;
coinex

احضار مدیران گوگل، متا، مایکروسافت، آمازون و اپل به کنگره آمریکا

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا مدیران ارشد آلفابت ، آمازون ، اپل ، متا و مایکروسافت را در موضوع نقض آزادی بیان به کنگره آمریکا احضار کرد.

به گزارش رویترز، «جیم جوردن» و دیگر نمایندگان محافظه کار مجلس آمریکا شرکت‌های آلفابت، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت را به سرکوب اظهار نظر محافظه‌کاران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و همچنین تبانی با دولت جو بایدن پس از انتخاب او متهم کرده‌اند. با این حال تاکنون کاخ سفید و شرکت‌های فناوری مذکور این اتهامات را انکار کرده‌اند.

دفتر جوردن طی بیانیه‌ای در این راستا اعلام داشت: «این احضاریه‌ها نخستین گام جهت پاسخگوسازی شرکت های بزرگ فناوری است». جوردن مهلت ارائه اسناد مذکور را 23 مارس بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: نارضایتی اتحادیه اروپا از اقدامات توییتر در مواجهه با اطلاعات نادرست

احضار شرکت‌های بزرگ فناوری به کنگره آمریکا

در راستای این احضاریه، مایکروسافت و متا تا به این لحظه از آغاز فرایند ایجاد اسناد لازم خبر دادند. مایکروسافت صراحتاً اعلام کرد با کمیته همکاری خواهد داشت. اما 3 شرکت دیگر هنوز به درخواست‌ها جهت اظهار نظر پاسخی ارائه نداده‌اند. احضاریه‌ها برای ساندار پیچای، اندی جسی، تیم کوک، مارک زاکربرگ و ساتیا نادلا به تریتیب به عنوان مدیران ارشد اجرایی گوگل، آمازون، اپل، متا و مایکروسافت ارسال شده است. در این احضاریه‌ها از آن‌ها درخواست تهیه اسناد و ارتباطات مربوط به اتهام تبانی بین دولت و شرکت‌ها جهت کاهش آزادی بیان را داشته است.

کنگره آمریکا

جمهوری‌خواهان پس از پیروزی در انتخابات مجلس آمریکا در نوامبر 2022 میلادی، کنترل کامل آن را بر عهده دارند. آن‌ها از آن زمان تا به ‌امروز روی شرکت‌های بزرگ فناوری تمرکز داشته‌اند. جوردن در دسامبر 2022 میلادی نامه‌هایی به شرکت‌های بزرگ فناوری ارسال کرد و در آن درخواست‌های مشابهی را مطرح کرد. البته در آن زمان اکثریت مجلس آمریکا در اختیار نمایندگان دموکرات بوده است و دفتر جوردن اعلام کرد شرکت‌ها در آن موقع همکاری کافی را پیرامون این اتهام نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احضار مدیران ارشد بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری آمریکایی توسط کنگره آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر