;
coinex

پیامک احراز هویت دومرحله‌ای توییتر پولی شد!

تلاش‌های ایلان ماسک برای درآمدزایی از توییتر ادامه دارد و در او جدیدترین اقدام قصد پولی کردن پیامک احراز هویت دومرحله‌ای توییتر را دارد.

پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک و تغییرات وسیعی در سطوح مدیریتی آن، روش‌های جدیدی جهت درآمدزایی در این شبکه اجتماعی مورد توجه قرار گرفت. حالا در جدیدترین اقدام پلتفرم تحت مالکیت ماسک، ارسال پیامک احراز هویت دومرحله‌ای توییتر با دریافت هزینه اشتراک از کاربران انجام خواهد داد.

هنوز البته دلایل مشخصی برای تصمیم جدید توییتر از سوی مدیران آن منتشر نشده؛ اما وضعیت مالی نابسامان این شرکت در این روزها واضح بوده و به‌نظر آن‌ها قصد دارند با کاهش هزینه ارسال پیامک، کاربران بیشتری را نیز به استفاده از اشتراک پولی خود ترغیب کنند. براساس داده‌های منتشر شده در اواخر سال 2021، صرفاً 2.6 درصد از افراد، قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای توییتر را فعال کرده بودند که 74 درصد از آن‌ها، کد تایید را از طریق پیامک دریافت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: نارضایتی اتحادیه اروپا از اقدامات توییتر در مواجهه با اطلاعات نادرست

راه‌اندازی پیامک احراز هویت دومرحله‌ای توییتر

سرویس توییتر Blue، اشتراک غیر رایگان این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود که امکان دریافت تیک آبی و دسترسی زودهنگام به برخی قابلیت‌ها را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد. همچنین ویژگی‌های دیگری همچون امکان ویرایش توییت‌ها، آیکن‌های سفارشی برای اپ موبایل، پوسته‌های متنوع و اشتراک‌گذاری توییت‌ها و ویدئوهای طولانی‌تر از مزایای سرویس مذکور به حساب می‌آید.

پیامک احراز هویت دومرحله‌ای توییتر

اما حالا بنا به اعلام توییتر از تاریخ 29 اسفند ماه (20 مارس) قابلیت دسترسی به احراز هویت دو مرحله‌ای از طریق پیامک صرفاً در اختیار مشترکین سرویس Blue قرار خواهد گرفت. هزینه استفاده از این طرح در هر ماه برای دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر اندروید، 8 دلار و برای صاحبان محصولات اپل، 11 دلار اعلام شده است. افرادی که با این روش احراز هویت دو مرحله‌ای خود را انجام می‌دهند، در صورت عدم عضویت در سرویس مزبور، شاهد غیرفعال‌سازی قابلیت دریافت پیامک خواهند بود.

لازم به ذکر است که هنوز کاربران توییتر امکان استفاده از سایر روش‌های ورود دو مرحله‌ای همچون اپلیکیشن‌های احراز هویت به شکل رایگان را دارند. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان دریافت کدهای تایید از طریق پیامک، در واقع پایین‌ترین سطح امنیت در میان شیوه‌های فعلی را داشته؛ زیرا با دسترسی غیر مجاز به سیم کارت کاربر، امکان ورود و سرقت اطلاعات شخصی وی کاملاً فراهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پولی شدن پیامک احراز هویت دومرحله‌ای توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر