;
coinex

نارضایتی اتحادیه اروپا از اقدامات توییتر در مواجهه با اطلاعات نادرست

نارضایتی اتحادیه اروپا از اقدامات توییتر و ارائه کارت زرد به این شبکه اجتماعی در پی گزارش ناقص از اقداماتی مقابله‌ای با انتشار اطلاعات نادرست بوده است.

شرکت‌های فناوری بزرگ دنیا نظیر گوگل، متا، مایکروسافت و تیک تاک همگی اقدام به ارائه گزارش‌های پیشرفت در مورد اجرای آئین‌نامه اتحادیه اروپا در حوزه مقابله با اطلاعات نادرست در شش ماه گذشته کرده‌اند. این گزارش‌ها شامل اطلاعاتی در مورد میزان درآمد تبلیغاتی این شرکت‌ها از عوامل انتشار اطلاعات نادرست، تعداد یا ارزش تبلیغات سیاسی که پذیرفته یا رد کرده بودند و موارد رفتارهای فریبنده شناسایی شده، بوده است.

اما در همین راستا «ورا یوروا»، نائب رئیس ارزش‌ها و شفافیت کمیسیون اروپا، ضمن انتقاد از توییتر بیان کرد: «از این که مشاهده کردم گزارش توییتر، ضعیف‌تر از گزارش شرکت‌های دیگر بود، مایوس شدم و انتظار دارم پایبندی جدی نسبت به تعهداتشان داشته باشند».

بیشتر بخوانید: آزادسازی تبلیغات ماری جوانا در توییتر ؛ رقابت با متا برای فروش وید بیشتر!

جزئیاتی از نارضایتی اتحادیه اروپا از اقدامات توییتر

سال گذشته کمیسیون اروپا اقدام به افزودن آئین نامه خود در زمینه مقابله با اطلاعات نادرست به مقررات محتوای آنلاین جدیدی موسوم به قانون خدمات دیجیتال کرد. این قانون به رگولاتورهای اروپایی مجوزی می‌داد که بابت نقض این مقررات، معادل شش درصد از گردش مالی جهانی شرکت‌ها، علیه آن‌ها جریمه در نظر بگیرد.

نارضایتی اتحادیه اروپا از اقدامات توییتر

پس از ارائه گزارش شرکت‌ها در راستا این مقررات، کمیسیون اروپا اعلام داشت که گزارش توییتر فاقد اطلاعات کافی بوده و حاوی اطلاعات تعهد برای اعمال راستی آزمایی‌ها نیز نبوده است.

«تیه ری برتون»، کمیسیونر صنعت اتحادیه اروپا، ضمن اشاره به درنظر گرفتن تحریم‌های سنگین برای عدم رعایت مقررات اعلام کرد: «به نفع همه امضاکنندگان خواهد بود که به تعهدشان برای اجرای کامل آئین نامه، بر اساس الزاماتی که تحت قانون خدمات دیجیتالی دارند، عمل کنند».

گفتنی است که گزارش بعدی در ماه ژوئیه انتشار خواهد یافت. امضاکنندگان این آئین‌نامه همچنین اقدام به راه‌اندازی یک مرکز شفافیت کرده‌اند که به شهروندان اتحادیه اروپا، محققان و سازمانهای غیرانتفاعی توانایی دسترسی به اطلاعات آنلاین درباره تلاش‌های آن‌ها جهت مبارزه با اطلاعات نادرست را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نارضایتی اتحادیه اروپا از اقدامات توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر