;
coinex

گفتگوی راننده و خودرو با هوش مصنوعی بایدو ممکن می‌شود

گفتگوی راننده و خودرو با هوش مصنوعی بایدو امکان جدیدی است که این شرکت چینی از طریق فناوری چت‌بات هوش مصنوعی به سختی پیگیری می‌کند.

اخیراً شرکت چینی بایدو خبر از استفاده چت‌بات هوش مصنوعی در خودروی الکتریکی جدید خود داده، تا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد گفتگوی راننده و خودرو با هوش مصنوعی بایدو باشیم. در واقع این شرکت هدف ارائه تجربه‌‌ای مکالمه‌محور از طریق هوش مصنوعی را در سر دارد که درست به مانند فناوری ChatGPT ارتباط بین راننده و وسیله نقلیه را آسان خواهد کرد. تلاش‌های اخیر بایدو در حقیقت قسمتی از استراتژی گسترده‌تر آن جهت بهبود کسب و کار اصلی موتور جستجوی این شرکت و آشنایی با هوش مصنوعی به‌منظور طیف وسیعی از کاربردها بوده است.

این روزها کمتر علاقمند به حوزه تکنولوژی وجود دارد که از ارائه چت‌بات ChatGPT توسط شرکت OpenAI با خبر نشده باشد، در واقع این بحث هیجان‌انگیزترین موضوع این روزهای دنیای تکنولوژی است. همانطور که احتمالاً از آن با خبر هستید ChatGPT توانایی کدنویسی، پاسخگویی به سؤالات، نوشتن شعر و مشارکت فعال در کلاس ریاضی و دستگاه قضایی را نیز دارد. محبوبیت این چت‌بات به حدی بود که حتی شرکت مایکروسافت را به سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلار در OpenAI وا داشت. از طرفی ده‌ها شرکت فناوری از جمله گوگل، علی‌بابا، NetEase و JD.com، اقدام به معرفی چت‌بات‌های هوش مصنوعی خود در ماه گذشته کردند. رسانه‌ها و کسب‌و‌کارهای سنتی هم به شدت منتظر ادغام آخرین فناوری هوش مصنوعی با خدمات خود هستند‌.

بیشتر بخوانید: چت بات ارنی بات به عنوان رقیب چینی ChatGPT و Bard گوگل معرفی شد

گفتگوی راننده و خودرو با هوش مصنوعی بایدو ؛ ارمغانی دیگر از دنیای چت‌بات‌ها

در ابتدا لازم به ذکر است که عملیات توسعه خودروی الکتریکی بایدو از سوی یکی از شرکت‌های فرعی این کمپانی به نام Jidu Auto به انجام خواهد رسید. غول فناوری چین، از طرفی به عنوان اولین شرکتی محسوب شده که از فناوری هوش مصنوعی در این سطح استفاده می‌کند. «شیا ییپینگ»، مدیرعامل Jidu Auto، روز سه شنبه طی رویدادی شرکتی در پکن این خبر را اعلام کرد. شیا همچنین از قصد این شرکت برای رونمایی از اولین مدل تولیدی خود، در حوزه خودروی کاربردی ورزشی Robo-01  (SUV) در سه ماهه سوم سال 2023 با قیمتی بسیار رقابتی پرده برداشت.

گفتگوی راننده و خودرو با هوش مصنوعی بایدو

خودروی Robo-01 در ماه اکتبر به نمایش درآمد. با یک بار شارژ این محصول، امکان پیمودن حدود 600 کیلومتر راه وجود دارد. جزئیات قیمت این خودرو صرفاً برای نسخه ویژه آن افشا شده‌ است که از 399800 یوان (55245 دلار) شروع خواهد شد. شیا همچنین نسبت به رشد فروش شرکت با توجه به کاهش مورد توجه قیمت تسلا ابراز خرسندی کرد. او اضافه کرد که این حرکت ناگهانی حاکی از کاهش رقابت خودروساز آمریکایی در بازار چین است.

اقدام بایدو به‌منظور ادغام فناوری هوش مصنوعی در مدل EV خود قدمی مهم در مسیر موفقیت این شرکت جهت تبدیل به یک بازیگر پیشرو در بازار جهانی خودروهای برقی به حساب می‌آید. بایدو به‌منظور ارائه تجربه‌ای شبیه به ChatGPT برای صاحبان خودرو، قصد طراحی متمایز محصول خود را دارد. این شرکت در صدد ارائه نقطه فروش منحصربه‌فردی است که توانایی جذب طیف وسیعی از مشتریان را دارد. محبوبیت خودروهای الکتریکی همواره در حال افزایش است، بنابراین توجه به چگونگی اثرگذاری فناوری هوش مصنوعی بایدو بر تجربه کاربر و صنعت خودروسازی بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گفتگوی راننده و خودرو با هوش مصنوعی بایدو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر