;
coinex

اعتراف گوگل به شکست بارد برابر ChatGPT ؛ بیهوده عجله کردیم!

رئیس آلفابت به شکست بارد برابر ChatGPT اعتراف کرد. وی عنوان کرد که این شکست به‌دلیل اقدام عجولانه برای معرفی بارد رقم خورده است.

شکست بارد برابر ChatGPT در نهایت منجر به اعتراف و عذرخواهی رئیس شرکت آلفابت به‌عنوان شرکت مادر گوگل شد. جان هنسی، رئیس آلفابت ضمن اعلام این خبر عنوان کرد که اقدام ما برای مقابله با چت‌بات ChatGPT که متعلق است به شرکت OpenAI، بسیار عجولانه بود و همین امر منجر به شکست موقت ما در برابر این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی شده است.

بیشتر بخوانید: گفتگوی راننده و خودرو با هوش مصنوعی بایدو ممکن می‌شود

شکست بارد برابر ChatGPT خیلی زود رقم خورد

گوگل اخیراً تلاش زیادی انجام داده است تا در نبرد چت‌بات‌های هوش مصنوعی حضور پررنگی داشته باشد. اکنون یکی از مدیران ارشد غول جستجوی اینترنت اعتراف کرده که شرکت متبوعش در راه‌اندازی چت‌بات Bard عجله کرده است.

جان هنسی، رئیس شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت طی سخنرانی اخیر خود در کنفرانس TechSurge نکته‌ی بسیار جالبی در مورد چت‌بات بارد این شرکت ارائه داد؛ پروژه‌ای که قرار است به رقیب قدرتمندی برای هوش مصنوعی بسیار موفق ChatGPT تبدیل شود. هنسی می‌گوید:

فکر می‌کنم گوگل برای تولید چت‌بات هوش مصنوعی تردید داشت زیرا گمان نمی‌کرد این پروژه به‌عنوان یک محصول نهایی آماده‌ی راه‌اندازی باشد. البته این چت‌بات به‌عنوان یک نمونه‌ نمایشی، فناوری بسیار جذابی است.

شکست بارد برابر ChatGPT خیلی زود رقم خورد
گوگل اخیرا چت‌بات ‌Bard را برای رقابت با ChatGPT رونمایی کرد. هوش مصنوعی بارد در اولین نسخه‌ی نمایشی خود دچار اشتباه شد و این تازه شروع مشکلات بود.

برخی کارمندان گوگل چند روز پس‌از راه‌اندازی نسخه‌ی نمایشی ناموفق ‌Bard، به‌شدت از عملکرد آن ناراضی بودند و حتی یکی از کارکنان این شرکت تا آن‌جا پیش رفت که یک میم داخلی با همین مضمون ایجاد کرد و با همکاران خود به‌ اشتراک گذاشت.

به‌ طور خلاصه، کارمندان ناراضی گوگل احساس می‌کردند ارائه‌ی گوگل‌ بارد در پاسخ به موفقیت چشم‌گیر ChatGPT، اقدامی عجولانه بود.

هنسی اعتراف کرده که گوگل درحال‌حاضر در رقابت هوش مصنوعی با OpenAI شکست خورده است، زیرا چت‌بات غول جستجوی اینترنت، همچنان به درخواست‌های کاربران پاسخ‌های اشتباه ارائه می‌دهد. اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم، ChatGPT نیز مشکلاتی در ارائه‌ی پاسخ‌های اشتباه دارد و عملکرد آن بی‌نقص نیست، اما به‌دلیل ماهیت OpenAI، این شرکت می‌تواند ریسک‌هایی را بپذیرد که گوگل از پذیرفتن آن‌ها ناتوان است.

رئیس آلفابت می‌گوید: «هیچ‌کس تمایل ندارد سیستمی راه‌اندازی کند که پاسخ‌های اشتباه یا پیشنهادهای مضر به کاربران ارائه می‌دهد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شکست بارد برابر ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر