;
coinex

طرح جذاب معماران چینی برای فرودگاه جدید شهر چانگچون [+تصاویر]

از طرح جذاب معماران چینی شرکت MAD Architects برای فرودگاه شهر چانگچون رونمایی شد که دارای طراحی شناور و سبکی مانند یک پر است.

اخیراً شرکت معماری MAD Architects خبر از برنده شدن خود در قراردادی جهت ساخت اولین قطب بزرگ حمل‌ونقل هوایی در پایانه جدید فرودگاه چانگچون چین داده است. این فرودگاه در زمینی به مساحت 177.6 هکتاری احداث خواهد شد و افزون‌بر بهره‌مندی از انرژی‌های سبز و ساختارهای پایدار، ظاهری بسیار مدرن درست به مانند یک پر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: سریعترین قطار هیدروژنی جهان در چین رونمایی شد

طرح جذاب معماران چینی برای احداث یک فرودگاه

شرکت MAD Architects که مرکز اداره آن در پکن قرار دارد، طی پستی در صفحه اینستاگرام خود ضمن اشاره به خبر ساخت این مجموعه در شهر چانگچون و محیط ساختمان‌های آن را حدود 270 هزار متر مربع اعلام کرده است. پس از تکمیل مراحل ساخت این فرودگاه، باید منتظر 54 گیت پروازی و میزبانی از سالانه حدود 22 میلیون مسافر از سوی این فرودگاه باشیم.

طرح جذاب معماران چینی

طبق اعلام MAD، این ترمینال از یک ساختار کوریدور سه-انگشتی استفاده خواهد کرد که با طاق‌های قوس‌دار محاصره شده و دارای چیدمانی هماهنگ با سایر قسمت‌های این فرودگاه است. زمان ورود مسافران به این ترمینال، آن‌ها به سالن بزرگی اشراف خواهند داشت که دسترسی به قطار سریع‌السیر، مترو، خیابان و سایر شیوه‌های حمل‌ونقل را ارائه می‌کند.

طرح جذاب معماران چینی

سقف این ترمینال به شکلی طراحی شده که فضای داخلی پویایی را پدید می‌آورد که مانند یک پر شناور در هوا، سبک و چابک خواهد بود. MAD در این مورد بیان داشته است: «این سیستم ساختاری، ریتم پوسته ساختمان را ادامه می‌دهد تا منطق انتقال نیرو را به نمایش بگذارد؛ نیرویی که با نور آسمان به‌سمت مرکز گرد می‌آید و به‌طور طبیعی حرکت مسافران را هدایت می‌کند».

طرح جذاب معماران چینی

خط ریلی سریع‌السیر که در واقع پرمصرف‌ترین روش حمل‌ونقل به حساب می‌آید، کمتر از 200 متر از هاب اصلی فاصله خواهد داشت. سالن مترو نیز به‌منظور تسهیل هرچه بیشتر در دسترسی، درون ساختمان اصلی ترمینال تلفیق شده تا نیاز به جابه‌جایی‌ها را کمتر کند.

طرح جذاب معماران چینی

این طرح جذاب معماران چینی خاص برنامه دارد که نیاز دائمی انسان در ارتباط با دیگر انسان‌ها و گیاهان را رفع کند. به همین علت در داخل این مجموعه، سیستمی از درختان و گردش آب فراهم خواهد شد تا تداعی‌کننده اقلیم محلی شهر چانگچون باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص طرح جذاب معماران چینی برای یک فرودگاه این کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر