاسی ساخته شده و در گوشی‌های میان‌رده بکار برده خواهد شد.

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 از راه رسید. این پردازنده در کلاس پردازنده‌های میان‌رده معرفی شده و تمرکز اصلی آن روی اجرای بی‌نقص بازی و عکاسی با گوشی‌های هوشمند است. همچنین دایمنسیتی 7200 احتمالاً وظیفه قدرت پردازشی در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده سه ماهه اول سال جاری را برعهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: تراشه مدیاتک هلیو G36 برای گوشی‌های گیمینگ میان‌رده معرفی شد

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 معرفی شد

مدیاتک در حال گسترش مجموعه چیپست‌ها خود است و به همین منظور، این شرکت مستقر در تایوان از چیپست جدیدی با نام مدیاتک دیمنسیتی 7200 رونمایی کرد. دیمنسیتی 7200 یک چیپست میان رده است که مدیاتک در توسعه آن روی عملکردهای بازی و عکاسی تمرکز کرده است.

چیپست مدیاتک دیمنسیتی 7200 توسط شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC) با استفاده از فرآیند N4P ساخته شده است که در سری دیمنسیتی 9200 به عنوان یک ارتقاء نسبت به دیمنسیتی 9000 مورد استفاده قرار گرفته بود.

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 معرفی شد

چیپست دارای دو هسته Cortex-A715 با فرکانس بالای 2.8 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A510 است. همچنین برای مدیریت بهتر عناصر بصری دستگاه، در آن از پردازنده گرافیکی Mali G610 MC4 استفاده شده است. از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به پشتیبانی از نمایشگر Full HD تا 144 هرتز به همراه +HDR10، CUVA HDR و Dolby HDR اشاره کرد.

مدیاتک در چیپست خود از فناوری HyperEngine 5.0 نیز بهره گرفته که امکان سایه‌زنی با نرخ متغیر مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌کند و همچنین این تراشه از حافظه داخلی UFS 3.1 و رم (LPDDR5) با حداکثر سرعت 6400 مگابیت در ثانیه برای بارگذاری سریع‌تر پشتیبانی می‌کند.

از نظر تصویر برداری، این چیپست از یک HDR ISP 14 بیتی با پشتیبانی از فیلمبرداری 4K HDR استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند از یک دوربین 200 مگاپیکسلی پشتیبانی کند و قادر به گرفتن دو استریم ویدیویی با وضوح Full HD است. همچنین این چیپست دارای APU است که تعدادی از بهبودهای دوربین مبتنی بر هوش مصنوعی مانند زیباسازی پرتره را ارائه می‌کند.

این چیپست همچنین از فرکانس 5G زیر 6 گیگاهرتز با سرعت حداکثر تا 4.7 گیگابیت بر ثانیه، به همراه 2CC Carrier Aggregation، Dual SIM 5G، فناوری Wi-Fi 6E سه بانده و بلوتوث 5.3 نیز پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک دیمنسیتی 7200 در گوشی‌های هوشمندی که در سه ماهه اول سال جاری عرضه می‌شوند، در دسترس خواهد بود اما هنوز هیچ یک از برندهای تولیدکننده موبایل اطلاعیه‌ای درباره استفاده از آن اعلام نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 7200 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر