;
coinex

کاهش ارزش سهام مایکروسافت در نتیجه مشکلات چت بات بینگ

کاهش ارزش سهام مایکروسافت به‌دلیل مشکلات چت‌بات مبتنی‌ بر هوش مصنوعی بینگ رخ داده است.

مشکلات چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی بینگ جدید تاکنون منجر به کاهش ارزش سهام مایکروسافت شده است. این چت‌بات که طی مراسمی توسط غول فناوری ساکن ردموند معرفی شد تاکنون عملکرد پرنوسانی داشته است. مایکروسافت از زمان معرفی این محصول، امکان استفاده از این چت‌بات را به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار داد تا همه تجربه استفاده از موتور جست‌وجوی جدید بینگ را داشته باشند.

اما آنطور که معلوم است مایکروسافت برای این مهم خیلی عجله کرده است و باید صبر می‌کرد تا این تکنولوژی به بلوغ کامل برسد و بعد آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید:‌ وقتی چت بات بینگ احساساتی می‌شود؛ لطفا دوست من باش و با من صحبت کن!

کاهش ارزش سهام مایکروسافت درنتیجه مشکلات چت‌بات بینگ

مایکروسافت درحال‌حاضر یک هوش مصنوعی غیرقابل پیش‌بینی در اختیار دارد که آن را به‌طور آزمایشی در دسترس عموم قرار داده، ولی گزارش‌های متعددی درمورد ارائه‌ پاسخ‌هایی غیرمنطقی و عجیب‌وغریب ازطرف این چت‌بات منتشر شده است.

غول فناوری اهل ردموند با انتشار نسخه‌ی آزمایشی بینگ جدید سعی دارد با دریافت بازخورد کاربران، این ابزار را به راهکاری نوین و قدرتمند برای جست‌وجو در وب و کسب اطلاعات در موضوعات مختلف تبدیل کند اما طی چند هفته‌ی اخیر مشکلات زیادی در این هوش مصنوعی دیده شده است.

به‌عنوان مثال چت‌بات بینگ قبلاً برخی دانشجویان و روزنامه‌نگاران را تهدید کرده است. بینگ جدید حتی سعی کرد ازدواج یکی از نویسندگان نیویورک تایمز را به‌هم بزند و البته توانایی آن برای بازگردانی اطلاعات دقیق بسیار ضعیف است.

کاهش ارزش سهام مایکروسافت درنتیجه مشکلات چت‌بات بینگ

به‌طور خلاصه می‌توان گفت چت‌بات مایکروسافت در این مرحله‌، صرفاً یک موضوع داغ است و ظاهراً عملکرد آن برای بهبود وضعیت دومین موتور جست‌وجوی جهان کافی نیست.

سهام‌داران مایکروسافت تحت‌تأثیر مشکلات بینگ جدید قرار گرفته‌اند زیرا ارزش سهام این شرکت از ابتدای هفته حدود چهار درصد کاهش یافته است. درواقع می‌توان گفت از زمان ارائه‌ی نسخه‌ پیش‌نمایش چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت در هفتم فوریه، ارزش سهام آن به‌طور پیوسته درحال کاهش بوده است.

ظاهراً سازنده‌ ویندوز تا این‌جا برنامه‌ دقیقی برای استفاده از هوش مصنوعی نداشته است. این شرکت در پستی وبلاگی اعلام کرد چت‌بات بینگ می‌تواند به‌راحتی به بی‌راهه کشیده شود اما در نهایت کاربران را مقصر اصلی این موضوع دانست.

درحالی‌که ثابت شده است انتشار چت‌باتی مثل بینگ جدید، آزمایش اجتماعی جذابی محسوب می‌شود، اما این هوش مصنوعی همچنان در ارائه‌ پاسخ‌های دقیق یا خلاصه‌کردن وب مشکلاتی دارد. به‌عبارت دیگر این چت‌بات در وضعیت کنونی خود، جست‌وجو را بهبود نمی‌دهد.

مایکروسافت به‌وضوح در میانه‌ مسیری گرفتار شده که به‌سرعت درحال تکامل است. از یک‌ طرف این شرکت به‌احتمال زیاد شاهد سطح بی‌سابقه‌ای از تعامل کاربران با موتور جست‌وجوی ۱۴ ساله‌ی خود است و از سوی دیگر چت‌بات هوش مصنوعی آن، مشکلات متعددی دارد.

مایکروسافت قبلاً شکست در چت‌بات‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را با پروژه‌ی Tay تجربه کرده و باید دید آیا تلاش‌های اخیر آن سرانجام با موفقیت همراه خواهد شد یا خیر. نکته‌ مهم این است که غول فناوری مستقر در ردموند برای بهبود وضعیت کنونی بینگ جدید باید کارهای زیادی انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره کاهش ارزش سهام مایکروسافت در نتیجه مشکلات چت بات بینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر